Generálka

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » sob 10. pro 2016 23:06:56

Na stírací kroužek mrknu hned ráno (mám kontrolovat stejné věci jako u ostatních?), kroužky se pohybují volně a jsou bez karbonu. Jak píšeš, zkusím to pořádně omrknout proti světlu. Přesně v tomto e-shopu jsem je našel akorát jak je tam pak dostat? Všechny tam jsou zalisované né? Nemůže být vyběhaný dřík ventilu? Jinak tady jsem našel těsnící sadu za docela solidní cenu: http://www.motocomponents.cz/motor/sada ... -rv-87-88/ a jestli se dobře koukám, tak podle obrázku jsou v ty sadě i ty gufera na ventily nebo se pletu?
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 21:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Re: Generálka

Příspěvekod petrucio » ned 11. pro 2016 0:26:06

Storm píše:....akorát jak je tam pak dostat? Všechny tam jsou zalisované né? Nemůže být vyběhaný dřík ventilu? Jinak tady jsem našel těsnící sadu za docela solidní cenu: http://www.motocomponents.cz/motor/sada ... -rv-87-88/ a jestli se dobře koukám, tak podle obrázku jsou v ty sadě i ty gufera na ventily nebo se pletu?

cena té sady těsnění je dost dobrá a jsou v ní i gufera ventilů. Dřík ventilu je třeba změřit mikrometrem, ale většinou je opotřebované vodítko, jelikož je měkčí než ventil (bývají z bronzu či slitiny mosazi) Pokud necháš volné vodítka a dáš jen nové simerinky, tak chvíli to bude těsnit, ale po čase to opět začne propouštět. Je lépe se poohlédnout po firmě, která dělá renovace hlav. Na netu jich najdeš dost.
Abych se přiznal, vodítka jsem na moto ještě neměnil (jen u aut) Je třeba je vylisovat nebo si vyrobit vytahovák. Nová vodítka se natahují přípravkem, (někdy se hlava předehřívá a vodítko zmrazuje kvůli snadnějšímu nalisování).
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 786
Registrován: sob 03. kvě 2014 17:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » pon 12. pro 2016 22:49:42

Tak hotovo, oba válce jsou dole a připraveny na nové těsnění včetně hlav atd...Kroužky vypadají opravdu dobře, zkoušel jsem proti světlu všechny. Těsnící sada objednána. Teď řeším ty vodítka, na výfukovém ventilu údajně nějaká vůle být má, otázka kolik...já to rozhodně rukou nepoznám. Rozhodil jsem sítě a s nalisováním by to nakonec takový problém být nemusel (nejdříve jsem volal do firem, které jsem vygooglil v okolí, cena cca 600Kč bez ohledu na počet ventilů, pak se mi ozval kamarád automechanik, že nějaký lis má a taky, že má slevu na partsdepot) Takže to asi udělám i s těma vodítkama. O 1500Kč navíc, když jsem si dal tu práci s rozebraním, už za to stojí.

Začínám pomalu už objednávat i další díly. Jakou doporučíte chladící kapalinu a odkud? Dává se modrá nebo červená nebo nějaka speciální? Stačilo by případně toto? http://www.motocomponents.cz/katalog-zb ... eze-bc-3l/
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 21:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Re: Generálka

Příspěvekod petrucio » úte 13. pro 2016 23:17:23

Storm píše: Jakou doporučíte chladící kapalinu a odkud? Dává se modrá nebo červená nebo nějaka speciální? Stačilo by případně toto? http://www.motocomponents.cz/katalog-zb ... eze-bc-3l/

pokud se chladící systém vypláchne, můžeš použít jakoukoli chladicí kapalinu na bázi etylenglykolu (červenou, modrou, zelenou), jen se nedoporučuje je míchat mezi sebou. značku bych neřešil.
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 786
Registrován: sob 03. kvě 2014 17:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » stř 14. pro 2016 12:16:06

Byla tam červená, až to zapojím tak to ještě propláchnu destilkou a objednám teda zase červenou: http://www.motocomponents.cz/katalog-zb ... eeze-d-1l/

Ještě jeden dotaz: až tam budu dávat těsnění, maže se to něčím? Nebo dam jenom těsnění a zatáhnu?
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 21:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Re: Generálka

Příspěvekod petrucio » stř 14. pro 2016 23:03:10

Storm píše:Ještě jeden dotaz: až tam budu dávat těsnění, maže se to něčím? Nebo dam jenom těsnění a zatáhnu?

všeobecně platí, že těsnění z plechu, mědi, hliníku se montují nasucho, těsnění z klingeritu, papíru atd. se mohou potřít slabou vrstvou vazelíny či oleje. Takže vždy záleží na materiálu. ale toto by měl Tvůj mechanik znát.
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 786
Registrován: sob 03. kvě 2014 17:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » pon 30. led 2017 19:11:44

Takže jsem konečně zase o kus pokročil, motor je skoro hotov a bude moc jít zpět do rámu. Gufera vyměněny, rozvody nastaveny, bohužel se mi na závěr stala nepříjemná záležitost, který po tom všem potěší:

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 21:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Re: Generálka

Příspěvekod petrucio » pon 30. led 2017 21:27:55

Storm píše:.....stala nepříjemná záležitost, která po tom všem potěší:


tak přijmi upřímnou soustrast :) . Měnil jsi všechny vodítka ventilů, nebo jen výfuky ? A kolik to stálo ? :gd:
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 786
Registrován: sob 03. kvě 2014 17:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » úte 07. úno 2017 20:26:35

Díky :) Vačka přišla, naštěstí je totožná a už je v motoru (kdyby někdo potřeboval díly na TA600, můžu poskytnout kontakt, má absolutně vše krom vaček :D ). Vodítka jsem nechal původní, nakonec to nebylo podle více odborníků nutné...Nová gufera nainstalovány, nové svíčky, seřízené vůle ventilů, vše jak nové. Příště je na programu usazení motoru do rámu. Myslíš celkové náklady "generálky" ? :)
http://stormsrevenge.rajce.idnes.cz/Generalka_TA600/
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 21:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » úte 14. bře 2017 12:37:21

Tak minulý víkend jsem se konečně dostal k usazení motoru zpět do rámu. Nejdříve jsem ještě oddekloval víka hlav a vše polil olejem. Dále jsem si musel vyrobit svíčák na ty dvě utopené svíčky.
K mému překvapení to až tak hrozné nebylo, ani mi žádné díly nezbyly :D
První problém se dostavil při plnění chladícího systému chladící kapalinou, začala mi nejdříve téct, později kapat odtud: Obrázek
Druhý problém byl v elektronice, levý blinkr se pouze rozsvítil a zůstal svítit. Bajonet na žárovku byl zoxidovaný a po vyčištění vše funguje. Akorát přepínač na řidítkách je hodně ztuhlý a špatně se vrací, setkal se s tím někdo? Stačí do toho stříknout třeba kontaktol?

Následovalo dolití oleje a konečně přišel první start, motor okamžitě naskočil! (velká úleva). Nechal jsem ho asi 20 minut běžet, potrubí pro chladící kapalinu se asi zatáhlo a kapalina přestala sáknout. Termostat je taky v pořádku, spíná saharu jak by měl.

Ještě jsem se pustil do výměny brzdových destiček a bylo to za pět minut dvanáct (1mm a 2mm) akorát musím ještě přebrousit kotouč.

Už jenom doufám, že celé snažení nebylo zbytečné....vše se ukáže až dodělám brzdu a doufám, že příští víkend vyjedu a přijedu se stejnou hladinou oleje :D

Petrucio, patří Ti velké dík. Pokud plánuješ sraz, máš u mě nějaké piva :)
Foto a celkové náklady ještě dodám...
Pokud by někdo potřeboval vačku pro zadní válec, je stále k dispozici...případně můžu i s něčím poradit :)
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 21:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Generálka

Příspěvekod ogi » úte 14. bře 2017 12:44:55

Gratulace k úspěšné GO.
Téma přepínač blinkrů zde: viewtopic.php?f=26&t=1697
Život je jako bonboniera, nikdy nevíš, co ochutnáš.
Lepší pivo v žaludku, nežli voda na plicích!
Nejvíc se bojím toho, že kdyby se mi něco stalo, manželka prodá díly za ceny, co jsem jí řekl, že to stálo.
Uživatelský avatar
ogi
Člen klubu
 
Příspěvky: 1184
Registrován: sob 29. pro 2012 13:14:58
Bydliště: Blovice
Motorka: TA 650

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » úte 14. bře 2017 12:58:33

Díky, to už jsem pročetl, proto zkusím ten kontaktol. Blinkry fungují správně, akorát ten přepínač jde ztuha a po stlačení se pomalu vrací...
Ještě jeden dotaz, všiml jsem si, že teplota regulátoru je tak velká, že na něm neudržím ruku, je to v pořádku?
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 21:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Generálka

Příspěvekod dimi » úte 14. bře 2017 19:14:53

Jsi frajer. Gratulace. Tak to snad brzy projedeme.
Uživatelský avatar
dimi
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 555
Registrován: čtv 18. črc 2013 14:47:40
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Motorka: xt 1200

Generálka

Příspěvekod petrucio » úte 14. bře 2017 21:07:43

taky gratuluji k úspěšné rozborce-zborce motoru. :)
Co se přepínače týče, kontaktol někdy pomůže a(jen nápad) zkusil bych přepínač ohřát fenem na vlasy, aby se ztuhlá vazelína rozehřála a kontaktol ji vyplavil z nepatřičných míst.
Brzdové kotouče, pokud máš vepředu dva, se přebrušují oba, aby nebyl jeden tenčí a nepřehříval se. Pokud máš jeden, lze přebrousit, ale je třeba pohlídat min. tloušťku. Jeli malá rýžka, asi bych ji neřešil, pokud zbytek třecí plochy kotouče je v pořádku. :gd:
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 786
Registrován: sob 03. kvě 2014 17:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » sob 22. črc 2017 9:39:49

Generálka proběhla celkem "dobře" akorát olej stále mizí :/ asi jsem měl udělat už i výměnu kroužků...asi se do toho ještě pustím. Máte někdo nějakou odzkoušenou sadu? Já našel pouze toto: http://www.wemoto.cz/bikes/honda/xl_600 ... er_piston/
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 21:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » čtv 12. říj 2017 8:31:14

Tak motor opět venku, tentokrát to šlo mnohem rychleji, kroužky jsem vzal originál od Hondy. Výměna proběhla v pohodě, kroužky nastaveny tak jak je uvedeno v manuálu. Znatelně byly těsnější než ty staré. Píst s kroužky promazány olejem. Rozvody už byly brnkačka. Vše šlo do rámu, abych mohl testnout a taky byl kámen úrazu! Zapnu klíček, škrtnu o starter a najednou zvuk, jak když se sype nádobí....párkrát jsem to ještě zkusil ale zvuk byl opravdu hodně nepříjemný, při posledním pokusu motor chytnul ale radši jsem ho hned vypnul. Je to normální po výměně kroužků? Jelikož jsem okem ve válci žádnou hranku po starých kroužkách okem neviděl, tak jsem neměl co srážet. Mohla by to být ta příčina zvuku, že by horní kompresní kroužek narážel do té hranky? Doporučujete nastartovat i přes nepříjemný zvuk, aby si to sedlo a nepříjemný zvuk ustal? Nebo radši motor znovu ven a kontrola? Když jsem točil motorem klíčem vše bylo OK.

Za každý příspěvek budu rád :)
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 21:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Re: Generálka

Příspěvekod street-dog » čtv 12. říj 2017 9:50:39

Jenom nápad: nemůže rachotit volnoběžka ?
Stadion S11 > JAWA 50/21 > ČZ 125/453 > ČZ 175/477 > JAWA 350/640 > AGB 37 > Suzuki DR650 RSE > Honda XL 650V Transalp > BMW R 1100 GS
Uživatelský avatar
street-dog
Člen klubu
 
Příspěvky: 906
Registrován: stř 15. říj 2014 21:37:59
Bydliště: Brno
Motorka: R 1100 GS

Generálka

Příspěvekod qwert » čtv 12. říj 2017 10:23:59

Rozhodně to už nestartuj nebo můžeš nadělat větší škodu.Myslím že tě čeká znovu rozborka..
Uživatelský avatar
qwert
Člen klubu
 
Příspěvky: 2434
Registrován: úte 18. pro 2012 19:45:03
Bydliště: Kenigsberg
Motorka: SE 950,TA

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » čtv 12. říj 2017 11:40:28

Nenapadá mě co by to mohlo být...rozvody jsou nastaveny správně, písty jsou taky správně, když s tím točím klíčem je vše OK. Ještě se mi zdálo, že když jsem měl zapnutí chcípák, že to bez těch jisker na svíčkách rachotilo méně.
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 21:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Generálka

Příspěvekod SolutionII » stř 28. úno 2018 12:04:19

Nazdar, ako sa ti to podarilo opravit nakoniec? Mam podobny problem ze moto papa olej a kompresia valcov je zadni 9 a predny 7, cize je treba prekruzkovat.
Uživatelský avatar
SolutionII
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 17. srp 2017 10:57:28
Bydliště: Slovensko
Motorka: TA 600

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Celkem je online 1 uživatel :: 0 registrovaných, 0 skrytých a 1 návštěvník (Tato data jsou založena na uživatelích, kteří byli aktivní za posledních 5 minut)
Nejvíce zde současně bylo přítomno 35 uživatelů dne sob 13. dub 2019 12:58:23
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Oprávnění fóra

Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Legenda

V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Nové příspěvky V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Žádné nové příspěvky NO_UNREAD_POSTS_LOCKED Fórum je zamknuté
Nové příspěvky Subfórum Nové příspěvky Žádné nové příspěvky Subfórum Žádné nové příspěvky Cíl odkazu fóra Cíl odkazu fóra

Přihlásit se  ›  Registrovat


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník