Stránka 1 z 2

Provozní otáčky

PříspěvekNapsal: čtv 28. dub 2016 16:51:29
od salieri
Čau, měl bych pro většinu z vás asi trapný dotaz, ale pořídil jsem před pár dny TA 650 z Itálie a jel jsem ho trošku projet. Protože jsem na moto začátečník a jezdil jsem jen několikrát na Hondě Shadow 600 bez otáčkoměru, byl jsem nemile překvapen při jízdě s Transalpem mezi 2000-3000 otáčkami. Motorka se dost třepala, jako kdybych měl podtočený motor, vibrace se pak ztrácely až nad 3000 otáček (upozorňuju, že mám 120 kg). Je to normální? Při kolika otáčkách přeřazujete při běžném provozu třeba ve městě? Nevím, jestli jsou ty vibrace vinou špatně volených otáček, nebo nějaké závady. Díky moc za odpovědi, zkušenosti a rady.

Provozní otáčky

PříspěvekNapsal: čtv 28. dub 2016 16:59:15
od Matys1987
Ja mam TA 600 a jezdim 3500az 4500otacek. A v pohode. Ale chlapi ti tu poradi.

Provozní otáčky

PříspěvekNapsal: čtv 28. dub 2016 17:08:38
od qwert
Jo to jsi ho fakt podtáčel.Zvlášt když na něm vlastně jezdí dva.. :D

Provozní otáčky

PříspěvekNapsal: čtv 28. dub 2016 17:46:52
od Buriel
Taky mě po koupi Alp vybroval,zkus dotáhnou gumové příruby na karburátorech.Já sem je měl úplně volné šrouby a možná si to díky tomu přisává falešný vzduch.Mě se to po přitáhnutí zklidnilo a stejně mě ta zvuková kulisa při jízdě příjde divná :D
Nebo až tito bude příště dělat švihni tam menší kvalt a uvidíš :-)
Pokud už motorku měls tak bys měl cítit kdy motor potřebuje přeřadit.

Provozní otáčky

PříspěvekNapsal: čtv 28. dub 2016 18:02:21
od Šáňa
Ahoj také mám 650 z Itálie a také jsem tohle řešil a teď mám většinou otáčky kolem 4000 a pohoda

Provozní otáčky

PříspěvekNapsal: čtv 28. dub 2016 18:50:57
od salieri
Abych to upřesnil, zařadím za jedna, při 3000 otáček zařadím za dva, otáčky spadnou na 2000 a jak přidávám, tak mezi 2000 a 3000 se to třepe (je to pocit, jak kdybych přeřadil z jedničky přímo na trojku). Takže tu jedničku (a pak samozřejmě další kvalty) mám vytočit až na 4000 - 4500 otáček?

Provozní otáčky

PříspěvekNapsal: čtv 28. dub 2016 18:57:58
od qwert
Vytáčej to víc a máš po problému..

Provozní otáčky

PříspěvekNapsal: čtv 28. dub 2016 19:07:22
od gerrik
Je to japonec, musis tocit :rock:

Provozní otáčky

PříspěvekNapsal: čtv 28. dub 2016 19:39:16
od salieri
Díky moc za rady, zítra má být příjemnější počasí, tak to jdu hned otestovat :thnx:

Provozní otáčky

PříspěvekNapsal: čtv 28. dub 2016 20:05:31
od petrucio
Určité vibrace v nižších otáčkách jsou normální. Zkontroluj, zda třeba nevynechává válec a mrkni, jestli máš standardní sekundární převod tzn. 15zubů kolečko a 48rozeta. 120 kg na alpíka neni nijak moc. Já jezdím převážně s manželkou :stud: a cca 160kg je furt v poho.

Provozní otáčky

PříspěvekNapsal: čtv 28. dub 2016 20:14:04
od Tomas_7
Myslím, že to má obyčejně vibrace z podtočení, když popisuje jízdu jako ovládání naftového auta, ostatně když člověk začíná tak tomu moc nedává, to se časem s uvolněním zlepší ... i na dálku se držívá kolem těch 4 tisíc. Můžeš mrknout na ty převody, ale spíš je to normální jev

Provozní otáčky

PříspěvekNapsal: čtv 28. dub 2016 20:57:59
od buffo
asi tak bych to videl mezi 2-3 tisici bych vubec nejezdil mi to nedela dobre na usi.a na 3,4,5 rychlost mi pripada jako podtoceny motor.

ten max tocivy moment je spatne na obrazku je to z neceho jineho ale jenom pro predstavu.

a jeste jeden clanek ale je to zajimave cteni: Otáčky motoru a spotřeba paliva: co je efektivní a proč?
http://www.autoforum.cz/technika/otacky ... -a-proc/?2

Provozní otáčky

PříspěvekNapsal: čtv 28. dub 2016 22:13:13
od Márty
salieri: Jak už tady bylo psáno, normálně to podtáčíš (1100 - 1300 otáček je volnoběh), chce to drobet točit a přeřazovat až kol 4 tis (cca od 3 tis. začíná tahat), aby se otáčky udržely a mašina neškubala... Shadowka je jinak zpřevodovaná, takže tam se řadí a jezdí v drobet nižších otáčkách...
Otáčkoměr je v podstatě jen taková informační věcička, ale když se naučíš poslouchat motor a získáš cit pro tah motorky, tak ho vlastně ani nepotřebuješ ;)

Provozní otáčky

PříspěvekNapsal: pát 13. kvě 2016 11:54:02
od salieri
Tak jsem zkoušel vyšší otáčky, zlepšilo se to, ale na čtyřku a pětku to nejelo víc než 80. Takže problém s motorem. Zajel jsem k panu doktorovi, ten mi vyměnil svíčku a vrátil mi z výkonově 250-ky nadupanou 650-ku. Přední válec se zkrátka jen vezl, ještě že jsem s tím nenajezdil víc než nějakých 70 km. Ta vymontovaná svíčka byla původní originál. Jestli zítra přestane pršet, vyměním zbytek svíček, olej a filtr a můžem konečně začít jezdit.

Provozní otáčky

PříspěvekNapsal: pát 13. kvě 2016 13:09:04
od qwert
Jako že ti jelo jen na jeden válec? To byly obě svíčky v háji?

Provozní otáčky

PříspěvekNapsal: pát 13. kvě 2016 13:50:23
od salieri
Jo, jo, obě v háji, jak říkal mechanik, svíčky tam jsou od výroby, na karburátory nikdo nikdy nešahal, řetězovka originál, zkrátka se měnil jen olej. Tomu maníkovi (Italovi) přede mnou to přestalo táhnout, tak to prodal přes bazar, víc neřešil. Pokud to nebylo přetočený, což podle stavu vypadá že ne, tak má za sebou 31000 km.

Provozní otáčky

PříspěvekNapsal: pát 13. kvě 2016 20:34:33
od petrucio
Jen hloupej dotaz. Při koupi motky to jelo normálně, nebo taky na jeden hrnec? Promiň, ale přijde mi trochu nenormální koupit motorku, která nemá výkon a není zřejmé proč. Taky mohl být motor po smrti a pak se dohaduj s prodejcem, kdo zaplatí opravu. :wtf:

Provozní otáčky

PříspěvekNapsal: pon 16. kvě 2016 18:42:44
od salieri
No ono to bylo tak. Já neznalý, nezkušený, pozval jsem si kámoše, co už má něco naježděno. Ten na to sedl, projel se po dědině, což znamená, že víc jak za tři neřadil a říká, že v pohodě, jede to dobře. Ale to taky ten přední válec klidně mohl jet třeba jen na jednu svíčku. Takže jsem koupil. Když jsem to šel projet po týdnu stání v garáži kvůli blbýmu počasí já, tak mě právě zarazily ty vibrace, ale taky jsem nejel víc jak za tři, a protože jsem neměl s čím srovnávat, tak jsem myslel, že jen špatně vytáčím motor. Jenomže to už nejela ani jedna svíčka. Že to má slabý výkon jsem poznal, až jsem jel k mechanikovi, který bydlí od nás nějakých 25 km, takže to jsem jel poprvé "delší" vzdálenost a tam už to na čtverce bylo poznat a na pětku jsem se ani nedostal. Až u něj jsem po výměně svíčky poznal, jakej výkon má TA s oběma válci. No teď už mám vyměněný všechny čtyři svíčky, což byla mimochodem bez origo svíčáku pěkná zabíračka (svíčák jsem si vyrobil, ale ten přístup na předním válci za chladičem... :mgr2: ), pak olej a filtr a čeká mě znovu oprava spínače blinkrů, nechce spínat pravej a nebo sepne až po zhruba 10-ti vteřinách, kdy už jsem pryč z odbočky. Už jsem to měl rozmontovaný a jelo to, tak jsem to zase složil a zase to nejede...no pořád něco.

Provozní otáčky

PříspěvekNapsal: pon 16. kvě 2016 19:05:33
od qwert
Ten spínač blinkrů asi opravíš jen pořádným prostříkáním sprejem na kontakty..

Provozní otáčky

PříspěvekNapsal: pon 16. kvě 2016 19:35:38
od petrucio
Jasně, chápu. :chjo: Ještě bych se podíval na ty staré svíčky, (jestli jste je ještě nevyhodili) a porovnal svíčky z předního a zadního válce(barvu svíčky, zakarbonování či zaolejování) Jde o to, že může jeden z válců mít nadměrnou spotřebu oleje, což může značit zapečené pístní kroužky nebo netěsné gufera ventilů anebo špatně seřízené karburátory. Pokud tomu tak je, lze očekávat, že svíčky budou na tom válci odcházet častěji. Dle stavu starých svíček by měl mechoš poznat přibližný stav motoru. :light: Pokud jste staré svíce už zahodili, tak je dobré po ujetí třeba dvou tisíc km preventivně vyndat svíce (stačí ty boční) a porovnat stav mezi sebou.
ať se daří.