Bohatost/spotřeba

Bohatost/spotřeba

Příspěvekod Tech » pon 09. lis 2015 15:35:11

Zdravím Transalp klub. Jsem tady nový a sháním infromace o bohatosti směsi u TA 650. Proč se tím vůbec zabývám ?
Spotřeba/dojezd - zdá se mi, že na 650 to žere docela dost, 600TAčka žerou prý méně.
Nadmořská výška - už ve 2500m to jede na plný plyn hůře(má snahu se dusit) než na půl plynu.

Na zahraničních forech jsem se dočetl, že 650 je zbytečně bohatá kvůli emisím(PAIR) a to obzvlášť nad 4000ot/min kde nejvíce záleží na hlavní trysce. Řešili to vyhozením hrozné popelnice pod kyvkou(té se zbavím určitě, kvůli světlosti a váze), vyřazením PAIRu a výměnou hlavních trysek na 125.

Chci se zeptat, má tady někdo zkušenost z provozu TAčka se 125 tryskami ? Mělo to pozitivní vliv na spotřebu ? Bojím se, aby to nebylo už moc chudé. Mám laďák a uvažuji i o KN filtru. Jak jsem zjistil, jehla se u 650 narozdíl od 600 štelovat nedá. (může se jen vypodložit)

Děkuji za případné odpovědi.
Uživatelský avatar
Tech
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 406
Registrován: ned 08. lis 2015 23:15:08
Bydliště: Nové Hrady 61
Motorka: TA 650

Bohatost/spotřeba

Příspěvekod Resyk » pon 09. lis 2015 21:17:16

Zdar. tož
prvá: kolik ti to teda žere když to chceš stělovat?
dvak: ta hrozná popelnice před kyvkou je pouze střední tlumič výfukových plynů a odebráním snížíš restrikci neboli vnitřní odpor výfuku a zvýšíš tím hlučnost koncového tlumiče.
trak: bohatost se u 650 dá štelovat šroubkem bohatosti na karbcích, v origo má bejt 3 otáčky povolenej, já jsem stím už hejbal a hejbat budu dál bo mám filtr pipercros a koncák MIVV suono bez dbkil. a zadní hrnek mám na 2.5ot a přední asi na 2.4ot
akorát mám vyčištěný zpětný klapky pro pair které jsou ve ventilových víkách, pair jsem nechal i "popelnici" a mám spotřebu 5 - 5.4l podle stylu jízdy, rekord 4.02l v polsku kochačkou na lehko. jinak do trisek se mi ani nechce, vyndavat zase karbce to mi mužou tak akorát .... :D
taky ještě co bych zkontroloval je jak lehce se ti hejbou sitiče aby náhodou nezustávaly viset a pak dělaj rotiku potvory!
Cesta do Hradce Králové je lepší na motorce nežli ve vrtulníku!
Uživatelský avatar
Resyk
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 421
Registrován: stř 19. bře 2014 19:44:33
Bydliště: Perknov
Motorka: TA 650

Bohatost/spotřeba

Příspěvekod petrucio » pon 09. lis 2015 21:32:19

nevím, kolik ti to žere, (nezmínil jsi to) ale s TA650 jezdím okolo 5 - 5,5l/100km ve dvou. :tss: Jasně, že pokud tomu budu dávat pod vocas, tak to 8l taky zblajzne. Nevím, zda se vyplatí kvůli ňákýmu 0,5l/100km rozjebat karburaci.... :omg2:
Jinak zdravim krajánka :beer:
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 881
Registrován: sob 03. kvě 2014 16:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Bohatost/spotřeba

Příspěvekod Tech » úte 10. lis 2015 8:46:03

Ahoj, pokud se nepletu tak šroubkem se dá bohatost ovlivnit jen při malém zatížení motoru. Nad 4000ot má hlavní roli tryska a jehla. Jinak spotřebu nemám nijak zvlášť vysokou. Při kochačce 5l, normálně 5,5 když se trochu jede tak 6l. Není to hrozné, ale chtěl bych se dostat alespoň na spotřebu 600 či Afriky. Ta popelnice je jen kvůli emisím, čistě jejím odstraněním se toho kromě zvuku asi moc nezmění.
Uživatelský avatar
Tech
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 406
Registrován: ned 08. lis 2015 23:15:08
Bydliště: Nové Hrady 61
Motorka: TA 650

Bohatost/spotřeba

Příspěvekod PAVIK » úte 10. lis 2015 13:22:46

Zdravím nového člena. Tebou uváděná spotřeba je u 650 úplně normální. Stejně tak je normální i u TA600. Kamarádi s Afrikama jezdí za cca 5,5-6 litrů. Já mám teď u šestikila průměr někde kolem 5 litrů (s bočními kufry), při vyloženě kochací jízdě se dá jet i za 4,3 litru, ale nesmí ti přijít do cesty město s křižovatkami, popř. nějaká polňačka.
Jestli plánuješ průchodnější filtr a laďák k tomu, vůbec bych směs neochuzoval. To je pak cesta k "ahoj ventily". Detonační hoření chudé směsi je sviňa (a nejen pro ventily). Když už s tím budeš chtít laborovat, zajeď někam ke klukům do dílny, měli by tam mít alespoň starý Paltest, který ti ke kontrole bohatosti bude stačit. Základ bude to vše pořádně seřídit (ventily, synchronizace, bohatost). S tím, že štelování bohatosti šroubem je pro volnoběžné a přechodové otáčky máš pravdu, ale to je právě dost podstatný základ. Motor nemá nejvyšší spotřebu při malém zatížení, což je právě konstantní cestovní rychlost v otáčkách kolem 4000, ale při změnách zatížení - rozjezd, zrychlování...

P.S. - u Nových Hradů (Jihočeské) máme chalupu, tak se můžem někdy potkat. Jestli jsou to jiné Nové Hrady, tak to už se mnou taková sláva nebude :D
Uživatelský avatar
PAVIK
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 358
Registrován: stř 26. bře 2014 6:38:07
Bydliště: Strakonice
Motorka: A.Caponord

Bohatost/spotřeba

Příspěvekod Brian1986 » úte 10. lis 2015 14:21:18

dle mě spotřeba uplně normální, přítelka má Alpa 650 a jezdí kolem 5l, většinou těsně pod 5l, výfuk má sériový, filtr KN, zda jsou na tan filtr seřízené karbece nevím, už to tak koupila, ale motor má klidný chod, nestřílí, je při ubrání z kopce jinak bez porblémů a táhe to pěkně :devil: moje Afra bere kolem 5,5l
Uživatelský avatar
Brian1986
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 534
Registrován: čtv 10. říj 2013 18:28:28
Bydliště: Vyškov
Motorka: XRV 750 AT

Bohatost/spotřeba

Příspěvekod avik » úte 10. lis 2015 17:21:05

Ahoj moje letošní průměrná spotřeba je 4,9 l jezdím 90 procent silnici a občas poňačka nebo lesní cesta ( teda když nejedu s kamarádem angreštem).
Uživatelský avatar
avik
Člen klubu
 
Příspěvky: 1014
Registrován: úte 25. bře 2014 9:41:14
Bydliště: Česká Třebová
Motorka: Benelli250

Bohatost/spotřeba

Příspěvekod Tech » úte 10. lis 2015 23:06:09

Vím, že moje spotřeba je v normě, ale nechci se v tom hrabat jen kvůli ní. Jak jsem psal, nad takových 2000m.n.m to jede na půl plynu lépe než na plný a to mě štve, v alpách najedu víc km než doma :lol: . Ve 3000m.n.m už má snahu se(zase jen při plném-skoro plném plynu) vyloženě dusit, což podle mě ukazuje na velkou hlavní trysku.

Na xrv.org.uk psali lidi co měli origo na brzdě, že do 4tis. je směs ok spíš chudší a nad 4tisíce už hodně bohatá okolo 12,5. Je to jen forum, ale přesně to odpovídá mému pozorování. Kdybych se do toho přece jen hrabal, chtělo by zkontrolovat to lambdou.

Trysky zase nestojí tolik, přinejhorším to přeházím zpátky.
Uživatelský avatar
Tech
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 406
Registrován: ned 08. lis 2015 23:15:08
Bydliště: Nové Hrady 61
Motorka: TA 650

Bohatost/spotřeba

Příspěvekod petrucio » úte 10. lis 2015 23:23:35

pokud máš pocit, že je ve vyšších otáčkách bohatá směs, pak by bylo nejlepší to přeměřit analizátorem výfukových plynů, třeba zajet na Emise. Podle hodnot CO a HC to lze určit. Možná je jen vyšší hladina v plovákovce.... :chjo:
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 881
Registrován: sob 03. kvě 2014 16:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Bohatost/spotřeba

Příspěvekod Tomas_7 » stř 11. lis 2015 8:27:38

Najezdíš víc km v alpách než doma a chceš z vejfuku vyhodit kamna? No tak snad se stihnem potkat aspoň jednou někde na srazu :D vcelku nebezpečná kombinace
To že cesta skončila, není důvod nejet dál.
Uživatelský avatar
Tomas_7
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 2149
Registrován: úte 18. pro 2012 22:28:13
Bydliště: Chrastava
Motorka: XL 650V

Bohatost/spotřeba

Příspěvekod hobr » stř 11. lis 2015 19:56:16

Brian1986 píše:dle mě spotřeba uplně normální, přítelka má Alpa 650 a jezdí kolem 5l, většinou těsně pod 5l, výfuk má sériový, filtr KN, zda jsou na tan filtr seřízené karbece nevím, už to tak koupila, ale motor má klidný chod, nestřílí, je při ubrání z kopce jinak bez porblémů a táhe to pěkně :devil: moje Afra bere kolem 5,5l

"Alpík, který si "nestřelí", je u mě mrtvý alpík".... :D Dokud jsem ho vlastnil občas si decentně pšoukl a to mi teď hodně chybí... :cry:
"Dej každému dni příležitost, aby se stal nejkrásnějším dnem tvého života." (Mark Twain)
Uživatelský avatar
hobr
Člen klubu
 
Příspěvky: 1965
Registrován: úte 01. led 2013 11:34:03
Bydliště: kósek od Brna
Motorka: TA600,xl35

Bohatost/spotřeba

Příspěvekod Reno » stř 11. lis 2015 21:52:20

Mě občas střelí při deceleraci po namontování nového cdi z ignitechu,ale zase jede jako das.spotřebu neřeším,ale max myslím tak 6,5.Nevím jak u 650,ale k novému cdi je pro takoví štourali cd s programem,kterým je možno docela zahejbat laicky řečeno asi s předstihem,a to by mohlo tvůj problém možná pořešit víc než ladit karbce...
Jinak taky vítám,je to paráda jak se to tady furt množí,to už bude na vícedenní sraz.
Lepší první v pekle,než druhej v nebi..
Uživatelský avatar
Reno
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 526
Registrován: pát 17. dub 2015 23:55:33
Bydliště: Hradec Králové
Motorka: TA 600,BMW

Bohatost/spotřeba

Příspěvekod faudy » čtv 12. lis 2015 16:05:02

Mam odmontovany PAIR, trysky #125, ladeny svody ABP, filtr KN, original koncovku, zapalko ignitech, lehce pridana bohatost.
Nebubla (neni kde a cim), spotreba dlouhoba 5.1, na dovoleny bez presunu se pres 5l nedostavam. Ve vyssi nadmorsky vysce to jede normalne.
Taky me stvalo, ze to predtim zralo 6.5l.
Akorat nevim u tebe s tim ladakem, aby to fakt nebylo chudy, holt neni ladak jako ladak...
Uživatelský avatar
faudy
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 39
Registrován: pon 18. bře 2013 10:29:10
Bydliště: Teplice
Motorka: TA 650

Bohatost/spotřeba

Příspěvekod Tech » pát 13. lis 2015 4:34:08

No to jsem chtěl slyšet ! Něčeho podobného bych taky chtěl dosáhnout. Tu bohatost máš přidanou jen šroubkem nebo si podložil jehlu ? Spotřeba klesla znatelně po všech úpravách a stejném stylu jízdy ?
Uživatelský avatar
Tech
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 406
Registrován: ned 08. lis 2015 23:15:08
Bydliště: Nové Hrady 61
Motorka: TA 650

Bohatost/spotřeba

Příspěvekod faudy » pát 13. lis 2015 9:25:39

Ne, bohatost je pridana sroubkem aby to nebylo chudy na volnobeh a nestrilelo to zejmena pri zavreni plynu, na jehly jsem nesahal.
Spotreba klesla celkove (pri poskakovani ve Walesu blahe pameti jsem jezdil i za 4 litry, ale pri jizde normalnima cestovnima rychlostma jsem tak do 5l).
Uživatelský avatar
faudy
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 39
Registrován: pon 18. bře 2013 10:29:10
Bydliště: Teplice
Motorka: TA 650

Bohatost/spotřeba

Příspěvekod Tech » pát 13. lis 2015 14:59:49

Moc díky za odpověď, přes zimu se do toho pustím.
Uživatelský avatar
Tech
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 406
Registrován: ned 08. lis 2015 23:15:08
Bydliště: Nové Hrady 61
Motorka: TA 650

Bohatost/spotřeba

Příspěvekod Tech » stř 15. čer 2016 18:48:53

Čus, tak mám rozhozené karbce, že vyměním hl. trysky, ale blbec jsem si koupil špatné. Nějak jsem to neřešil, myslel jsem (co že znamená "myslet" :D ? ) že je jen jeden typ trysek pro Keihin, no sem vůl. Ale co, ty co mám vrátím, ale kde sehnat ty co tam patří ? Na netu jsem toho moc nenašel...

Je to tato ?

http://www.wemoto.cz/bikes/honda/xl_650 ... _main_jet/

Když potřebuju trysky 125 zanemná zvolit tedy 1.25 ?
Uživatelský avatar
Tech
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 406
Registrován: ned 08. lis 2015 23:15:08
Bydliště: Nové Hrady 61
Motorka: TA 650

Bohatost/spotřeba

Příspěvekod Tech » ned 26. čer 2016 15:19:37

Odpovím si sám, objdenal jsem ty 1.25mm z wemoto a ok byly to oni. Dneska jsem to konečně složil. Můj setup tedy teď je - trysky 125, laďák Marving, PAIR off, vzdušník 3 a 1/4otáčky ven.. Vzducháč normál, popelnice taky zatím zůstala. No jel jsem to projet a na TA to letí jak blázen, reakce na plyn je fakt ostrá a hlavně táhne až do červenýho jak strženej, předtím to bylo nad 5t. ot takové přidušené, nad 2000mnm už se to dusilo regulérně... Uvidím co spotřeba, ale logicky by taky měla klesnout...so far so good. :D
Uživatelský avatar
Tech
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 406
Registrován: ned 08. lis 2015 23:15:08
Bydliště: Nové Hrady 61
Motorka: TA 650

Bohatost/spotřeba

Příspěvekod Tomas_7 » ned 26. čer 2016 15:25:35

Nemáš fotky jak jsi zadělal ten pair? :)
To že cesta skončila, není důvod nejet dál.
Uživatelský avatar
Tomas_7
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 2149
Registrován: úte 18. pro 2012 22:28:13
Bydliště: Chrastava
Motorka: XL 650V

Bohatost/spotřeba

Příspěvekod Tech » ned 26. čer 2016 16:11:08

Jé to bohužel nemám. Pokličky na ventilových víkách - tak do těch nátrubků kde je navlečená hadička jsem vyříznul 10mm závit, průměrově je to tak akorát. No pak jsem tam našrouboval normálně šroubky s hliníkovýma podložkama + závit jsem ještě podmazal silikonem...do díry v airboxu jsem dal šroubek s matičkou a podložkama a zase ještě zablil silikonem...podtlakovku jsem prozatím jen ucpal, v plánu na ni mám jiné využití....
Uživatelský avatar
Tech
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 406
Registrován: ned 08. lis 2015 23:15:08
Bydliště: Nové Hrady 61
Motorka: TA 650

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Celkem je online 1 uživatel :: 0 registrovaných, 0 skrytých a 1 návštěvník (Tato data jsou založena na uživatelích, kteří byli aktivní za posledních 5 minut)
Nejvíce zde současně bylo přítomno 255 uživatelů dne stř 14. črc 2021 19:33:55
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Oprávnění fóra

Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Legenda

V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Nové příspěvky V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Žádné nové příspěvky NO_UNREAD_POSTS_LOCKED Fórum je zamknuté
Nové příspěvky Subfórum Nové příspěvky Žádné nové příspěvky Subfórum Žádné nové příspěvky Cíl odkazu fóra Cíl odkazu fóra

Přihlásit se  ›  Registrovat


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron