přední vidle

přední vidle

Příspěvekod mac76 » čtv 04. čer 2015 18:49:55

Ahoj
rozhodl jem se,že vyměním tlumičový olej a překontroluji pružiny na TA 600 r.v.1991.
Nemám centrál tak jsem,podložil pod motor zvedák,ale asi málo,po odšroubování zátky nahoře č.19 péro jemně vyskočilo pod ním podložka č.37 a ještě taková rozřízlá trubička č.7 dle schéma by tam mněla byt ještě nějaká podložka č.8 tu jsem tam ale nemněl??

EDITACE: 37 je o kroužek takže podložka je tam jen jedna jsem slepý asi. :stud:

Obrázek
Naposledy upravil mac76 dne ned 07. čer 2015 8:28:46, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
mac76
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 78
Registrován: sob 08. bře 2014 18:06:56
Bydliště: Petřvald u KA
Motorka: TA 600

přední vidle

Příspěvekod Resyk » čtv 04. čer 2015 22:34:59

Ahoj.
Když jsem si já repasoval vidle tak sem se taky leknul že na mě pružina "vyskočila" ale to nevadí, mělo by to být předpružení, jinak doporučuji vidle odstrojit a vymontovat komplet z alpa. protože je dobré po vyndání pružin s tlumičem chvilku "pumpovat" aby se zvířil bordýlek z letitého opotřebení pak otočit při vylévání oleje je také dobré chvilku "pumpovat" aby jsi dostal z tlumičů maximum bordelu.
Hlavně se nevyděs z toho co vyliješ, nejspíš ten olej bude vypadat jako když vypouštíš olej ze zadřeného nafťáku ( černý jak uhlí s šedavým šlemem)
to jsem měl já a hezky to nevypadá kór když si člověk vzpomene co si dovoloval na tlumiče které pracovaly s takovým hnusem :ble:
Jinak je dobré si změřit množství oleje který vyliješ z tlumičů ( každý samostatně ) aby jsi zjistil kolik tam bylo oleje. U 600 žel nevím kolik oleje je předepsáno do tlumiče.

Já to trubka neudělal a pak jsem musel požádat autorizák zdali mi prásknou správné množství oleje do tlumiče ( u 650 r.v 2003 to je 548ml 10W do jednoho tlumiče )
Cesta do Hradce Králové je lepší na motorce nežli ve vrtulníku!
Uživatelský avatar
Resyk
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 421
Registrován: stř 19. bře 2014 19:44:33
Bydliště: Perknov
Motorka: TA 650

přední vidle

Příspěvekod mac76 » pát 05. čer 2015 11:52:59

Dík za info dle manuálu TA 600 549ml oleje do každé trubky. Mněl jsem tam necelých 300ml,na každé straně,kdo ví kdy byl měněný posledně. :ble:
Uživatelský avatar
mac76
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 78
Registrován: sob 08. bře 2014 18:06:56
Bydliště: Petřvald u KA
Motorka: TA 600

přední vidle

Příspěvekod Reno » pon 10. říj 2016 16:56:39

Kluci bude někdo od tý ochoty a změří mě délku vidle od spodu po šroub na konci?(počítaje bez šestihranu).S motorkou bez stojánku,rovně a bez zátěže.Jedná se o 600.
Díky
Lepší první v pekle,než druhej v nebi..
Uživatelský avatar
Reno
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 526
Registrován: pát 17. dub 2015 23:55:33
Bydliště: Hradec Králové
Motorka: TA 600,BMW

přední vidle

Příspěvekod mysaccek » ned 13. lis 2016 11:01:43

Mám otázku, nemějte mě za pitomce, ale je k něčemu dobré dávat na vidle odvzdušnovací ventilky ?
Uživatelský avatar
mysaccek
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 318
Registrován: stř 16. črc 2014 19:28:14
Bydliště: Rudník
Motorka: TA600,650

přední vidle

Příspěvekod Tomas_7 » ned 13. lis 2016 11:08:37

Na ty sériové asi moc ne
To že cesta skončila, není důvod nejet dál.
Uživatelský avatar
Tomas_7
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 2149
Registrován: úte 18. pro 2012 22:28:13
Bydliště: Chrastava
Motorka: XL 650V

přední vidle

Příspěvekod qwert » ned 13. lis 2016 11:31:05

mysaccek píše:Mám otázku, nemějte mě za pitomce, ale je k něčemu dobré dávat na vidle odvzdušnovací ventilky ?


Tomáš ti to asi moc nevysvětlil.Některé vidle podle konstrukce se jízdou(hlavně v terénu) pomalu natlakují vzduchem.To je ale nežádoucí pro jejich správnou funkčnost a může vézt až poškození gufer.Proto na takových vidlích jsou závity se šrobky které se občas musí povolit aby ten přetlak mohl ven.Ventilky se tam dávají místo nich jen pro usnadnění téhle činosti.Pokud ale nejsou kvalitní mohou přisávat vzduch zpátky.Já jsem tam nechal ty šroubky,i šroubovákem je to hned.Důležitější je odfukávat jen když je motorka na stojanu a vidle nezatížené.
Uživatelský avatar
qwert
Člen klubu
 
Příspěvky: 2688
Registrován: úte 18. pro 2012 18:45:03
Bydliště: Kenigsberg
Motorka: SE 950,TA

přední vidle

Příspěvekod Tomas_7 » ned 13. lis 2016 11:37:33

A mimo gufer, když je neodfukuješ, tak se v tom ten olej taky umí parádně převařit. Když jsem dával svoje na servis po Rumunsku, mysleli si, že jezdím motokros, protože jsem tam na to kálel.
To že cesta skončila, není důvod nejet dál.
Uživatelský avatar
Tomas_7
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 2149
Registrován: úte 18. pro 2012 22:28:13
Bydliště: Chrastava
Motorka: XL 650V

přední vidle

Příspěvekod mysaccek » ned 13. lis 2016 16:39:46

Takže doporučení je? Jezdím prakticky jen po silnici. Jen mě to zajímalo, mám vidle rozhozené tak jsem si říkal, že bych je mohl udělat s ventilky.
Uživatelský avatar
mysaccek
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 318
Registrován: stř 16. črc 2014 19:28:14
Bydliště: Rudník
Motorka: TA600,650

přední vidle

Příspěvekod qwert » ned 13. lis 2016 16:42:59

Na origo vidle to vůbec nepotřebuješ..
Uživatelský avatar
qwert
Člen klubu
 
Příspěvky: 2688
Registrován: úte 18. pro 2012 18:45:03
Bydliště: Kenigsberg
Motorka: SE 950,TA

přední vidle

Příspěvekod mysaccek » ned 13. lis 2016 17:11:25

Ok. Tak jenom vyměním střeva :-D
Uživatelský avatar
mysaccek
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 318
Registrován: stř 16. črc 2014 19:28:14
Bydliště: Rudník
Motorka: TA600,650

přední vidle

Příspěvekod Tech » pon 14. lis 2016 19:34:42

Já při výměně toho humusu(oleje), co tam byl jistě ještě z výroby vidle teda nerozdělával, ale nalil do nich nafty, zapumpoval a vylil. To celé několikrát, pak nechal přes noc vykapat. Myslím to není úplná blbost, protože dvakrát vytekla nafta docela špinavá, takže by se tím kontaminoval nový olej. A nafta je zase dost řídká, že pěkně všechna vykape.
Uživatelský avatar
Tech
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 406
Registrován: ned 08. lis 2015 23:15:08
Bydliště: Nové Hrady 61
Motorka: TA 650

přední vidle

Příspěvekod mysaccek » pon 14. lis 2016 21:23:04

Podle manuálu tam patří ATF olej. Co si o tom myslíte ?
Uživatelský avatar
mysaccek
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 318
Registrován: stř 16. črc 2014 19:28:14
Bydliště: Rudník
Motorka: TA600,650

přední vidle

Příspěvekod qwert » pon 14. lis 2016 22:00:36

Oleje ATF jsou do automatických převodovek..
Uživatelský avatar
qwert
Člen klubu
 
Příspěvky: 2688
Registrován: úte 18. pro 2012 18:45:03
Bydliště: Kenigsberg
Motorka: SE 950,TA

přední vidle

Příspěvekod petrucio » pon 14. lis 2016 23:09:14

mysaccek píše:Podle manuálu tam patří ATF olej. Co si o tom myslíte ?

myslím si, že bys tam ATF neměl dávat. Je to sice dobrej olej, ale ne do tlumičů, a cenově je podobný ,
v mém manuálu od Haynes je napsáno: 5W FORK OIL XL600V 549ccm, XL650V 542ccm :)
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 881
Registrován: sob 03. kvě 2014 16:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

přední vidle

Příspěvekod mysaccek » úte 15. lis 2016 7:12:00

Ano vim ze to je olej do automatu. V mazacich planech Castrol, Motul .... vsude pisou atf, dextron 2,3 atd. Je to hydraulicky olej stejne jako tlumicovy.
Uživatelský avatar
mysaccek
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 318
Registrován: stř 16. črc 2014 19:28:14
Bydliště: Rudník
Motorka: TA600,650

přední vidle

Příspěvekod Martin » sob 19. lis 2016 19:03:33

Mám dotaz ohledně čistění tlumičů.
Jak jsem tady vyčetl tak Tech je proplachuje naftou. Myslíte si že je to dobrý nápad? Nemůžu si tim jenom uškodit?
Uživatelský avatar
Martin
Člen klubu
 
Příspěvky: 391
Registrován: sob 11. črc 2015 11:45:49
Bydliště: Jinačovice
Motorka: TA 650

přední vidle

Příspěvekod qwert » sob 19. lis 2016 19:53:28

Vidle můžeš propláchnout i benzínem,nemáš tam co zničit..
Uživatelský avatar
qwert
Člen klubu
 
Příspěvky: 2688
Registrován: úte 18. pro 2012 18:45:03
Bydliště: Kenigsberg
Motorka: SE 950,TA

přední vidle

Příspěvekod Martin » sob 19. lis 2016 19:57:54

Super. Dík
Uživatelský avatar
Martin
Člen klubu
 
Příspěvky: 391
Registrován: sob 11. črc 2015 11:45:49
Bydliště: Jinačovice
Motorka: TA 650

přední vidle

Příspěvekod Lukáš » sob 19. lis 2016 19:59:20

Já teď měnil pružiny za progresy a olej.Váhal jsem jestli je rozebrat a vyčistit.Nakonec jsem je nerozebral a asi 5x jsem je propláchl novým tlumičovým olejem a trochu jsem s nimi pumpoval (bez pružin).A ty vnitřní části jsem vytáhl a vyčistil.Vím že by se to mělo rozebrat,ale měl jsem z toho trochu strach.Možna kdyby mi tekly gufera tak bych to rozebral,ale gufera jsou v pořádku.Čištění naftou jsi nejsem jist,ale já osobně bych to nedělal. :rock:
Uživatelský avatar
Lukáš
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 149
Registrován: pon 23. kvě 2016 11:53:16
Bydliště: Ostrava
Motorka: TA 650

Další

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Celkem je online 1 uživatel :: 0 registrovaných, 0 skrytých a 1 návštěvník (Tato data jsou založena na uživatelích, kteří byli aktivní za posledních 5 minut)
Nejvíce zde současně bylo přítomno 255 uživatelů dne stř 14. črc 2021 19:33:55
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Oprávnění fóra

Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Legenda

V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Nové příspěvky V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Žádné nové příspěvky NO_UNREAD_POSTS_LOCKED Fórum je zamknuté
Nové příspěvky Subfórum Nové příspěvky Žádné nové příspěvky Subfórum Žádné nové příspěvky Cíl odkazu fóra Cíl odkazu fóra

Přihlásit se  ›  Registrovat


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron