Stránka 3 z 3

Bohatost/spotřeba

PříspěvekNapsal: sob 20. dub 2019 18:59:11
od Harry
Tak jsem to poskládal jako Tech.
Jen nemám laďák.
Trysky 125, vzdušnik 3,25 otáček, papírový filtr, origo výfuk, ekosystém vyřazen předchozím majitelem (jsem objednaný na emise abychom to změřili a poladili).
Ale po prvních 130 km musím uznat, že Alpa nepoznávám. Reaguje parádně, ochotně se roztočí klidně do červeného, letí jako vítr i do kopce v horách a to i s batuzkem.
Budu sledovat spotřebu.
Každopádně je s Alpem větší zábava

Bohatost/spotřeba

PříspěvekNapsal: sob 20. dub 2019 20:54:28
od petrucio
Harry píše:....po prvních 130 km musím uznat, že Alpa nepoznávám. Reaguje parádně, ochotně se roztočí klidně do červeného, letí jako vítr i do kopce v horách .....

je jasné, že pokud jede motor na chudou směs, že bude živější a možná úspornější. Nechci nikoho strašit, ale já bych si ten "set-up" na svou moto nedal. :stud:
Čistě teoreticky a všeobecně: dlouhodobý provoz motoru na ochuzenou směs na nejvyšší zatížení (např. delší jízda po dálnici) může mít za následek přehřívání motoru, upálení elektrod svíček a možná i podpálení výfukových ventilů. To mi za ten ušetřený půllitr benzinu nestojí.
Věřím, že při projížďkách okolo komína v tomto směru nic moc nehrozí, ale japonec věděl, proč to poskládal tak, jak to je.... :gd:

Bohatost/spotřeba

PříspěvekNapsal: pon 22. dub 2019 8:53:57
od Harry
Motor na chudou směs sice pojede, ale s nižším výkonem.
Ještě jsem nebyl na emisích na doladění, ale výkonu mam vic než před úpravou a motor se teplotně chová úplně stejně.
Původně bohatá směs je tam z emisních důvodů pro evropský trh.
Ještě se ozvu po doladění analyzátorem výfukových plynů.
Zatím najeto 600 km.
Pokud by to kleklo, také dám vědět :gd:

Bohatost/spotřeba

PříspěvekNapsal: stř 24. dub 2019 19:43:49
od Harry
Tak dnes na emisích potvrzeno.
Hýbalo se s tím a nakonec vrátilo zpět.
Ve 4.000 ot ideální spalování, volnoběh mírně bohatší.
Tedy trysky 125, vzdušnik 3,25 otáčky ven zůstávají.
V neděli najeto 220 km s partou (svižné tempo) a dnes po dotankovani po víčko zjištěna spotřeba 4,5 litru.
Spokojenost

Bohatost/spotřeba

PříspěvekNapsal: čtv 25. dub 2019 19:09:47
od Tomas_7
Za mě je to úplně přesně tak jak Petrucio teorizuje, měl jsem tam 125 trysky 10000km a ventili zestarly jak o 50000. Náhoda to úplně asi nebude, a doladění podle svíček je podle mě dost punk, protože co je dobre na střední otáčky nemusí byt dobre ve vysokých a to byl ten problém, svíčky byly cajk, ale ten silnější vršek co chudší směs má to pomalu a jistě zabíjí, hlavně teda v mem případě kdy jsem měl ještě pomalejší převod a dálniční přesun točil víc než kolik je pohodlné. Jinak spotřebu jsem měl tak menší, logicky musí být.

Podle mě správná cesta je dat tam dynojet a doladit to i s filtrem s někým kdo tomu ale opravdu rozumí a má brzdu i když bude chtít kešky, ten dynojet kit je sice kit na výkonovou křivku, ale i spotřeba se tím dá vychytat taky. Bohužel na netu je to dost kritizovane, ale podle mě jen proto, ze to lidi sami hodí do karbce, naladí to podle svíček a tím končí, ze je to hotové

Bohatost/spotřeba

PříspěvekNapsal: čtv 25. dub 2019 19:24:28
od qwert
Jak vypadají ventily zestárlé o 50000km?

Bohatost/spotřeba

PříspěvekNapsal: čtv 25. dub 2019 19:50:29
od Tomas_7
Ztenčí se? :nwm: nebo podle čeho se ventili mění? Když nejdou už zabrousit kvůli své tloušťce ne? Nebo když je zapálenej

Bohatost/spotřeba

PříspěvekNapsal: čtv 25. dub 2019 20:08:24
od qwert
Asi myslíš podpálený. Jako že se ti hodně zaklepaly do sedel?

Bohatost/spotřeba

PříspěvekNapsal: pát 26. dub 2019 6:17:10
od qwert
Harry píše:Motor na chudou směs sice pojede, ale s nižším výkonem.
Ještě jsem nebyl na emisích na doladění, ale výkonu mam vic než před úpravou a motor se teplotně chová úplně stejně.
Původně bohatá směs je tam z emisních důvodů pro evropský trh.
Ještě se ozvu po doladění analyzátorem výfukových plynů.
Zatím najeto 600 km.
Pokud by to kleklo, také dám vědět :gd:


Riziko může být v tom, že už při továrním nastavení poměru benzín vzduch ventily pracují ve vysoké teplotě až 800 stupnů, a pokud se změní bohatost směsi tak, že se zvýší teplota ve spalovacím prostoru, může se i stát, že kus ventilu utaví.

Já to mám tak, že jsem vyhodil to přisávání vzduchu i tu krabici na výfuku. Mám jen svod s otevřeným výfukem, bohatost a trysky původní a jede to skvěle a spotřeba kolem 5.2

Bohatost/spotřeba

PříspěvekNapsal: pát 26. dub 2019 13:41:39
od Tomas_7
Podpaleni ventilu už je jeho absolutní smrt. Ten ventil je dimenzovan na nějaké opouzivani, teď si vytahnu číslo ze zadku, ale berme orientačně, ze třeba na 300000km a i při ideálním spalování bude hmota z ventilu ubývat, přirozenou cestou jen velmi nepatrně, až nakonec prohoří jak při normální směsi tak při chudý, jelikož však chudá směs hoří na vyšší teplotu, tenhle cyklus je ji značně urychlen. Smutný je, když se to stane třeba protože netlačí dostatečně čerpadlo. Proto jsem napsal, ze zestarli, protože jsem je seřizoval v roce 2016 kdy byly úplně v topu, po 10 tisících kilometru kdy jsem řešil spotřebu oleje a měl jsem je venku už jsem pomalu myslel na jejich výměnu, protože bylo potřeba je na tu menší generálku zalapovat, ale motorář řekl, ze ještě par desítek tisíc km daji, tak jsem je nakonec vrátil zpatky i se 132 tryskama, bohužel zrovna Honda za ty ventily nechce ani tak raketu, jako celej raketoplán :( (bylo to asi 6000kc na válec)

Bohatost/spotřeba

PříspěvekNapsal: čtv 05. zář 2019 15:00:45
od roman.v
Zdravim,
muze nekdo rict, jestli sroub bohatosti smesi na TA reguluje ve smesi mnozstvi vzduchu nebo benzinu? Na netu jsem nasel videa, kde jsou obe moznosti.
Dale bych potreboval vedet, zda pri otaceni proti smeru rucicek (ven ze zavitu) se smes ochuzuje ci obohacuje.
Snad jsem tady neco neprehlednul.
Predem diky!

Bohatost/spotřeba

PříspěvekNapsal: čtv 05. zář 2019 16:48:06
od qwert
Šroubem bohatosti reguluješ množství vzduchu.Otáčením doleva vzduch přidáváš..

Bohatost/spotřeba

PříspěvekNapsal: čtv 05. zář 2019 20:23:06
od roman.v
Díky!!!