Storm píše:Potřeboval bych vyměnit gufera na ventilech a nejlépe, když už je motor venku mrknout na kroužky, takže hlava dolu a válce. Bohužel po oddeklování hlavy jsem zjistil, že sundat hlavu a válce nebude tak jednoduché, problémem jsou rozvody, které nejsou na královské hřídeli ale je tam řetěz. Máte s tím někdo zkušeností? Osobně se domnívám, že kvůli vyměně gufer jít hlava dolu nemusí ale kvůli kroužkům rozhodně ano
petrucio píše:Při výměně gufer na ventilech se musí sundat rozvod, vačka, vahadla a ventilové pružiny. Asi by to šlo bez demontáže hlavy, ale sundat hlavy a válce není až takový problem. Je trochu problém s těmi napínáky řetězu, ale jde to (moc dobře to kluci japonský nevymysleli). Co se týče gufer ventilů, pokud má motor hodně nalítáno, mohou být volná i vodítka ventilů a pak je nutné je taky vyměnit.
Po sundání hlav je třeba proměřit dutinovým mikrometrem válce, zda nemají ovalitu. Pokud jo, pak je nutný výbrus a nové písty a kroužky. Pokud se namontují nové pístní kroužky do šišatého válce, pak to nebude těsnit.
Před demontáží motoru se vyplatí ještě změřit kompresní tlaky. To dost napoví, jak je motor opotřebovaný a zda "těsní" ventily.
Storm píše: Největší starost mi dělá ten rozvod, takže moje lajcká otázka zní: Jde nějakým způsobem ten řetěz zajistit, označit si horní ozubené kolečko jak bylo, protáhnout hlavu a válec? Pokud by to takhle šlo, tak bych se do toho asi pustil, ale jde o to, pokud mi ten řetěz spadne dolů nebo se vyhákne z toho spodního ozubeného kolečka, .
petrucio píše:
popisovat nastavení rozvodů není úplně jednoduché. Lépe je to vysvětlit na obrázku. Použiji tvoje.
řetízek si můžeš přivázat a tím zajistit proti případnému spadnutí dolů. vačková kola mají rysky na nastavení rozvodu, viz obr. Další rysky hledej na setrvačníku po odšroubování zátky obr. Je dobré si pořídit nesmazatelný fix a označit si vše, jak bylo před rozebráním. Při pomalém otáčení uvidíš na setrvačníku několik rysek značící horní úvrať pístu. Při horní úvrati se musí krýt rysky na vačkovém kole s hranou hlavy. Je nutné si ujasnit, které rysky jsou pro jaký válec. To vše si musíš pamatovat nebo barevně označit. Před demontáží rozvodu, po označení, se musí uvolnit napínák vytažením táhla na obr. a zajištění (vytahuji štípacími kleštěmi a na zajištění je tam dirka, do který dáš třeba hřebík)
Možná požádej někoho v okolí, ať ti to pomůže nastavit.
petrucio píše: Před demontáží rozvodu, po označení, se musí uvolnit napínák vytažením táhla na obr. a zajištění (vytahuji štípacími kleštěmi a na zajištění je tam dirka, do který dáš třeba hřebík)
hobr píše:Navrhuji jednodušší řešení - dát to někomu, kdo to umí - nic se nedok..ví a pojede to...
Storm píše: Takže si vše označím a řetěz si zajistím na špagátek a budu ho muset neustále udržovat v napnutém stavu, aby se mi nevyháknul ze spodního ozubeného kolečka. Akorát teď nerozumím té poslední větě
petrucio píše:
řetěz nemusíš udržovat v napnutém stavu, klidně ho nech volně, jen ať nespadne dolu. Ze spodního kolečka jen tak nespadne.
Storm píše: Pokud ano, tak se do toho asi pustím mockrát děkuju.
petrucio píše:
Co se Bobrovníku týče, tak jsem spal ve stanu za tím obytňákem
Celkem je online 1 uživatel :: 0 registrovaných, 0 skrytých a 1 návštěvník (Tato data jsou založena na uživatelích, kteří byli aktivní za posledních 5 minut)
Nejvíce zde současně bylo přítomno 255 uživatelů dne stř 14. črc 2021 19:33:55
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
Nové příspěvky | Žádné nové příspěvky | Fórum je zamknuté | |||
Subfórum Nové příspěvky | Subfórum Žádné nové příspěvky | Cíl odkazu fóra |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník