Provozní otáčky

XL 650V Transalp

Provozní otáčky

Příspěvekod salieri » čtv 28. dub 2016 16:51:29

Čau, měl bych pro většinu z vás asi trapný dotaz, ale pořídil jsem před pár dny TA 650 z Itálie a jel jsem ho trošku projet. Protože jsem na moto začátečník a jezdil jsem jen několikrát na Hondě Shadow 600 bez otáčkoměru, byl jsem nemile překvapen při jízdě s Transalpem mezi 2000-3000 otáčkami. Motorka se dost třepala, jako kdybych měl podtočený motor, vibrace se pak ztrácely až nad 3000 otáček (upozorňuju, že mám 120 kg). Je to normální? Při kolika otáčkách přeřazujete při běžném provozu třeba ve městě? Nevím, jestli jsou ty vibrace vinou špatně volených otáček, nebo nějaké závady. Díky moc za odpovědi, zkušenosti a rady.
Ty nejdůležitější věci v životě nejsou věci. Kromě TA.
Uživatelský avatar
salieri
Člen klubu
 
Příspěvky: 535
Registrován: čtv 14. dub 2016 20:52:31
Bydliště: Horní Bojanovice
Motorka: KTM 1190

Provozní otáčky

Příspěvekod Matys1987 » čtv 28. dub 2016 16:59:15

Ja mam TA 600 a jezdim 3500az 4500otacek. A v pohode. Ale chlapi ti tu poradi.
Uživatelský avatar
Matys1987
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 217
Registrován: sob 12. pro 2015 21:34:15
Bydliště: Bilovec
Motorka: TA 600

Provozní otáčky

Příspěvekod qwert » čtv 28. dub 2016 17:08:38

Jo to jsi ho fakt podtáčel.Zvlášt když na něm vlastně jezdí dva.. :D
Uživatelský avatar
qwert
Člen klubu
 
Příspěvky: 2688
Registrován: úte 18. pro 2012 18:45:03
Bydliště: Kenigsberg
Motorka: SE 950,TA

Provozní otáčky

Příspěvekod Buriel » čtv 28. dub 2016 17:46:52

Taky mě po koupi Alp vybroval,zkus dotáhnou gumové příruby na karburátorech.Já sem je měl úplně volné šrouby a možná si to díky tomu přisává falešný vzduch.Mě se to po přitáhnutí zklidnilo a stejně mě ta zvuková kulisa při jízdě příjde divná :D
Nebo až tito bude příště dělat švihni tam menší kvalt a uvidíš :-)
Pokud už motorku měls tak bys měl cítit kdy motor potřebuje přeřadit.
Uživatelský avatar
Buriel
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 65
Registrován: stř 21. led 2015 15:56:39
Bydliště: Čejč
Motorka: TA 650

Provozní otáčky

Příspěvekod Šáňa » čtv 28. dub 2016 18:02:21

Ahoj také mám 650 z Itálie a také jsem tohle řešil a teď mám většinou otáčky kolem 4000 a pohoda
Uživatelský avatar
Šáňa
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 176
Registrován: pát 21. srp 2015 15:58:32
Bydliště: Šumperk
Motorka: TA 650

Provozní otáčky

Příspěvekod salieri » čtv 28. dub 2016 18:50:57

Abych to upřesnil, zařadím za jedna, při 3000 otáček zařadím za dva, otáčky spadnou na 2000 a jak přidávám, tak mezi 2000 a 3000 se to třepe (je to pocit, jak kdybych přeřadil z jedničky přímo na trojku). Takže tu jedničku (a pak samozřejmě další kvalty) mám vytočit až na 4000 - 4500 otáček?
Ty nejdůležitější věci v životě nejsou věci. Kromě TA.
Uživatelský avatar
salieri
Člen klubu
 
Příspěvky: 535
Registrován: čtv 14. dub 2016 20:52:31
Bydliště: Horní Bojanovice
Motorka: KTM 1190

Provozní otáčky

Příspěvekod qwert » čtv 28. dub 2016 18:57:58

Vytáčej to víc a máš po problému..
Uživatelský avatar
qwert
Člen klubu
 
Příspěvky: 2688
Registrován: úte 18. pro 2012 18:45:03
Bydliště: Kenigsberg
Motorka: SE 950,TA

Provozní otáčky

Příspěvekod gerrik » čtv 28. dub 2016 19:07:22

Je to japonec, musis tocit :rock:
Uživatelský avatar
gerrik
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 364
Registrován: úte 10. čer 2014 21:13:40
Bydliště: Hradec Králové
Motorka: Varadero

Provozní otáčky

Příspěvekod salieri » čtv 28. dub 2016 19:39:16

Díky moc za rady, zítra má být příjemnější počasí, tak to jdu hned otestovat :thnx:
Ty nejdůležitější věci v životě nejsou věci. Kromě TA.
Uživatelský avatar
salieri
Člen klubu
 
Příspěvky: 535
Registrován: čtv 14. dub 2016 20:52:31
Bydliště: Horní Bojanovice
Motorka: KTM 1190

Provozní otáčky

Příspěvekod petrucio » čtv 28. dub 2016 20:05:31

Určité vibrace v nižších otáčkách jsou normální. Zkontroluj, zda třeba nevynechává válec a mrkni, jestli máš standardní sekundární převod tzn. 15zubů kolečko a 48rozeta. 120 kg na alpíka neni nijak moc. Já jezdím převážně s manželkou :stud: a cca 160kg je furt v poho.
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 881
Registrován: sob 03. kvě 2014 16:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Provozní otáčky

Příspěvekod Tomas_7 » čtv 28. dub 2016 20:14:04

Myslím, že to má obyčejně vibrace z podtočení, když popisuje jízdu jako ovládání naftového auta, ostatně když člověk začíná tak tomu moc nedává, to se časem s uvolněním zlepší ... i na dálku se držívá kolem těch 4 tisíc. Můžeš mrknout na ty převody, ale spíš je to normální jev
To že cesta skončila, není důvod nejet dál.
Uživatelský avatar
Tomas_7
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 2149
Registrován: úte 18. pro 2012 22:28:13
Bydliště: Chrastava
Motorka: XL 650V

Provozní otáčky

Příspěvekod buffo » čtv 28. dub 2016 20:57:59

asi tak bych to videl mezi 2-3 tisici bych vubec nejezdil mi to nedela dobre na usi.a na 3,4,5 rychlost mi pripada jako podtoceny motor.

ten max tocivy moment je spatne na obrazku je to z neceho jineho ale jenom pro predstavu.

a jeste jeden clanek ale je to zajimave cteni: Otáčky motoru a spotřeba paliva: co je efektivní a proč?
http://www.autoforum.cz/technika/otacky ... -a-proc/?2
Přílohy
asi takove otacky.gif
Život je plný zklamání a je to celkem v pořádku. Maso chutná nejlíp po hladu a postel je nejměkčí po těžké cestě.
Uživatelský avatar
buffo
Člen klubu
 
Příspěvky: 143
Registrován: pon 01. úno 2016 20:44:07
Bydliště: Ostrava
Motorka: TA 600

Provozní otáčky

Příspěvekod Márty » čtv 28. dub 2016 22:13:13

salieri: Jak už tady bylo psáno, normálně to podtáčíš (1100 - 1300 otáček je volnoběh), chce to drobet točit a přeřazovat až kol 4 tis (cca od 3 tis. začíná tahat), aby se otáčky udržely a mašina neškubala... Shadowka je jinak zpřevodovaná, takže tam se řadí a jezdí v drobet nižších otáčkách...
Otáčkoměr je v podstatě jen taková informační věcička, ale když se naučíš poslouchat motor a získáš cit pro tah motorky, tak ho vlastně ani nepotřebuješ ;)
Uživatelský avatar
Márty
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 746
Registrován: stř 30. led 2013 10:54:03
Bydliště: Mírovice - Veleň
Motorka: TA 700

Provozní otáčky

Příspěvekod salieri » pát 13. kvě 2016 11:54:02

Tak jsem zkoušel vyšší otáčky, zlepšilo se to, ale na čtyřku a pětku to nejelo víc než 80. Takže problém s motorem. Zajel jsem k panu doktorovi, ten mi vyměnil svíčku a vrátil mi z výkonově 250-ky nadupanou 650-ku. Přední válec se zkrátka jen vezl, ještě že jsem s tím nenajezdil víc než nějakých 70 km. Ta vymontovaná svíčka byla původní originál. Jestli zítra přestane pršet, vyměním zbytek svíček, olej a filtr a můžem konečně začít jezdit.
Ty nejdůležitější věci v životě nejsou věci. Kromě TA.
Uživatelský avatar
salieri
Člen klubu
 
Příspěvky: 535
Registrován: čtv 14. dub 2016 20:52:31
Bydliště: Horní Bojanovice
Motorka: KTM 1190

Provozní otáčky

Příspěvekod qwert » pát 13. kvě 2016 13:09:04

Jako že ti jelo jen na jeden válec? To byly obě svíčky v háji?
Uživatelský avatar
qwert
Člen klubu
 
Příspěvky: 2688
Registrován: úte 18. pro 2012 18:45:03
Bydliště: Kenigsberg
Motorka: SE 950,TA

Provozní otáčky

Příspěvekod salieri » pát 13. kvě 2016 13:50:23

Jo, jo, obě v háji, jak říkal mechanik, svíčky tam jsou od výroby, na karburátory nikdo nikdy nešahal, řetězovka originál, zkrátka se měnil jen olej. Tomu maníkovi (Italovi) přede mnou to přestalo táhnout, tak to prodal přes bazar, víc neřešil. Pokud to nebylo přetočený, což podle stavu vypadá že ne, tak má za sebou 31000 km.
Ty nejdůležitější věci v životě nejsou věci. Kromě TA.
Uživatelský avatar
salieri
Člen klubu
 
Příspěvky: 535
Registrován: čtv 14. dub 2016 20:52:31
Bydliště: Horní Bojanovice
Motorka: KTM 1190

Provozní otáčky

Příspěvekod petrucio » pát 13. kvě 2016 20:34:33

Jen hloupej dotaz. Při koupi motky to jelo normálně, nebo taky na jeden hrnec? Promiň, ale přijde mi trochu nenormální koupit motorku, která nemá výkon a není zřejmé proč. Taky mohl být motor po smrti a pak se dohaduj s prodejcem, kdo zaplatí opravu. :wtf:
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 881
Registrován: sob 03. kvě 2014 16:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Provozní otáčky

Příspěvekod salieri » pon 16. kvě 2016 18:42:44

No ono to bylo tak. Já neznalý, nezkušený, pozval jsem si kámoše, co už má něco naježděno. Ten na to sedl, projel se po dědině, což znamená, že víc jak za tři neřadil a říká, že v pohodě, jede to dobře. Ale to taky ten přední válec klidně mohl jet třeba jen na jednu svíčku. Takže jsem koupil. Když jsem to šel projet po týdnu stání v garáži kvůli blbýmu počasí já, tak mě právě zarazily ty vibrace, ale taky jsem nejel víc jak za tři, a protože jsem neměl s čím srovnávat, tak jsem myslel, že jen špatně vytáčím motor. Jenomže to už nejela ani jedna svíčka. Že to má slabý výkon jsem poznal, až jsem jel k mechanikovi, který bydlí od nás nějakých 25 km, takže to jsem jel poprvé "delší" vzdálenost a tam už to na čtverce bylo poznat a na pětku jsem se ani nedostal. Až u něj jsem po výměně svíčky poznal, jakej výkon má TA s oběma válci. No teď už mám vyměněný všechny čtyři svíčky, což byla mimochodem bez origo svíčáku pěkná zabíračka (svíčák jsem si vyrobil, ale ten přístup na předním válci za chladičem... :mgr2: ), pak olej a filtr a čeká mě znovu oprava spínače blinkrů, nechce spínat pravej a nebo sepne až po zhruba 10-ti vteřinách, kdy už jsem pryč z odbočky. Už jsem to měl rozmontovaný a jelo to, tak jsem to zase složil a zase to nejede...no pořád něco.
Ty nejdůležitější věci v životě nejsou věci. Kromě TA.
Uživatelský avatar
salieri
Člen klubu
 
Příspěvky: 535
Registrován: čtv 14. dub 2016 20:52:31
Bydliště: Horní Bojanovice
Motorka: KTM 1190

Provozní otáčky

Příspěvekod qwert » pon 16. kvě 2016 19:05:33

Ten spínač blinkrů asi opravíš jen pořádným prostříkáním sprejem na kontakty..
Uživatelský avatar
qwert
Člen klubu
 
Příspěvky: 2688
Registrován: úte 18. pro 2012 18:45:03
Bydliště: Kenigsberg
Motorka: SE 950,TA

Provozní otáčky

Příspěvekod petrucio » pon 16. kvě 2016 19:35:38

Jasně, chápu. :chjo: Ještě bych se podíval na ty staré svíčky, (jestli jste je ještě nevyhodili) a porovnal svíčky z předního a zadního válce(barvu svíčky, zakarbonování či zaolejování) Jde o to, že může jeden z válců mít nadměrnou spotřebu oleje, což může značit zapečené pístní kroužky nebo netěsné gufera ventilů anebo špatně seřízené karburátory. Pokud tomu tak je, lze očekávat, že svíčky budou na tom válci odcházet častěji. Dle stavu starých svíček by měl mechoš poznat přibližný stav motoru. :light: Pokud jste staré svíce už zahodili, tak je dobré po ujetí třeba dvou tisíc km preventivně vyndat svíce (stačí ty boční) a porovnat stav mezi sebou.
ať se daří.
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 881
Registrován: sob 03. kvě 2014 16:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Další

Zpět na Transalp 650

Kdo je online

Celkem je online 1 uživatel :: 0 registrovaných, 0 skrytých a 1 návštěvník (Tato data jsou založena na uživatelích, kteří byli aktivní za posledních 5 minut)
Nejvíce zde současně bylo přítomno 255 uživatelů dne stř 14. črc 2021 19:33:55
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Oprávnění fóra

Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Legenda

V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Nové příspěvky V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Žádné nové příspěvky NO_UNREAD_POSTS_LOCKED Fórum je zamknuté
Nové příspěvky Subfórum Nové příspěvky Žádné nové příspěvky Subfórum Žádné nové příspěvky Cíl odkazu fóra Cíl odkazu fóra

Přihlásit se  ›  Registrovat


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron