Seřízení ventilů

Seřízení ventilů

Příspěvekod 11pet » stř 19. pro 2012 17:34:19

Zdravím,mohl by mě někdo napsat postup seřizování ventilů na Ta 650 ?
Uživatelský avatar
11pet
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 130
Registrován: úte 18. pro 2012 21:51:10
Bydliště: okr.Chrudim
Motorka: TA 650

Re: Seřízení ventilů

Příspěvekod Writeon » čtv 03. led 2013 21:08:16

1) Motor musí být úplně studený před kontrolou vůle ventilů.
2) Sundat palivovou nádrž. (odstranění vzduchového filtru nestojí za námahu, pokud to není z nějakého důvodu potřeba)
3) Sundat boční kryt a pravý chladič. Mělo by stačit ho jen trochu posunout a udělat si místo, aby se nemusel vypouštět chladící systém.
4) Demontovat uzávěr klikové skříně a časovácího otvoru (10 imbus)
5) Demontovat kryt nastavení ventilu z hlavy válců. Mělo by jít o dlouhý oválový kryt připevněný dvěmi osmičkami. A velký kryt s šestihrannou hlavou (24).Dlouhý oválný kryje 2 sací ventily a kulatý jeden výfukový ventil.
6) Pro kontrolu a seřízení ventilů v přední hlavě válce otočit proti směru hodinových ručiček setrvačník na značku "FT". Je jednoduší otočit motorem bez svíček. POZOR! Mimo "FT" a "RT" existují i jiné značky které jsou na setrvačníku a mohli by mást.
7) Ujistěte se, že píst je v horní úvrati na kompresním zdvihu. (Když je píst v horní úvrati všechny ventily jsou uzavřeny, tj. 2 sací a jeden výfukový. Poznáme to tak, že mezi vahadlem a ventilem (kontrolujeme všechny 3) musí být malá vůle, pokud není, není píst v horní úvrati. Pokud jste na značce !FT! a nejste v horní úvrati, otočte setrvačníkem o 360° protisměru hodinových ručiček.
8) Zkontrolujte vůle všech tří ventilů vložením spárové měrky mezi seřizovací šroub a ventil. Kontrola a seřízení sacího ventilu vyžaduje 2 měrky. Je to z toho důvodu, že oba sací ventily mají jedno vahadlo.Správná vzdálenost je upravena mírným přetažením na spárové měrky. Lepší metoda je použít správnou měrku která sedí a pak další co nesedí. Pak jsou ventily správně nastaveny. Vůle by měla být--> sání: 0.15 mm, výfuk: 0.2 mm
9) Uvolněte pojistnou matici a otáčejte seřizovacím šroubem dokud nebude šroub mírně tlačit na měrku.
10) Když je šroub správně nastaven, podržte jej a utáhněte pojistnou matici. Předepsaný moment je 27 Nm. Stačí od oka.
11) Očekávejte změnu mezery po dotažení, takže znovu zkontrolujte mezeru.
12) Po seřízení všech tří ventilů na jedné hlavě o točte setrvačník protisměru hodinových ručiček o dvě plné otáčky (720°) a vyrovnejte na značku FT a znovu zkontrolujte vůli.
13) Zadní válec se kontroluje stejně jako přední, jen s tím rozdílem, že nyní otáčíme na značku "RT". Opět musí být píst v horní úvrati na kompresním zdvihu. Přístup k těmto ventilům je lepší než na předním válci.
14) Zkontrolujte a upravte vůli ventilů.
15) Zkontrolujte O-kroužky krytů ventilů a v případě poškození vyměňte.
16) V případě potřeby namažte nějakým dobrým mazivem. Příručka říká, že by se mělo použít MoS2. Nasaďte kryty a utáhněte.
________________________________________________________
Je to přeloženy z AJ, ale mělo by to být dobře
Přílohy
popis a umístění.jpg
Ventil.jpg
Ventil.jpg (17.65 KiB) Zobrazeno 9492 krát
Značka FT na setrvačníku.jpg
Značka FT na setrvačníku.jpg (14.65 KiB) Zobrazeno 9492 krát
měrky.jpg
měrky.jpg (17.25 KiB) Zobrazeno 9492 krát
Change your life. Take your time. Take the Long Way.

Vzít za plyn umí každý,ale ubrat ho, jen ti nejlepší...
Největší frajer není ten kdo jezdí nejrychleji, ale nejdéle!
Uživatelský avatar
Writeon
Člen klubu
 
Příspěvky: 764
Registrován: pon 24. pro 2012 12:31:21
Bydliště: Šternberk
Motorka: TA 650

Re: Seřízení ventilů

Příspěvekod Spreo » čtv 03. led 2013 23:43:39

Moc pěkný popis.
Spreo
Uživatelský avatar
Spreo
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 67
Registrován: pon 26. lis 2012 9:47:11
Bydliště: Praha
Motorka: XL 1000 V

Re: Seřízení ventilů

Příspěvekod Marex » pát 04. led 2013 8:45:22

Luxus, přesně tohle naše forum potřebuje ;)
Uživatelský avatar
Marex
Člen klubu
 
Příspěvky: 1178
Registrován: ned 25. lis 2012 19:56:32
Bydliště: Staré Město / Slovácko!
Motorka: TA 650

Re: Seřízení ventilů

Příspěvekod 11pet » pát 04. led 2013 17:01:25

Sice je mám už seřízený,ale parádni popis pro ostatní.Takže jasný palec nahoru.
Uživatelský avatar
11pet
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 130
Registrován: úte 18. pro 2012 21:51:10
Bydliště: okr.Chrudim
Motorka: TA 650

Re: Seřízení ventilů

Příspěvekod Writeon » pát 04. led 2013 17:36:17

11pet píše:Sice je mám už seřízený,ale parádni popis pro ostatní.Takže jasný palec nahoru.

Já jsem si to myslel, podle datumu, ale aspoň ostatní mají co číst a zkoušet :D
Change your life. Take your time. Take the Long Way.

Vzít za plyn umí každý,ale ubrat ho, jen ti nejlepší...
Největší frajer není ten kdo jezdí nejrychleji, ale nejdéle!
Uživatelský avatar
Writeon
Člen klubu
 
Příspěvky: 764
Registrován: pon 24. pro 2012 12:31:21
Bydliště: Šternberk
Motorka: TA 650

Re: Seřízení ventilů

Příspěvekod Dejavu » pát 04. led 2013 21:10:45

Kurňa, já se tomuto hrabkání raději vyhýbám... Jaxe mi nedaří, tož vercajk léce luftem jak zběsilý :D
Uživatelský avatar
Dejavu
 
Příspěvky: 3302
Registrován: ned 25. lis 2012 19:14:01
Motorka: -

Re: Seřízení ventilů

Příspěvekod Writeon » pát 04. led 2013 21:12:52

Dejavu píše:Kurňa, já se tomuto hrabkání raději vyhýbám... Jaxe mi nedaří, tož vercajk léce luftem jak zběsilý :D

Ani mi nepovídej.. Já potřeboval stáhnout poslední imbus a né a né se trefit na závit.. To lítalo všechno :lol:
Change your life. Take your time. Take the Long Way.

Vzít za plyn umí každý,ale ubrat ho, jen ti nejlepší...
Největší frajer není ten kdo jezdí nejrychleji, ale nejdéle!
Uživatelský avatar
Writeon
Člen klubu
 
Příspěvky: 764
Registrován: pon 24. pro 2012 12:31:21
Bydliště: Šternberk
Motorka: TA 650

Re: Seřízení ventilů

Příspěvekod Dejavu » pát 04. led 2013 21:16:16

Hoši, měli ste mě vidět, když sem měnil kotouč na zadním kole. 3 imbusy zarezlé jak sviňa šly povolit, ten 4 se jen protočil a vysmál se mi do xichtu... no hrana ani v nejmenším... No, tak se zkoušelo navařovat a tak, nakonec šel odvrtat a protože jsem si blbec nedal do vrtačky pořádný vrták, tak jsem si poděkoval i závit, takže sem musel nechat převrtat nový...
Uživatelský avatar
Dejavu
 
Příspěvky: 3302
Registrován: ned 25. lis 2012 19:14:01
Motorka: -

Re: Seřízení ventilů

Příspěvekod Writeon » pát 04. led 2013 21:20:01

Dejavu píše:Hoši, měli ste mě vidět, když sem měnil kotouč na zadním kole. 3 imbusy zarezlé jak sviňa šly povolit, ten 4 se jen protočil a vysmál se mi do xichtu... no hrana ani v nejmenším... No, tak se zkoušelo navařovat a tak, nakonec šel odvrtat a protože jsem si blbec nedal do vrtačky pořádný vrták, tak jsem si poděkoval i závit, takže sem musel nechat převrtat nový...

To se mi stalo taky u plastu. Tam jsou zapuštěný pouzdra se závitem a prostě se to protáčelo tak jsem to musel urvat :( . Jinak já mám zarezlý šrouby na krytu od svodů a nevím co stím :?
Change your life. Take your time. Take the Long Way.

Vzít za plyn umí každý,ale ubrat ho, jen ti nejlepší...
Největší frajer není ten kdo jezdí nejrychleji, ale nejdéle!
Uživatelský avatar
Writeon
Člen klubu
 
Příspěvky: 764
Registrován: pon 24. pro 2012 12:31:21
Bydliště: Šternberk
Motorka: TA 650

Re: Seřízení ventilů

Příspěvekod Dejavu » pát 04. led 2013 21:20:35

Dynamit, dynamit... :D
Uživatelský avatar
Dejavu
 
Příspěvky: 3302
Registrován: ned 25. lis 2012 19:14:01
Motorka: -

Re: Seřízení ventilů

Příspěvekod Writeon » pát 04. led 2013 21:24:06

Dejavu píše:Dynamit, dynamit... :D

No ten udělá bum :D. Já to chci jen povolit.. Né sešrotovat :lol:
Change your life. Take your time. Take the Long Way.

Vzít za plyn umí každý,ale ubrat ho, jen ti nejlepší...
Největší frajer není ten kdo jezdí nejrychleji, ale nejdéle!
Uživatelský avatar
Writeon
Člen klubu
 
Příspěvky: 764
Registrován: pon 24. pro 2012 12:31:21
Bydliště: Šternberk
Motorka: TA 650

Re: Seřízení ventilů

Příspěvekod Kocour » pát 04. led 2013 22:22:57

dělá se sprej na povolování zarezlejch šroubů tak že prostříkat nebo neni špatný prolejt brzdovkou ta to taky dokáže
nic neni daleko
Uživatelský avatar
Kocour
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 784
Registrován: pon 17. pro 2012 16:23:34
Bydliště: Chotoviny-(JČ)
Motorka: TA 650

Re: Seřízení ventilů

Příspěvekod Writeon » pát 04. led 2013 22:33:34

Kocour píše:dělá se sprej na povolování zarezlejch šroubů tak že prostříkat nebo neni špatný prolejt brzdovkou ta to taky dokáže

Dim sprejem jsem to zkousel a nic. Jeste zkusim tu brzdovku. Diky ;)
Change your life. Take your time. Take the Long Way.

Vzít za plyn umí každý,ale ubrat ho, jen ti nejlepší...
Největší frajer není ten kdo jezdí nejrychleji, ale nejdéle!
Uživatelský avatar
Writeon
Člen klubu
 
Příspěvky: 764
Registrován: pon 24. pro 2012 12:31:21
Bydliště: Šternberk
Motorka: TA 650

Seřízení ventilů

Příspěvekod Domes » ned 16. lis 2014 9:20:10

Dnesni brzdovka je uz nic moc pokud nekdo ma doma tu hooodne starou cervenou tak ta rozezre vse vyskouseny :rock: tenkrat sem byl u dedu a bavil jsem se snim ze nemuzu povolit sroub a dal mi prave zbytek teto brzd. kapaliny a svete div se jeste lepsi nez odrezovac :rock: tak jestli poradim poptete se dedecku taky :rock:
NIKDY nerikej ze to nejde pac se vzdy najde nakej blbec kterymu to pujde :-D
Uživatelský avatar
Domes
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 47
Registrován: ned 07. zář 2014 8:45:51
Bydliště: Savín
Motorka: TA 600

Seřízení ventilů

Příspěvekod Květek » ned 16. lis 2014 10:51:52

Domes píše:Dnesni brzdovka je uz nic moc pokud nekdo ma doma tu hooodne starou cervenou tak ta rozezre vse vyskouseny :rock: tenkrat sem byl u dedu a bavil jsem se snim ze nemuzu povolit sroub a dal mi prave zbytek teto brzd. kapaliny a svete div se jeste lepsi nez odrezovac :rock: tak jestli poradim poptete se dedecku taky :rock:

Vlastním brzdovku sám,dědu nemám a ani otce,možná to je věkem nevím.Červená se dělala zároveň se zelenou ale nebyla určena do aut,spíš do různých zemědělských mechanizmů mám dojem,že tam hrála nějakou roli teplota,nevím už přesně ale rozumný motorista ji do brzdového systému nekupoval.Finanční rozdíl se zelenou byl naprosto nepatrný.Zelená má naprosto stejně uvolňovací účinky a opravdu srovnatelné,né-li lepší jak nejkvalitnější uvolňovací spreje dnešní doby.
Všecko se dá vysvětlit.Bohužel ne všem!
Uživatelský avatar
Květek
Člen klubu
 
Příspěvky: 2810
Registrován: úte 27. srp 2013 19:25:17
Bydliště: Vírská přehrada (letní)----Česká Třebová (zimní)
Motorka: Honda XR

Seřízení ventilů

Příspěvekod angrest. » pon 17. lis 2014 6:45:04

Musím Květkovi opravit barvy.Byla ŽLUTÁ a ČERVENÁ,o pivo......
Duj větře a rvi kštici mou ....
Uživatelský avatar
angrest.
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 425
Registrován: stř 19. pro 2012 8:10:25
Bydliště: Zámrsk
Motorka: TA 600

Seřízení ventilů

Příspěvekod Květek » pon 17. lis 2014 9:52:14

Žlutá byla Zdendo až ta poslední v řadé tenkrát(novinka)a ta nahradila zelenou.Začla se vyrábět dlouho po zelené.Takže jsem záměrně žlutou nezmiňoval tu má ještě i mnoho lidí někde v garáží.Žlutá jako novinka měla už plastový uzávěr.Zelená v začátcích plechový a při souběhu výroby se žlutou později už taky plast.
Všecko se dá vysvětlit.Bohužel ne všem!
Uživatelský avatar
Květek
Člen klubu
 
Příspěvky: 2810
Registrován: úte 27. srp 2013 19:25:17
Bydliště: Vírská přehrada (letní)----Česká Třebová (zimní)
Motorka: Honda XR

Seřízení ventilů

Příspěvekod faudy » úte 18. lis 2014 13:19:41

Jen bych dodal par detailu...

- musi se sundat pravy plast kapotaze (asi mysleno ten kryt)
- chladic staci vycvaknout z gumovych drzaku, ale stejne pocitejte, ze si orvete ruce o zebra, az tam budet strakat ruce
- airbox musi dolu, sundani je v pohode, ale nandani jde mnohem lepe kdyz vyndate filtr a nasazujete to bez deklu, uplne jiny pribeh, protoze si sahnete dovnitr do airboxu a nasadite snadno priruby na karbecy
- z tech obrazku je to jasny, ale merky musi byt ohnuty, do vinglu, rovnou tam nestrcite
- nejak si nevybavuju bod 8, ze by tam byl nejaky zadrhel a pouzival jsem 2 merky, kazdy ventil jsem meril zvlast a jen jednou merkou. 2 by mozna byly treba az na serizeni, aby se nadzvedlo vahadlo na serizenym ventilu
Uživatelský avatar
faudy
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 39
Registrován: pon 18. bře 2013 10:29:10
Bydliště: Teplice
Motorka: TA 650

Re: Seřízení ventilů

Příspěvekod street-dog » pon 19. led 2015 7:42:18

Tak mám za sebou kontrolu ventilů, trošičku jsem musel upravit ventily na zadním válci a otázka zní co kdybych musel upravovat ventily na předním válci, čím si podržet ten čtyřhran, abych mohl utáhnout matičku ? Na zadním válci jsem si ho podržel kleštěma, ale na přední válec bych se s nima nedostal :( jak to praktikujete vy ?

PS: krytka výfukovýho ventilu byla stejná jako krytka sacích ventilů, tudíž nebyla to kulatá zátka jako na obrázcích :) kdyby to náhadou někoho zmátlo :)
Stadion S11 > JAWA 50/21 > ČZ 125/453 > ČZ 175/477 > JAWA 350/640 > AGB 37 > Suzuki DR650 RSE > Honda XL 650V Transalp > Simson S51 Enduro > BMW R 1100 GS
Uživatelský avatar
street-dog
Člen klubu
 
Příspěvky: 1041
Registrován: stř 15. říj 2014 20:37:59
Bydliště: Brno
Motorka: R 1100 GS

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Celkem je online 1 uživatel :: 0 registrovaných, 0 skrytých a 1 návštěvník (Tato data jsou založena na uživatelích, kteří byli aktivní za posledních 5 minut)
Nejvíce zde současně bylo přítomno 255 uživatelů dne stř 14. črc 2021 19:33:55
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Oprávnění fóra

Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Legenda

V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Nové příspěvky V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Žádné nové příspěvky NO_UNREAD_POSTS_LOCKED Fórum je zamknuté
Nové příspěvky Subfórum Nové příspěvky Žádné nové příspěvky Subfórum Žádné nové příspěvky Cíl odkazu fóra Cíl odkazu fóra

Přihlásit se  ›  Registrovat


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron