Progresivní pružiny

Re: Progresivní pružiny

Příspěvekod vrchy » stř 13. dub 2016 19:47:21

Já měl jen litr tak jsem to rozdělil, ale zatím jsem to neprojel tak nevím. Třeba to bude poslední jízda:D
Uživatelský avatar
vrchy
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 120
Registrován: stř 26. čer 2013 13:35:00
Bydliště: JČ, PHA
Motorka: TA 650

Progresivní pružiny

Příspěvekod Tomas_7 » stř 13. dub 2016 19:59:27

Myslím, že čím méně oleje, tím rychleji ti degraduje, protože se rychleji zahřeje atd., tím pádem přijde dřív další generálka a to se opravdu vyplatí
To že cesta skončila, není důvod nejet dál.
Uživatelský avatar
Tomas_7
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 2149
Registrován: úte 18. pro 2012 22:28:13
Bydliště: Chrastava
Motorka: XL 650V

Re: Progresivní pružiny

Příspěvekod street-dog » stř 13. dub 2016 20:12:52

Těch 550 jsem taky někde vyčetl bohužel už nevím kde. Jinak mám tam těch 550 už jsem nějakou stovku najel a žádnej problém :)
Stadion S11 > JAWA 50/21 > ČZ 125/453 > ČZ 175/477 > JAWA 350/640 > AGB 37 > Suzuki DR650 RSE > Honda XL 650V Transalp > Simson S51 Enduro > BMW R 1100 GS
Uživatelský avatar
street-dog
Člen klubu
 
Příspěvky: 1041
Registrován: stř 15. říj 2014 20:37:59
Bydliště: Brno
Motorka: R 1100 GS

Progresivní pružiny

Příspěvekod Květek » stř 13. dub 2016 20:20:57

Pamatuji si ještě jak jste popisovali ať se udělá značka a zapamatuje se kde hladina byla.Kdysi jsem je na Jawě přelil a oni úplně ztratily tlumící schopnost a byly natvrdo jak kdybys je zavařil elektrodou.Takže ten ročník nehraje roli jestli to je 2002 nebo 2006.Díky nějak se s tím poperu.
Všecko se dá vysvětlit.Bohužel ne všem!
Uživatelský avatar
Květek
Člen klubu
 
Příspěvky: 2810
Registrován: úte 27. srp 2013 19:25:17
Bydliště: Vírská přehrada (letní)----Česká Třebová (zimní)
Motorka: Honda XR

Progresivní pružiny

Příspěvekod hobr » stř 13. dub 2016 20:57:38

PavelT píše:Aktualizace - cena při osobním odběru by měla být 327 x 2 = 654,- včetně DPH.

Připomínám termín uzávěrky: už tento pátek 15.4.!
"Dej každému dni příležitost, aby se stal nejkrásnějším dnem tvého života." (Mark Twain)
Uživatelský avatar
hobr
Člen klubu
 
Příspěvky: 1967
Registrován: úte 01. led 2013 11:34:03
Bydliště: kósek od Brna
Motorka: TA600,xl35

Progresivní pružiny

Příspěvekod vrchy » stř 13. dub 2016 21:07:45

Tomas_7 píše:Myslím, že čím méně oleje, tím rychleji ti degraduje, protože se rychleji zahřeje atd., tím pádem přijde dřív další generálka a to se opravdu vyplatí

No vzhledem k tomu, že tam byl původní olej, teda šlichta, a nikdo to od výroby (2003) neměnil, tak bych to tak dramaticky neviděl. Ale možná se pletu, každopádně to co jsem vylil bych ani na půl litru netypoval, takže nějaké měření hladiny podle starýho oleje nevidím jako reálný.
Na kolik se může zahřát olej ve vidli, aby to mělo zásadní vliv na životnost?
Uživatelský avatar
vrchy
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 120
Registrován: stř 26. čer 2013 13:35:00
Bydliště: JČ, PHA
Motorka: TA 650

Progresivní pružiny

Příspěvekod qwert » stř 13. dub 2016 21:23:43

Teplota je jedním z vlivů, který spolupůsobí na změnu vlastností tlumičového oleje a jeho stárnutí. Teplo uvnitř tlumiče vzniká přeměnou části kinetické energie při pohybu pístu a tato tepelná energie je vnitřním prostředím tlumícího systému předávána přes plášť do okolí, čímž současně dochází k jeho ochlazování.
Významnou roli v procesu teplotní výměny hraje právě tlumičový olej. Přesněji řečeno je to jeho termodynamická kapacita, která představuje jednotku absorpce tepla olejů (maziv). Zpravidla se pro její měření používá jednotka Cp a je přibližně 1,9,kJ na každý +1 stupeň Celsia a kilo váhy maziva při pokojové teplotě.

Právě absorbce tepelné energie mazivy je velmi významná v některých oblastech jejich užití a může být ovlivněna použitím aditiv. Zpravidla teplo nepatří k těm největším hrozbám na poli podvozků, ale v takových oblastech jako je motocross a enduro, pracuje olej v systému tak tvrdě, že jeho teplota může bez problému dosáhnout 150-170 stupňů Celsia.

Při těchto teplotách již olej stárne velmi rychle. Představme si, že jen při 70 stupních Celsia se jeho hustota snižuje o celá 4% o proti hustotě při 15 stupních. To může být skutečná hrozba výkonu tlumičového systému a pohodlí jezdce, zejména pokud je systém dlouhodobě extrémně namáhán.
Při péči o tlumiče a teleskopy je třeba mít na mysli, že se životnost oleje může snížit až o 50%, pokud dojde k nárůstu pracovní teploty z 60 na 70 stupňů Celsia.. ;)
Uživatelský avatar
qwert
Člen klubu
 
Příspěvky: 2690
Registrován: úte 18. pro 2012 18:45:03
Bydliště: Kenigsberg
Motorka: SE 950,TA

Progresivní pružiny

Příspěvekod qwert » stř 13. dub 2016 21:25:08

Jinak tlumičovému oleji vadí i voda,špína a vzduch..
Uživatelský avatar
qwert
Člen klubu
 
Příspěvky: 2690
Registrován: úte 18. pro 2012 18:45:03
Bydliště: Kenigsberg
Motorka: SE 950,TA

Progresivní pružiny

Příspěvekod Tomas_7 » čtv 14. dub 2016 5:11:05

vrchy píše:No vzhledem k tomu, že tam byl původní olej, teda šlichta, a nikdo to od výroby (2003) neměnil, tak bych to tak dramaticky neviděl. Ale možná se pletu, každopádně to co jsem vylil bych ani na půl litru netypoval, takže nějaké měření hladiny podle starýho oleje nevidím jako reálný.
Na kolik se může zahřát olej ve vidli, aby to mělo zásadní vliv na životnost?


Když olej pracuje, tak se od něj odděluje vzduch (ne vypařuje, prostě odděluje, takže nemá zásadní vliv jak moc se zahřívá, ale právě naopak jsou na tom vidět třeba roky provozu), olej přibude na hustotě a ztratí na objemu, jestli ti na tlumiče 13 let nikdo nesáhl tak málo oleje vidím jako normální jev, ovšem zastávám teorii, že výrobce z nějakého důvodu tušil, proč by tam mělo být 542 ml

Btw ještě Edit: Transalp má vidle z produkce pankáč enterteiment, nemyslím, že by ses musel bát, že bys je oddělal, nějaké modernější či technicky složitější by to nejspíš ale měli za sebou už teď po té době bez servisu
To že cesta skončila, není důvod nejet dál.
Uživatelský avatar
Tomas_7
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 2149
Registrován: úte 18. pro 2012 22:28:13
Bydliště: Chrastava
Motorka: XL 650V

Progresivní pružiny

Příspěvekod qwert » čtv 14. dub 2016 6:07:06

Výrobce ,,tušil,, to jsi mě rozesmál.. :D
Uživatelský avatar
qwert
Člen klubu
 
Příspěvky: 2690
Registrován: úte 18. pro 2012 18:45:03
Bydliště: Kenigsberg
Motorka: SE 950,TA

Progresivní pružiny

Příspěvekod vrchy » čtv 14. dub 2016 10:22:54

dík za vysvětlení :gd:
Uživatelský avatar
vrchy
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 120
Registrován: stř 26. čer 2013 13:35:00
Bydliště: JČ, PHA
Motorka: TA 650

Progresivní pružiny

Příspěvekod petrucio » čtv 14. dub 2016 19:29:26

qwert píše:Teplo uvnitř tlumiče vzniká přeměnou části kinetické energie při pohybu pístu a tato tepelná energie je vnitřním prostředím tlumícího systému předávána přes plášť do okolí, čímž současně dochází k jeho ochlazování.
Právě absorbce tepelné energie mazivy je velmi významná v některých oblastech jejich užití a může být ovlivněna použitím aditiv. Zpravidla teplo nepatří k těm největším hrozbám na poli podvozků, ale v takových oblastech jako je motocross a enduro, pracuje olej v systému tak tvrdě, že jeho teplota může bez problému dosáhnout 150-170 stupňů Celsia.
Při těchto teplotách již olej stárne velmi rychle. Představme si, že jen při 70 stupních Celsia se jeho hustota snižuje o celá 4% o proti hustotě při 15 stupních. To může být skutečná hrozba výkonu tlumičového systému a pohodlí jezdce, zejména pokud je systém dlouhodobě extrémně namáhán.
Při péči o tlumiče a teleskopy je třeba mít na mysli, že se životnost oleje může snížit až o 50%, pokud dojde k nárůstu pracovní teploty z 60 na 70 stupňů Celsia.. ;)

:omg: Toto jsou věci týkající se pouze zadních plně seřiditelných tlumičů motokrosových speciálů, kde je olej v tlumiči natlakován dusíkem tlakem až 14atm. A to ještě ve velmi extrémních podmínkách a zatížení. ;)
Tudíž tyto problémy s přehřátím oleje se určitě netýkají majitelů silničních endur a běžných motocyklů. :gd:
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 881
Registrován: sob 03. kvě 2014 16:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Progresivní pružiny

Příspěvekod qwert » čtv 14. dub 2016 19:43:59

No olej stárne a ztrací své vlastnosti i z jiných důvodů,Já olej ve vidlích měním každý rok a věřím že si tím jen prodlužuju jejich životnost a správnou funkci.
Uživatelský avatar
qwert
Člen klubu
 
Příspěvky: 2690
Registrován: úte 18. pro 2012 18:45:03
Bydliště: Kenigsberg
Motorka: SE 950,TA

Progresivní pružiny

Příspěvekod petrucio » čtv 14. dub 2016 21:01:43

qwert píše:No olej stárne a ztrací své vlastnosti i z jiných důvodů,Já olej ve vidlích měním každý rok a věřím že si tím jen prodlužuju jejich životnost a správnou funkci.

Samozřejmě s tebou souhlasím v tom, že se prodlouží životnost a funkce tlumiče. (Taky u motokrosu měním olej po sezoně, protože pérování a vyladění podvozku je v terenu nutné). Nadruhou stranu, u motorek existuje nějaký servisní a mazací plán od výrobce a ten by měl být pro uživatele směrodatný. :light:
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 881
Registrován: sob 03. kvě 2014 16:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Progresivní pružiny

Příspěvekod PavelT » čtv 14. dub 2016 21:07:57

Zdar
Uzavírám objednávku progresů na TA600/650. Seznam přihlášených:
Buffo
Martin
Zrzek
Resyk
hobr
Miras650
PavelT
Duchod
Tuahe
qwert
Každému z vás jsem poslal detaily v SZ, pokud by byl nějaký problém tak se ozvěte. Na emailu budu až v neděli večer, tak strpení.
Pavel T.
nejraději na Balkán ...
Uživatelský avatar
PavelT
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 25
Registrován: pát 18. bře 2016 22:43:35
Bydliště: Praha Slivenec
Motorka: TA 650

Progresivní pružiny

Příspěvekod buffo » stř 20. dub 2016 19:20:21

Zaplaceno na tvuj ucet .a vyzvednu to az to bude v Novem Jicine jak si psal osobne a priberu to i qwertovy.
Život je plný zklamání a je to celkem v pořádku. Maso chutná nejlíp po hladu a postel je nejměkčí po těžké cestě.
Uživatelský avatar
buffo
Člen klubu
 
Příspěvky: 143
Registrován: pon 01. úno 2016 20:44:07
Bydliště: Ostrava
Motorka: TA 600

Re: Progresivní pružiny

Příspěvekod Ocy » čtv 21. dub 2016 15:48:06

Asi jdu s křížkem po funuse, ale za zeptání nic nedám. Šlo by ještě přiobjednat jeden pár?
Uživatelský avatar
Ocy
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 7
Registrován: sob 20. čer 2015 19:28:31
Bydliště: Praha 6
Motorka: TA 600

Progresivní pružiny

Příspěvekod PavelT » čtv 21. dub 2016 19:31:59

Zdar
Přestože nemám ještě 4 páry zaplacené, doufám, že nikdo necukne a jdu poslat do Plzně objednávku.
Dám vědět až budu mít nějaký předběžný termín výroby, píšou do 4 týdnů, snad to bude před koncem května hotové a stihnu to vyzvednout a dostat do Prahy. Pak bude následovat rozvoz (něco Brno, něco Ostrava), asi 3 páry budu posílat poštou.
1. Buffo
2. Martin
3. Zrzek
4. Resyk
5. hobr
6. Miras650
7. PavelT
8. Duchod
9. Tuahe
10. qwert
11. dlavem
12. ocy

Ceny snad platí, je toho ještě víc než poptávaných 20ks, takže pokud nezdražily tak na tom ještě zbohatnu tak 5-10,- na pružině.
A kdyby někoho napadlo mi něco dávat za vyřízení, vykašlete se na to, dělám to jako dobrý skutek, snad to dobře dopadne a nebudu za to po zásluze potrestán.
V objednávce si ještě nechávám potvrdit ten materiál EN 10270 - 2 – VDSiCr (OTEVA 70SC).
Jeden pár beru navíc, kdyby se někdo dodatečně rozmyslel bude za stejných podmínek, jinak ho pak dám do inzerce o něco dráž.
Budu informovat o novinkách a ti kteří ještě neposlali se snad polepší.
Pavel
nejraději na Balkán ...
Uživatelský avatar
PavelT
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 25
Registrován: pát 18. bře 2016 22:43:35
Bydliště: Praha Slivenec
Motorka: TA 650

Progresivní pružiny

Příspěvekod nadras » úte 26. dub 2016 11:12:49

Jestli máš ještě pár navíc, tak ho beru.
Uživatelský avatar
nadras
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 29
Registrován: stř 30. pro 2015 1:20:27
Bydliště: Praha 9
Motorka: TA 650

Progresivní pružiny

Příspěvekod PavelT » úte 26. dub 2016 12:48:05

Zdar
Objednávka je v Plzni podaná a přijatá, termín 20.5.2016 (to je měsíc od objednávky), ale snad to udělají dřív.
Budu informovat až budu mít termín výroby.
Volný pár navíc bere "nadras", takže vše co bylo v Plzni objednané je zablokované.
2 zájemci ještě neposlali peníze, dotyční určitě vědí, každou přijatou platbu jsem ostatně potvrzoval.

Pavel
nejraději na Balkán ...
Uživatelský avatar
PavelT
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 25
Registrován: pát 18. bře 2016 22:43:35
Bydliště: Praha Slivenec
Motorka: TA 650

PředchozíDalší

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Celkem je online 2 uživatelů :: 0 registrovaných, 0 skrytých a 2 návštěvníků (Tato data jsou založena na uživatelích, kteří byli aktivní za posledních 5 minut)
Nejvíce zde současně bylo přítomno 343 uživatelů dne pon 24. čer 2024 18:08:48
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Oprávnění fóra

Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Legenda

V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Nové příspěvky V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Žádné nové příspěvky NO_UNREAD_POSTS_LOCKED Fórum je zamknuté
Nové příspěvky Subfórum Nové příspěvky Žádné nové příspěvky Subfórum Žádné nové příspěvky Cíl odkazu fóra Cíl odkazu fóra

Přihlásit se  ›  Registrovat


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron