regulátor vs. CDI

regulátor vs. CDI

Příspěvekod toba » sob 22. srp 2015 13:59:32

IMG_3164[1].jpg
Ahojte, potřeboval bych poradit.
Všiml jsem si, že mi rychle ubývá elektrolit v aku. Podezříval jsem aku, myslel jsem, že je stará. koupil novou nabíječku CTEK.
A ouha, nabíječka projela bez problémů všechny kroky, vyhodnotila aku jako v pořádku.
Namontuju aku do Alpa, nastartuju a přeměřím napětí na kontaktech - 17,79..., při zapnutých světlech 17,5... přitom aku bublala jako brambory na plotně :(
Pochopil jsem, že regulátor bude asi v háji. Nicméně vyndal jsem regulátor, kouknul na kontakty, očistil. Zapojil a jsem tam kde před tím - 17,7.

Při tom rozebírání jsem si všiml, že jedna CDI má po obvodu drážku, druhá ne. Vyndal jsem CDI a zjistil, že se do něj už někdo "odborně" podíval.
Víčko odfrézované, na straně zalévací hmoty vykutaný otvor a naletována nějaká podlouhlá bílá destička.

1. Podle všeho je regulátor KO.
2. Vypadá to, že je i jedno CDI KO.
3. Je možný, že by regulátor, který pouští do aku 17.7, odpálil CDI?

Díky za názory.

Tomas
Uživatelský avatar
toba
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 105
Registrován: sob 21. bře 2015 8:49:58
Bydliště: Blatná, okr. ST
Motorka: TA 600

regulátor vs. CDI

Příspěvekod mac76 » sob 22. srp 2015 16:08:22

Když vaří baterie tak je regulator blbý.
To cdi už zřejmě někdo spravoval,já jsem mněl s nima taky problémy tak jsem zakoupil jedno CDI pro oba válce
a mám klid. :gd:
Kdyby bylo Cdi špatné tak bys mněl nepravidelný chod motor jde na jeden válec.
Uživatelský avatar
mac76
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 78
Registrován: sob 08. bře 2014 18:06:56
Bydliště: Petřvald u KA
Motorka: TA 600

regulátor vs. CDI

Příspěvekod sumavak » sob 22. srp 2015 17:54:28

Urcite mas regulator v haji protože Ti to dava 17,7 V normalni je tak 14,4V .Nekde je to tady na strankachTACC napsano kolik to ma presne nabijet.je mozne ze ti to CDI odeslo tim vetsim napetim
Uživatelský avatar
sumavak
Člen klubu
 
Příspěvky: 682
Registrován: stř 17. črc 2013 18:51:21
Bydliště: 74078 heilbronn
Motorka: TA 650

regulátor vs. CDI

Příspěvekod toba » pon 24. srp 2015 16:58:53

Díky za odpovědi. Konzultoval jsem problem s odborníkem. Regulátor KO. Pravděpodobně nemá poškozený regulátor spojitost s poškozeným CDI.
Teď jen koupit regulátor a CDI.
Nemá náhodou člen TA Clubu slevu někde u Elesys, nebo VAPE?
Uživatelský avatar
toba
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 105
Registrován: sob 21. bře 2015 8:49:58
Bydliště: Blatná, okr. ST
Motorka: TA 600

regulátor vs. CDI

Příspěvekod mysaccek » pon 24. srp 2015 17:52:50

toba píše:Díky za odpovědi. Konzultoval jsem problem s odborníkem. Regulátor KO. Pravděpodobně nemá poškozený regulátor spojitost s poškozeným CDI.
Teď jen koupit regulátor a CDI.
Nemá náhodou člen TA Clubu slevu někde u Elesys, nebo VAPE?


co Ignitech ?
Uživatelský avatar
mysaccek
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 318
Registrován: stř 16. črc 2014 19:28:14
Bydliště: Rudník
Motorka: TA600,650

regulátor vs. CDI

Příspěvekod toba » pon 24. srp 2015 18:26:38

JJ, Ignitech zvolím pro CDI. Regulátor mi přijde lepší od Elsys (výkonově zvládá více než VAPE i než Ignitech)
Uživatelský avatar
toba
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 105
Registrován: sob 21. bře 2015 8:49:58
Bydliště: Blatná, okr. ST
Motorka: TA 600

Re: regulátor vs. CDI

Příspěvekod Serpin » čtv 01. čer 2017 19:47:32

Kluci dotaz:
kamaradovi zniceho nic na Alpovi nejde dobijeni.
Respektive normalne s tim jezdil, vse ok a najednou neslo nastartovat. Dobil baterku a zas jezdil. Jelikoz jsme oba elektrikarsky analfabeti, tak jsme si ani s navodem pro lamy z motorkaru.cz neporadili. Nicmene jsme zkusili dat na jeho motorku muj regulator a oslabena baterka se zacala pomalinku dobijet - jak ukazoval multimetr Volty pomalu lezli nahoru z nejakejch 12,6V co mela baterka, behem chvilky na 13V. Dospeli jsme tedy k nazoru, ze je spatnej regulator a bude se objednavat novej.
Je nase teorie spravna ? :)
Jawa 350 panelka/californian/634/638
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130/Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 HE
Jeep Cherokee 4.0/Subaru Libero/Land Rover Discovery I a VW T4
Honda XL600V Transalp
Uživatelský avatar
Serpin
Člen klubu
 
Příspěvky: 711
Registrován: stř 18. bře 2015 14:10:34
Bydliště: kousek vod Plzne
Motorka: TA 600

regulátor vs. CDI

Příspěvekod qwert » čtv 01. čer 2017 19:56:02

Jo s největší pravděpodobností to bude regulátor..
Uživatelský avatar
qwert
Člen klubu
 
Příspěvky: 2688
Registrován: úte 18. pro 2012 18:45:03
Bydliště: Kenigsberg
Motorka: SE 950,TA

Re: regulátor vs. CDI

Příspěvekod Serpin » čtv 01. čer 2017 20:01:24

dik, jeste jeden dotaz - kdyz jsme premerovali kolik to dava me, tak jsem tam mel pri volnobehu 14,8-14,9V je to jeste v cajku ? :)
Jawa 350 panelka/californian/634/638
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130/Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 HE
Jeep Cherokee 4.0/Subaru Libero/Land Rover Discovery I a VW T4
Honda XL600V Transalp
Uživatelský avatar
Serpin
Člen klubu
 
Příspěvky: 711
Registrován: stř 18. bře 2015 14:10:34
Bydliště: kousek vod Plzne
Motorka: TA 600

regulátor vs. CDI

Příspěvekod qwert » čtv 01. čer 2017 20:23:45

U uzavřených baterií je doporučené napětí zhruba 14.4-14.6
Uživatelský avatar
qwert
Člen klubu
 
Příspěvky: 2688
Registrován: úte 18. pro 2012 18:45:03
Bydliště: Kenigsberg
Motorka: SE 950,TA

regulátor vs. CDI

Příspěvekod qwert » čtv 01. čer 2017 20:29:52

Jestli máš ještě nalívací baterku se zátkama na dolívání destilky tak tam se doporučuje napětí 13.8-14.2
Uživatelský avatar
qwert
Člen klubu
 
Příspěvky: 2688
Registrován: úte 18. pro 2012 18:45:03
Bydliště: Kenigsberg
Motorka: SE 950,TA

Re: regulátor vs. CDI

Příspěvekod Serpin » čtv 01. čer 2017 22:27:05

Mam Motobatt MB12U 15Ah - tudle:
https://www.rockway-shop.eu/motobaterie ... tmb12u15ah

co znamena kdyz dobiji vic, taky je spatnej regulator a nebo je to jeste v mezich?
Jawa 350 panelka/californian/634/638
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130/Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 HE
Jeep Cherokee 4.0/Subaru Libero/Land Rover Discovery I a VW T4
Honda XL600V Transalp
Uživatelský avatar
Serpin
Člen klubu
 
Příspěvky: 711
Registrován: stř 18. bře 2015 14:10:34
Bydliště: kousek vod Plzne
Motorka: TA 600

regulátor vs. CDI

Příspěvekod qwert » pát 02. čer 2017 5:50:54

To je bezúdržbová baterka.Tam by to mělo být těch 14.4-6.Mě se vlivem tepla regulátor posral a dával víc a zničilo mi to baterku.(nafoukla se)
Těch 14.9 na volnoběh je maximum kdy je to ok..
Uživatelský avatar
qwert
Člen klubu
 
Příspěvky: 2688
Registrován: úte 18. pro 2012 18:45:03
Bydliště: Kenigsberg
Motorka: SE 950,TA

regulátor vs. CDI

Příspěvekod Márty » pát 02. čer 2017 16:36:35

Ještě je otázkou, číms to napětí měřil, měřáky mají nějaké procento toleranční hodnoty a třeba ty levné digitály (za cenu kolem 300,-) ukazují každý jinak a to klidně i v rozmezí +-1V. Mám takovéhle dva a aby ukazovaly jakžtakž přesně, tak jsem si je musel po koupi zkalibrovat podle profi měřáku ;)
Uživatelský avatar
Márty
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 746
Registrován: stř 30. led 2013 10:54:03
Bydliště: Mírovice - Veleň
Motorka: TA 700

Re: regulátor vs. CDI

Příspěvekod Serpin » pát 02. čer 2017 17:49:27

Diky za odpovedi.
Merili jsme to nejakym merakem co mel kamos pujcenej z prace - predpokladam ze to byl profi multimetr.
Jawa 350 panelka/californian/634/638
Škoda 1000MB/1100MB DeLuxe/105/120L/120M/130/Fiat 125p
Ford Sierra 2.0 DOHC/Sierra 2.0 DOHC GT/Escort 1.8 TD/Mondeo 2.0 HE
Jeep Cherokee 4.0/Subaru Libero/Land Rover Discovery I a VW T4
Honda XL600V Transalp
Uživatelský avatar
Serpin
Člen klubu
 
Příspěvky: 711
Registrován: stř 18. bře 2015 14:10:34
Bydliště: kousek vod Plzne
Motorka: TA 600

Re: regulátor vs. CDI

Příspěvekod Kaštan » pát 17. lis 2017 17:27:47

Můj regulátor dobíjí jen necelých 12v alpík normálně startoval i fungoval až na poslední projížďce se mi vypínalo vyhřívání, takže mě čeká koupě nového. Co mi doporučíte? první možnost je aliexpress cena do tisícovky, nebo Vape, Ignitech či Elesys? Přemisťoval jste někdo regulátor při výměně od výfuku kvůli teplotě?
Uživatelský avatar
Kaštan
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 268
Registrován: sob 12. dub 2014 11:40:35
Bydliště: Tlumačov, ten na Moravě
Motorka: TA 600

regulátor vs. CDI

Příspěvekod qwert » pát 17. lis 2017 17:50:31

Mám zkušenost s Vape.3 roky funguje dobře.
Uživatelský avatar
qwert
Člen klubu
 
Příspěvky: 2688
Registrován: úte 18. pro 2012 18:45:03
Bydliště: Kenigsberg
Motorka: SE 950,TA

regulátor vs. CDI

Příspěvekod Kaštan » čtv 21. pro 2017 21:02:29

Tak nakonec mám objednáno u Elesys tak jsem na to zvědavý.

Začalo to konektorem, rok to jezdilo a letos v létě bylo hotovo. Naštěstí dával míň.
Obrázek

je to taký hlíníkový ingot, který by se dal použít jako zbraň, takže by se to už snad mělo dobře chladit...
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Kaštan
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 268
Registrován: sob 12. dub 2014 11:40:35
Bydliště: Tlumačov, ten na Moravě
Motorka: TA 600


Zpět na Elektrika

Kdo je online

Celkem je online 1 uživatel :: 0 registrovaných, 0 skrytých a 1 návštěvník (Tato data jsou založena na uživatelích, kteří byli aktivní za posledních 5 minut)
Nejvíce zde současně bylo přítomno 255 uživatelů dne stř 14. črc 2021 19:33:55
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Oprávnění fóra

Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Legenda

V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Nové příspěvky V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Žádné nové příspěvky NO_UNREAD_POSTS_LOCKED Fórum je zamknuté
Nové příspěvky Subfórum Nové příspěvky Žádné nové příspěvky Subfórum Žádné nové příspěvky Cíl odkazu fóra Cíl odkazu fóra

Přihlásit se  ›  Registrovat


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron