Generálka

Generálka

Příspěvekod Storm » ned 20. lis 2016 22:45:42

Zdravím,
nastává zima a já se pomalu pustil do "generálky" TA600. Pokud je tu někdo kdo se třeba nudí a vyzná se v motoru, ocenil bych menší konverzaci. Poprosil bych o SZ, díky všem co zareagují :)
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 21:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Generálka

Příspěvekod petrucio » ned 20. lis 2016 22:52:18

ne, že bych se zrovna nudil (taky mám rozebrané moje CRko) ale co bys potřeboval vědět? :tss:
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 802
Registrován: sob 03. kvě 2014 17:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Generálka

Příspěvekod vorelll » pon 21. lis 2016 8:07:21

Že by se už někomu nechtěl vozit olej :D.
Uživatelský avatar
vorelll
Člen klubu
 
Příspěvky: 95
Registrován: úte 07. črc 2015 8:54:09
Bydliště: Cvikov
Motorka: TA 700

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » pon 21. lis 2016 19:43:08

Přesně tak :D
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 21:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » ned 27. lis 2016 10:30:22

Tak po nějakém úsilí je motor venku ale tím to pro mě asi končí...abych to vzal od začátku, pro generálku jsem se rozhodl z důvodu nadměrné spotřebě oleje. Potřeboval bych vyměnit gufera na ventilech a nejlépe, když už je motor venku mrknout na kroužky, takže hlava dolu a válce. Bohužel po oddeklování hlavy jsem zjistil, že sundat hlavu a válce nebude tak jednoduché, problémem jsou rozvody, které nejsou na královské hřídeli ale je tam řetěz. Máte s tím někdo zkušeností? Osobně se domnívám, že kvůli vyměně gufer jít hlava dolu nemusí ale kvůli kroužkům rozhodně ano. A na to už si netroufám, protože ten řetěz vede z jednoho válce pod alternátor (tam by to asi takovej problém nebyl) ale z druhého válce vede řetěz pod spojku atd...je tam toho docela dost a bojím se toho. Budu rád za každou radu od někoho, kdo už to třeba dělal. Pokud ne, tak vezmu celej motor a někam ho odvezu. Tady přikládám foto: http://stormsrevenge.rajce.idnes.cz/Generalka_TA600/
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 21:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Re: Generálka

Příspěvekod petrucio » ned 27. lis 2016 18:58:29

Storm píše:Potřeboval bych vyměnit gufera na ventilech a nejlépe, když už je motor venku mrknout na kroužky, takže hlava dolu a válce. Bohužel po oddeklování hlavy jsem zjistil, že sundat hlavu a válce nebude tak jednoduché, problémem jsou rozvody, které nejsou na královské hřídeli ale je tam řetěz. Máte s tím někdo zkušeností? Osobně se domnívám, že kvůli vyměně gufer jít hlava dolu nemusí ale kvůli kroužkům rozhodně ano

Při výměně gufer na ventilech se musí sundat rozvod, vačka, vahadla a ventilové pružiny. Asi by to šlo bez demontáže hlavy, ale sundat hlavy a válce není až takový problem. Je trochu problém s těmi napínáky řetězu, ale jde to (moc dobře to kluci japonský nevymysleli). Co se týče gufer ventilů, pokud má motor hodně nalítáno, mohou být volná i vodítka ventilů a pak je nutné je taky vyměnit.
Po sundání hlav je třeba proměřit dutinovým mikrometrem válce, zda nemají ovalitu. Pokud jo, pak je nutný výbrus a nové písty a kroužky. Pokud se namontují nové pístní kroužky do šišatého válce, pak to nebude těsnit.
Před demontáží motoru se vyplatí ještě změřit kompresní tlaky. To dost napoví, jak je motor opotřebovaný a zda "těsní" ventily. :gd:
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 802
Registrován: sob 03. kvě 2014 17:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Generálka

Příspěvekod qwert » ned 27. lis 2016 19:28:34

Na alpa jsou i výbrusové písty a kroužky.Jestli to má už hodně nalítáno tak budou kroužky jak žiletky a proto ta velká spotřeba oleje.Já to dělal ženě na alpu když měl kolem 200000km..
Uživatelský avatar
qwert
Člen klubu
 
Příspěvky: 2471
Registrován: úte 18. pro 2012 19:45:03
Bydliště: Kenigsberg
Motorka: SE 950,TA

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » ned 27. lis 2016 20:42:39

petrucio píše:Při výměně gufer na ventilech se musí sundat rozvod, vačka, vahadla a ventilové pružiny. Asi by to šlo bez demontáže hlavy, ale sundat hlavy a válce není až takový problem. Je trochu problém s těmi napínáky řetězu, ale jde to (moc dobře to kluci japonský nevymysleli). Co se týče gufer ventilů, pokud má motor hodně nalítáno, mohou být volná i vodítka ventilů a pak je nutné je taky vyměnit.
Po sundání hlav je třeba proměřit dutinovým mikrometrem válce, zda nemají ovalitu. Pokud jo, pak je nutný výbrus a nové písty a kroužky. Pokud se namontují nové pístní kroužky do šišatého válce, pak to nebude těsnit.
Před demontáží motoru se vyplatí ještě změřit kompresní tlaky. To dost napoví, jak je motor opotřebovaný a zda "těsní" ventily. :gd:


Díky za odpověď, o sundání ani tak nejde, našel jsem na netu docela slušný detailní video jak se to všechno sundává. Největší starost mi dělá ten rozvod, takže moje lajcká otázka zní: Jde nějakým způsobem ten řetěz zajistit, označit si horní ozubené kolečko jak bylo, protáhnout hlavu a válec? Pokud by to takhle šlo, tak bych se do toho asi pustil, ale jde o to, pokud mi ten řetěz spadne dolů nebo se vyhákne z toho spodního ozubeného kolečka, tak je to na otevření jedné strany s alternátorem a druhé strany se spojkou a převodovkou a to už je nad moje síly...Ještě dodám, že spotřeba oleje je docela neúnosná a musí to člověk stále hlídat (řekněme 1l/100km) když za to potáhnu, jde z výfuku modrobílý kouř. Výfukové kanály moc mastné nejsou.
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 21:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Re: Generálka

Příspěvekod petrucio » ned 27. lis 2016 22:44:11

Storm píše: Největší starost mi dělá ten rozvod, takže moje lajcká otázka zní: Jde nějakým způsobem ten řetěz zajistit, označit si horní ozubené kolečko jak bylo, protáhnout hlavu a válec? Pokud by to takhle šlo, tak bych se do toho asi pustil, ale jde o to, pokud mi ten řetěz spadne dolů nebo se vyhákne z toho spodního ozubeného kolečka, .

popisovat nastavení rozvodů není úplně jednoduché. Lépe je to vysvětlit na obrázku. Použiji tvoje.
řetízek si můžeš přivázat a tím zajistit proti případnému spadnutí dolů. vačková kola mají rysky na nastavení rozvodu, viz obr. Další rysky hledej na setrvačníku po odšroubování zátky obr. Je dobré si pořídit nesmazatelný fix a označit si vše, jak bylo před rozebráním. Při pomalém otáčení uvidíš na setrvačníku několik rysek značící horní úvrať pístu. Při horní úvrati se musí krýt rysky na vačkovém kole s hranou hlavy. Je nutné si ujasnit, které rysky jsou pro jaký válec. To vše si musíš pamatovat nebo barevně označit. Před demontáží rozvodu, po označení, se musí uvolnit napínák vytažením táhla na obr. a zajištění (vytahuji štípacími kleštěmi a na zajištění je tam dirka, do který dáš třeba hřebík)
Možná požádej někoho v okolí, ať ti to pomůže nastavit. :gd:
Přílohy
obr3.jpg
obr3.jpg (138.42 KiB) Zobrazeno 4038 krát
obr.1.jpg
obr.1.jpg (142.22 KiB) Zobrazeno 4038 krát
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 802
Registrován: sob 03. kvě 2014 17:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Generálka

Příspěvekod hobr » ned 27. lis 2016 23:06:23

Navrhuji jednodušší řešení - dát to někomu, kdo to umí - nic se nedok..ví a pojede to... :rock:
"Dej každému dni příležitost, aby se stal nejkrásnějším dnem tvého života." (Mark Twain)
Uživatelský avatar
hobr
Člen klubu
 
Příspěvky: 1813
Registrován: úte 01. led 2013 12:34:03
Bydliště: Nosislav
Motorka: TA600, BMW

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » pon 28. lis 2016 9:44:59

petrucio píše:
popisovat nastavení rozvodů není úplně jednoduché. Lépe je to vysvětlit na obrázku. Použiji tvoje.
řetízek si můžeš přivázat a tím zajistit proti případnému spadnutí dolů. vačková kola mají rysky na nastavení rozvodu, viz obr. Další rysky hledej na setrvačníku po odšroubování zátky obr. Je dobré si pořídit nesmazatelný fix a označit si vše, jak bylo před rozebráním. Při pomalém otáčení uvidíš na setrvačníku několik rysek značící horní úvrať pístu. Při horní úvrati se musí krýt rysky na vačkovém kole s hranou hlavy. Je nutné si ujasnit, které rysky jsou pro jaký válec. To vše si musíš pamatovat nebo barevně označit. Před demontáží rozvodu, po označení, se musí uvolnit napínák vytažením táhla na obr. a zajištění (vytahuji štípacími kleštěmi a na zajištění je tam dirka, do který dáš třeba hřebík)
Možná požádej někoho v okolí, ať ti to pomůže nastavit. :gd:


Ano, rysky tam jsou. Seřizoval jsem ventily. jsou tam 2 značky "FR" a ještě jedna(Teď si to už nepamatuju) a jak píšeš, na tom ozubeném kolečku jsou taky 2 rysky, které jsou vodorovně s hlavou, když je na setrvačníku značka "FR". Takže si vše označím a řetěz si zajistím na špagátek a budu ho muset neustále udržovat v napnutém stavu, aby se mi nevyháknul ze spodního ozubeného kolečka. Akorát teď nerozumím té poslední větě
petrucio píše: Před demontáží rozvodu, po označení, se musí uvolnit napínák vytažením táhla na obr. a zajištění (vytahuji štípacími kleštěmi a na zajištění je tam dirka, do který dáš třeba hřebík)

Napínák se musí sundat? Jsou tam 2 šroubky ze zadní strany válce. Je to dobře vidět na tomto videu: https://www.youtube.com/watch?v=uxdXmnxen3g
Se vším mi pomáhá zdatný automechanik....
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 21:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Generálka

Příspěvekod Storm » pon 28. lis 2016 9:47:21

hobr píše:Navrhuji jednodušší řešení - dát to někomu, kdo to umí - nic se nedok..ví a pojede to... :rock:


Ano, už jsem o tom taky uvažoval ale na většině míst jsem slyšel podobnou sumu, která se mi moc nelíbíla....15 000. Motor ven nakonec taky šel, tak si myslím, že by i tohle mohlo dopadnout, podmínky k tomu špatné nemám a jak už jsem psal o příspěvek výše, mám k ruce zručného automechanika...
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 21:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Re: Generálka

Příspěvekod petrucio » pon 28. lis 2016 22:53:23

Storm píše: Takže si vše označím a řetěz si zajistím na špagátek a budu ho muset neustále udržovat v napnutém stavu, aby se mi nevyháknul ze spodního ozubeného kolečka. Akorát teď nerozumím té poslední větě

řetěz nemusíš udržovat v napnutém stavu, klidně ho nech volně, jen ať nespadne dolu. Ze spodního kolečka jen tak nespadne.
V napínáku řetězu je pružina, která je v tahu. Ty ji musíš stlačit a zaaretovat. Jinak, když budeš sundavat vačkové kolo ti bude odjištěný napínák furt došponovávat řetěz a nepujde ti napínák vyndat. Zajištuje se tak, jak jsem už psal, vezmeš kleště a silou vytáhni táhlo, (jak jsem zakroužkoval), až se objeví dírka a do ní strčíš aretační kolík (nebo hřebík)
na tom videu je vidět, jak mu jde blbě sundat vačkové kolo zadního válce, protože mu napínák pořád šponuje řetěz :)
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 802
Registrován: sob 03. kvě 2014 17:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » úte 29. lis 2016 11:22:25

petrucio píše:
řetěz nemusíš udržovat v napnutém stavu, klidně ho nech volně, jen ať nespadne dolu. Ze spodního kolečka jen tak nespadne.

Tohle jsem potřeboval slyšet! :) Opravdu to tam tolik drží? Klidně ho můžu nechat volně a nespadne? Pokud ano, tak se do toho asi pustím :) mockrát děkuju.
Mimochodem teď koukám, že jsme asi byli vedle sebe v chatce na srazu .
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 21:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Re: Generálka

Příspěvekod petrucio » úte 29. lis 2016 21:41:27

Řetěz samozřejmě na spodním kolečku moc nedrží, a když se prověsí, tak z kolečka klidně spadne, ale nemá tam utéct a po napnutí se na něj zase vrátí a usadí. :gd:
Co se Bobrovníku týče, tak jsem spal ve stanu za tím obytňákem :stud:
Přílohy
obr4.jpg
obr4.jpg (76.17 KiB) Zobrazeno 3922 krát
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 802
Registrován: sob 03. kvě 2014 17:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Re: Generálka

Příspěvekod petrucio » čtv 08. pro 2016 22:58:37

Storm píše: Pokud ano, tak se do toho asi pustím :) mockrát děkuju.

Ahoj, tak co, už jste se do toho pustili a máte rozebráno? a zjištěnou příčinu spotřeby oleje? :src:
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 802
Registrován: sob 03. kvě 2014 17:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » sob 10. pro 2016 14:14:29

Ahoj, zrovna dneska :) viz. : http://stormsrevenge.rajce.idnes.cz/Generalka_TA600/ akorát se mi nepodařilo těmi kleštěmi vysunout tu část napínáku, která se pak třeba hřebíkem zaaretuje. Odšrouboval jsem to kolečko, hřídel s vačkou a řetěz jsem si zajistil. Teď bych potřeboval názor zkušenějších co se týká spotřeby oleje, Na pístu i na hlavě je dost karbonu...nechá se z těchto fotek poznat, jestli to teče přes kroužky nebo přes simerinky? Válec podle oka vypadá krásně, leskne se a nemá dole "drážku" což by naznačovalo, že to bude spíše simerinky. Dále je tam foto, kde jsem vyndal kroužek z pístu a zkusil jsem ho dát do odmontovaného válce - škvírka zůstává minimální (teplý motor škvírku ještě zmenší). Teď se jdu dát do odmontování pružin z ventilu a omrknout vodítka.
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 21:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » sob 10. pro 2016 14:16:00

petrucio píše: :gd:
Co se Bobrovníku týče, tak jsem spal ve stanu za tím obytňákem :stud:

V tom případě jsem se musel splést :)
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 21:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » sob 10. pro 2016 18:40:49

Tak jsem zase o krok dále. Hlava, válec umyt a vysušen. Dle mého názoru to opravdu na kroužky nevypadá. Mezera je tam 0,25mm jak je vidět na fotkách (nemá smysl dělat výbrus a dávat novou sadu kroužku, nebo mě někdo opravte...). U ventilů je to horší, sací ventily jsou OK, nikde žádná vůle. Výfukový ventil má jistou vůli ve vodítku a je potřeba zabrousit. Zde bych viděl asi hlavní příčinu. Zejtra se pustím do druhého válce.
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 21:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Generálka

Příspěvekod petrucio » sob 10. pro 2016 22:37:28

kroužek ve válci vypadá dobře, měl by jsi ale hlavně zkontrolovat ve válci stírací kroužek (ten spodní s pérkem), dále zkoukni, zda se kroužky volně pohybují ve drážce pístu a zda drážka není zakarbonovaná. Taky je třeba zjistit proměřením dutinovým mikrometrem (subitem), zda není ovalita. Pokud není měřidlo, lze dát kroužek do válce a kontrolovat proti světlu, zda není mezera (neprosvěcuje), to je potřeba kontrolovat na několika místech a i pootáčet kroužek. Pokud toto bude v lati, tak to s největší pravděpodobností budeš moci dát zpět a hledat únik kolem dříků ventilů. Je-li dřík vetilu volný ve vodítku, asi bych je vyměnil za nové. Koupíš třeba zde http://www.partsdepot.cz/originalni-dily/motorky/Honda/1988/XL600V+Transalp/365166/ pozice 5 a 7.
ještě bych chtěl dodat, že vodítka jsou v hlavě nalisovaná a jejich výměna je podmíněna použitím přípravku. :gd:
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 802
Registrován: sob 03. kvě 2014 17:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Celkem je online 1 uživatel :: 0 registrovaných, 0 skrytých a 1 návštěvník (Tato data jsou založena na uživatelích, kteří byli aktivní za posledních 5 minut)
Nejvíce zde současně bylo přítomno 53 uživatelů dne stř 05. čer 2019 10:41:03
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Oprávnění fóra

Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Legenda

V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Nové příspěvky V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Žádné nové příspěvky NO_UNREAD_POSTS_LOCKED Fórum je zamknuté
Nové příspěvky Subfórum Nové příspěvky Žádné nové příspěvky Subfórum Žádné nové příspěvky Cíl odkazu fóra Cíl odkazu fóra

Přihlásit se  ›  Registrovat


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron