Stránka 2 z 6

Akumulátor

PříspěvekNapsal: úte 07. dub 2015 9:38:10
od Květek
Mám Optimate 5 speciál i na gelovky a sulfanizaci.Vlastním i zátěžový odpor kterým baterii vybiju před nabíjením.Na vánoce bych jí nenabíjel kdyby neztratila část kapacity.Tato nabíječka může být zapnuta celoročně ale bohužel to je k ničemu.Baterii mám ve sklepě jako Ty a použil jsem kabely při prvním startu a navíc startoval bez připojené moto baterie abych ji pošetřil.Bohužel vydržela dvě zimy a tři roky a nejsem sám komu se to v poslední době stalo a nemám se prý čemu divit.
Děkuji Petrucio za jedinou odpověď na svůj dotaz.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: úte 07. dub 2015 13:31:04
od Tomas_7
http://www.nastartujes.cz/cs/motorky-vo ... 05-ah.html

AGM technologie, taky vhodná do moto, kyselina je nasáhlá v pěně, ale žádnej gel kterej pro baterku podle mě nikdy nebyl uplně skvělá volba, člověka co neměl potíže s gelovou baterií neznám, tuto nechávám v motorce přes zimu a nějak jsem nezaznamenal problémy, na jaře to chytilo bez cizí pomoci či roztlačování, ale lhal bych jak dlouho jí mám, kupoval jsem ji na doporučení Zuchnoffa

Akumulátor

PříspěvekNapsal: úte 07. dub 2015 14:32:32
od faudy
Nechci nikoho nas..at, ale mam origos v Ta z roku 2005, letos na prvni tuknuti a jezdim.
Motobatt je asi dobra volba, co jsem slysel. Hlavne pry ne Vartu.

Jinak ve 125ce origos Cina po roce kaput, pak Yuasa made in Japan za roky taky kaput, nakonec jsem koupil Exide za par kacek a startuje uz 2 roky jako blazen. Nechci delat reklamu, ale kupovano tady http://www.mechanol.cz/mechanol/eshop/12-1-Motobaterie-EXIDE/0/3/EXIDE
Akorat mam pocit, ze prisla uz nalita.

Jinak baterky nevyndavam, garaz je nevytapena, ale snazim se pres zimu tak 1x za 14 dni nechat kazdou mášu celou noc na nabijecce. Ta je nejaka starsi z Pola, co dava 600mA a neprebiji to napeti pro bezudrzbove akumulatory. Lidl nabijecka je cca to samy.
Driv jsem taky vyndaval, daval do tepla a vydrzela mi v XJ 2-4 roky. V XT byl blbej pristup k baterce, takze jsem na to kaslal a ta sama Yuasa drzela X let (6 uz nevim) a tak jsem prestal vyndavat. :rock:

Akumulátor

PříspěvekNapsal: úte 07. dub 2015 14:43:33
od street-dog
S baterkama Exide mám taky dobrý zkušenosti :gd: jinak ve svým TA z roku 2000 mám ještě originál baterku Honda, ale jestli je úplně původní nebo další kupovaná v Hondě netuším, žádný datum jsem na ní nenašel.

PS: náhodou jsem "odposlechl" dotaz v prodejně s baterkama kde borec kupoval novou na moto a ptal se jestli ji má dávat do tepla, tak prodavač říkal, že určitě ne, takže nevím ... jinak taky ji nevyndávám akorát občas nabiju a moto stojí v garáži, ale nevytápěné.

Re: Akumulátor

PříspěvekNapsal: úte 07. dub 2015 16:09:40
od Serpin
Ja sem ted narazil nahodou (hledal jsem vselijaky mozny doplnky na moto) na tudle baterku - upozornuju ze tomu vubec nerozumim a navic neumim anglicky :D
http://www.amazon.com/Battery-Tender-BT ... a+transalp

Akumulátor

PříspěvekNapsal: úte 07. dub 2015 17:44:05
od eda1
Mrkněte na tohle PDFko. Velice užitečné.

http://www.k1400.cz/clanky/radime/konkr ... latory.pdf

Re: Akumulátor

PříspěvekNapsal: úte 07. dub 2015 18:00:04
od Serpin
Jak tak na to koukam tak ty LiOn, LiFe a podobny baterky jsou celkem bezny... Nedalo mi to a hledal jsem az sem narazil na motorkarich na nejaky kluky co je i vyrabej... Ja osobne bych se nebal do toho jit.
viz treba diskuze k tomuto:
http://www.motorkari.cz/tema/?t=141819
http://mikiberg.rajce.idnes.cz/Baterka

Akumulátor

PříspěvekNapsal: úte 07. dub 2015 19:08:11
od Tomas_7
Já sem ještě přidám jeden příspěvěk, i když s moto baterkama to uplně nesouvisí

V zimě jsem musel pořešit baterku do auta, protože mi varta chcípla, měl jsem dvě možnosti buď Britku, trochu míň známá značka nebo opět Vartu, Varta měla vyžší startovací proud, vyžší výkon, takže všechny statistiky pro ní, stála taky asi o litra nebo patnáct stovek víc, asi bych jí tenkrát vzal kdybych omylem nenarazil na prodavače který tomu rozuměl, zeptal se mě jak často jezdím a právě, že to bylo v momentě kdy já už osobním tolik nenajezdím (mám služební) tak jsme daly tu Britku a Vartu vedle sebe a vysvětloval, že základ těch dvou baterií je uplně stejnej, tam se moc experimentovat nedá, ovšem důvod proč má Varta větší výkon je v příměsi stříbra, zní to fajn, jenže pokud tato baterie není denně v provozu tak se tím stříbrem poměrně dost hezky zanáší a řekl mi na rovinu u zboží ze kterýho by měl lepší kšeft, že tam budu za rok pro další, když vytáhnu auto na 150km o víkendu. Naopak Britka nižší výkon, nižší startovací proud, baterka pankáč žádný fičičury, strká se i do ještěrek protože jí nevadí když v ní proud lítá sem a tam, dneska je vybitá a zítra zas nabitá, neměl jsem s ní problém.

Sice nejsem elektrikář, jen tím chci říct že to je o mnoha faktorech při výběru aku, nejen výkonech, gel/AGM/klasika, či značka, chce se to vždycky zeptat, např do moto která není denně v provozu bude z tohohle hlediska určitě lepší nějaká obyčejnější

Akumulátor

PříspěvekNapsal: úte 07. dub 2015 21:10:32
od Květek
Kluci děkuji všem za rady,dnes jsem nad tím seděl a všechny Vaše příspěvky četl,jen ten Edův jsem musel trochu pokrátit ale obrázek jsem si udělal a tak nějak mám nejblíž k Tomášovu hodnocení třeba ohledně té Varty kterou preferuji v autě a rád si za ni i připlatím ale to vysvětlení o tom stříbře perfektní, autem jezdím každý den ale moto to je jiná a o tom to asi u mne je.Zítra objednávám,Lukáš mi ještě něco prověří a pak dám vědět co jsme vymysleli.Tak ještě jednou dík všem za pomoc.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: stř 08. dub 2015 9:47:50
od Márty
Jojo, to pojednání, co sem hodil Eda, je kvalitní rozbor, před nedávnem jsem ho taky četl.
Mám momentálně baterky od motorek uskladněné ve sklepě, kde je standardní teplota kolem 17 -18 st., baterky moc nemusí při skladování teplo, víc jim prospíva chlad a sucho.
Jinak co se týče kvality aku, ta, co mám v Alpovi - Yuasa (AGM), mi zatím drží nejlépe, ačkoli je nejstarší (2008), včera jsem ji měřil a po nabití si drží 12.6V
Baterka s CRF-Lka, nejmladší (2 roky), taktéž Yuasa AGM, drží napětí 12,5V
A baterka z MZ-ty, té teď tahne na čtvrtý rok, má 12,3V - je to údržbová zalévací VARTA
Zatím mi to na všechny startuje v pohodě, ale tu VARTA asi už po sezoně pošlu do kytek a koupím novou...
Měříl jsem i baterii v autě (rok stará modrá VARTA), a ta má 12,6V
Otázkou je, nakolik mám přesný měřák, když je to nějakej hypermarketovej digiťák za pár šušňů, certifikovaný profi volmetr by to asi změřil jinak.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: stř 08. dub 2015 21:01:05
od MMyshack
Edovi dík za článek - asi to bude aktuální.
Baterku nevytahuju (suchá nevytápěná garáž) a občas ji v zimě dobiju a občas mašinu natočím a nechám trošku provrčet. Baterka origoš japonec, koupil jsem ji s mašinou (tu mám 5. rok), asi nebude původní :srry:
Ještě před měsícem ok, dnes jsem chystal na odloženou technickou a nenatočil (problikávala HISSka), 2-3 pokusy a finito => takže nabíječka a doufám, že nebudu muset technickou znovu odkládat. Každopádně letos to bude pro baterku poslední sezóna :(

Akumulátor

PříspěvekNapsal: čtv 09. dub 2015 15:26:19
od dimi
Tak jste to nějak přivolali pánové. Dnes konečně krásně, tak jsem se po práci ustrojil a hurá do garáže. Za chvilku už jsem se svlékal a jel si objednat novou baterku (EXIDE). Původní Motobat vydržela 7 let.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: čtv 09. dub 2015 18:59:31
od Váňa
jedu se projet zítra, tak se opovažte něco přivolávat. Květkovi jsem objednával Motobat - tak snad udělá dobrou službu, jako ta tvoje Dimi.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: pon 13. dub 2015 15:08:54
od dimi
Tak novy akumulator nakonec prisel na 1200Kc (Exide). Bylo ho treba nalit a hodinu pockat. Pak uz dle prodavacky netreba nabijet. Prezto mi to nedalo a nabijecku jsem pripojil. Nakonec se nabijela ctyri hodiny. Takze neverit a proverit.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: pon 13. dub 2015 17:51:04
od Květek
Lukáš mi dokázal sehnat Motobad MBTX9U pod 1100Kč.Už přednabitý bezúdržbový.Určitě to je dobrá cena a zvolili jsme známější značku než je ten EXIDE.Jen ze zvědavosti proč jsi nešel do Motobad když Ti vydržel 7 let to je přece skvělé??

Akumulátor

PříspěvekNapsal: pon 13. dub 2015 18:52:13
od dimi
Bylo krásně a blížil se krásný vikend a já nechtěl čekat a řešit. Rovněž jsem nechtěl objednávat z netu a nebo brát starou z malého krámku. Exide jsem měl v autě a byla nejlepší co jsem měl. A popravdě je to jedno, protože tolik let už nevydrží žádná značka. Vždy vydrží nejdéle prvovýroba. Výroba ND a na sklad se šulí a už se tolik nehledí na kontrolu. Je to tak se vším. To samé jsou výfuky u aut.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: čtv 07. kvě 2015 6:39:15
od street-dog
Tak došlo i na mě :( ráno se obleču a říkám to jsem si to naplánoval dobře počasí vyšlo a prd :( přitom včera ještě startovala ... takže jsem jel zase autem. Přemýšlím, jestli ji ještě zkusit oživovat nebo koupit novou (což se mi zrovna teďka nehodí :( ) ... jelikož od zimy už jsem ji musel 2x nabíjet, tak už je asi po ní.

PS: tak jsem nakonec sehnal kousek od práce EXIDE za 950 Kč tak snad bude zase na dlouho pokoj :)

Akumulátor

PříspěvekNapsal: ned 10. kvě 2015 11:04:16
od Tomas_7
Je mi trapně, ale přidávám se do party, po zimě chápu, ale teď normálně uprostřed zaběhlé sezony :omg2: chápu, dva týdny stála, ale to nemůžou být likvidační hodnoty, myslíte že má smysl pokoušet se dobíjet nebo radši vzít rovnou novou? Abych nakonec neměl v ohrožení sraz :help:

Akumulátor

PříspěvekNapsal: ned 10. kvě 2015 11:32:21
od Normas1
Také mě to potkalo,ale nechtěl jsem pořád myslet kdy mě úplně klekne a tak jsem radši koupil jinou ať mám klid na cestách.Nemusím teď přemýšlet jestli náhodou něco nabíjím pod sedlem. :) :)

Akumulátor

PříspěvekNapsal: ned 10. kvě 2015 16:06:42
od street-dog
Napřed jsem přemýšlel jestli ji ještě taky budu oživovat, ale pak jsem se na to vykašlal...jezdit s pocitem jestli nastartuju nebo ne se mi nechtělo :) A po namontování nové baterky je to úplně o něčem jiným :rock: takhle nestartovala ani ta stará když byla plně nabitá.

Tomas_7: mě ráno nenastartovala i když den předtím nastartovala v pohodě