Akumulátor

Akumulátor

Příspěvekod Tomas_7 » pon 11. kvě 2015 13:48:49

Objednána nová, nebudu hrotit 1300 korun za cenu nejistoty, kór když jezdím off :)
To že cesta skončila, není důvod nejet dál.
Uživatelský avatar
Tomas_7
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 2149
Registrován: úte 18. pro 2012 22:28:13
Bydliště: Chrastava
Motorka: XL 650V

Akumulátor

Příspěvekod LOTR » sob 08. srp 2015 21:15:55

Váňa píše:ahoj pěkně vypadají ty ledky H3 - jak vůbec svítí? Uvažuj taky, že si je pořídím.


Ono to svítí jako, že nesvítí, leda za dne to vypadá jak denní svícení, v noci to jsou dvě svíčky. Možná dnes už jsou na trhu výkonnější než bylo toto 3 či 5 W.
Uživatelský avatar
LOTR
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 35
Registrován: pon 10. pro 2012 20:53:07
Bydliště: Spomyšl
Motorka: TA 650

Akumulátor

Příspěvekod stráša » pát 20. lis 2015 6:23:15

Tak jsem tu nemoc chytil od vás 4 roky stará ( mladá) baterie yuasa a KO :grr:
Vždy s úsměvem
Uživatelský avatar
stráša
Člen klubu
 
Příspěvky: 1168
Registrován: úte 08. led 2013 19:20:00
Bydliště: Seibendorf
Motorka: xt1200z st

Re: Akumulátor

Příspěvekod Květek » sob 21. lis 2015 12:53:09

Jsem rád,že držíš basu s námi.No a konec konců to žádného chudáka a socku nepotkalo tak jsem vcelku rád,že nemám takovej pech jen já sám.V kolektivu stejně postižených se to lépe táhne.Tak Tě teda vítám mezi postižené.
Všecko se dá vysvětlit.Bohužel ne všem!
Uživatelský avatar
Květek
Člen klubu
 
Příspěvky: 2810
Registrován: úte 27. srp 2013 19:25:17
Bydliště: Vírská přehrada (letní)----Česká Třebová (zimní)
Motorka: Honda XR

Akumulátor

Příspěvekod MMyshack » pon 05. bře 2018 22:56:20

Ahoj, došlo i na mě a musím pořešit baterku. :cry: Pamětliv zásady fóra "prvně všechno přečti a pak se ptej" jsem projel Techbox - všechny typy Alpíků - bohužel většina příspěvků je starších a odkazy jsou neaktuální.

Původní baterka v Alpovi - YUASA YTZ12S MF (12V, 10,5 Ah) - byla, co jej mám od r. 2010 (a to nebyla nová, když jsem jej koupil), takže 7-8 let vydržela.

Teď jsem se snažil najít vhodnou náhradu na všemožných fórech, ale v hlavě mám z toho akorát hokej.

Když to shrnu, jsou varianty:

A) nějakého laciný neznačkový kousek - tudy cestu nevidím (pochvalné recenze jsou většinou od "čerstvých" majitelů, co mají baterku chvíli...

B) něco renomované značky za rozumnější cenu, než originál (nějaké typy byly Motobatt, ale odkazy už nefungují, katalog jsem neviděl..., v hodně diskuzích "hlavně ne Vartu :devil: " => co by jste mi kdo aktuálně doporučil (pokud jste teď čerstvě baterku řešili) pro XL 650?

C) YUASSU (drahá volba, ale nikdo ji nepomluvil ;) Pokud bych šel tímto směrem, mám dilema mezi 2 možnostmi:

- YUASA YTZ12S, 12V, 11 Ah, Startovací proud 210 A, váha 3,7 kg (2.720 Kč)
nebo
- YUASA YTZ14S, 12V, 11,2 Ah, Startovací proud 230 A, váha 3,9 kg (2.890 Kč)

Obě jsou AGM, super MF integrované, továrně zprovozněné a mají shodné rozměry, cena v podstatě stejná => jde mi o to, zda je lepší pořídit baterku s mírně větší kapacitou a startovacím proudem. Když YUASU, tak bych šel do té silnější, ale nevím, jestli se to nebude prát s dobíjením -
jsem v tom docela lama :srry:

Předem dík za konkrétní rady.
:thnx:
Na co nemáš dnes dost odvahy, na to zítra nebudeš mít dost sil...
Uživatelský avatar
MMyshack
Člen klubu
 
Příspěvky: 806
Registrován: stř 21. led 2015 22:38:39
Bydliště: Brno
Motorka: TA 650

Re: Akumulátor

Příspěvekod street-dog » pon 05. bře 2018 23:09:08

Podle mě je YUASA zbytečně drahá, kupoval jsem EXIDE jak do DRka předtím, tak do TAčka. Bohužel přesnej typ nevím a jelikož jsem ho prodal tak už ani nezjistím :( ale co jsme pročítal já když jsem vybíral baterku, tak na EXIDE jsem četl převážně chválu. Tak zkus mrknout u EXIDE na ekvivalent té YUASY.
Stadion S11 > JAWA 50/21 > ČZ 125/453 > ČZ 175/477 > JAWA 350/640 > AGB 37 > Suzuki DR650 RSE > Honda XL 650V Transalp > Simson S51 Enduro > BMW R 1100 GS
Uživatelský avatar
street-dog
Člen klubu
 
Příspěvky: 1041
Registrován: stř 15. říj 2014 20:37:59
Bydliště: Brno
Motorka: R 1100 GS

Akumulátor

Příspěvekod Turek » úte 06. bře 2018 3:41:38

Mně to přijde, že ty baterky jsou co kus, to originál – bez ohledu na značku. Pár let zpátky jsem do skútru na doporučení koupil Fiamm, odešla po dvou měsících, vyřešeno reklamací. Alpíka jsem koupil s YUASOU, po půl roce odešla, ale na vině bude spíš předchozí majitel. Tak jsem koupil zatracovanou Vartu (TTZ14S-BS). Nikdy s ní nebyl problém. Na zimu beru baterku domů kvůli nevytápěné garáži. Včera jsem ji dal po třech měsících na nabíječku a nebylo to ani potřeba. Ale budu s ní začínat teprve třetí sezónu, takže ruku do ohně za ni ještě nedám. Nebránil bych se ani té Exide. YUASA je pro mě předražená.
Každopádně podle konfigurátoru YUASA by do TA650 měla přijít YTZ12S. A podle konfigurátoru Exide model ETZ14-BS (YTZ14-BS) a také AGM12-10, ale u té si nejsem jistý výškou.
Uživatelský avatar
Turek
Administrátor
 
Příspěvky: 663
Registrován: pon 20. čer 2016 15:50:17
Bydliště: Olomouc
Motorka: TA 650

Akumulátor

Příspěvekod brky.tom » úte 06. bře 2018 6:36:28

Zdarec. Ja mam v TA700 pet let starou baterii LP (Landport) vyrabej to prej holandani maka porad bez dobijeni na podzim vyndam z masiny na jare dam zpet Alp chytne na prvni startovani. Ma draha jezdi na FX650 vigor ma baterii Exide ctyry roky starou a taky maka a to tu masinu po dlouhým stání musí tocit fakt hodnekrat nez se rozbehne az se divim jak to ta baterka dava. Mival sem Xtecko baterku exide a taky drzela.Pak jeste skutra a tam Yausu a po roce ko. Jak tu nekdo pise je to asi stesti podle kusu.Nekomu treba drzi varta a spousta lidi na ni nadava zas. Kazdopadne co sem si vsimnul baterky do moto nevydrzej zdaleka tolik co baterky v autech. Takm hodne stesti pri vyberu
Uživatelský avatar
brky.tom
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 5
Registrován: pát 02. úno 2018 18:27:28
Bydliště: Velké Hamry
Motorka: TA 700

Akumulátor

Příspěvekod salieri » úte 06. bře 2018 9:16:01

Čau, kupoval jsem Exide na doporučení mého mechanika. Před pár lety jsem ji kupoval i manželce, je super, zcela srovnatelná s Yuasou. Přímo na TA 650 to máš v příloze:
Přílohy
Baterie.jpg
Ty nejdůležitější věci v životě nejsou věci. Kromě TA.
Uživatelský avatar
salieri
Člen klubu
 
Příspěvky: 535
Registrován: čtv 14. dub 2016 20:52:31
Bydliště: Horní Bojanovice
Motorka: KTM 1190

Akumulátor

Příspěvekod salieri » úte 06. bře 2018 9:25:16

Jo, ještě jsem zapomněl, přepravu auto-moto baterií dělá nějaká speciální firma za nějakých 180,-, ne běžní dopravci. Já si toho ale při objednávání nevšiml a zadal PPL-ko a oni to úplně bez problémů poslali :D , tak hlavně o prachy jde prodejci až v první řadě :D
Jinak baterka je přednabitá, v balení jsou nádobky s elektrolytem, jenom to do ní vypustíš, počkáš, až schládne, uzavřeš na furt a dobiješ na hotovo, na youtube je i video, stačí zadat "plnění baterie agm"
Ty nejdůležitější věci v životě nejsou věci. Kromě TA.
Uživatelský avatar
salieri
Člen klubu
 
Příspěvky: 535
Registrován: čtv 14. dub 2016 20:52:31
Bydliště: Horní Bojanovice
Motorka: KTM 1190

Akumulátor

Příspěvekod Brian1986 » úte 06. bře 2018 19:28:13

Tak vzhledem k tomu, že máme ted přes zimu vytahlé baterky a mám je na chodbě, tak přítelka má v Alpovi 650 baterii
zn. SuperMF typ: FTZ12S je na ní symbol Hondy, a moto kupovala v roce v lednu 2014 a už s touto baterií. Datum výroby jsem na ní nenašel :nwm: Jinak baterka pořád bez problému, i po zimě točí krásně.
Uživatelský avatar
Brian1986
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 534
Registrován: čtv 10. říj 2013 18:28:28
Bydliště: Vyškov
Motorka: XRV 750 AT

Akumulátor

Příspěvekod ogi » úte 06. bře 2018 21:03:08

salieri píše:Jo, ještě jsem zapomněl, přepravu auto-moto baterií dělá nějaká speciální firma za nějakých 180,-, ne běžní dopravci. Já si toho ale při objednávání nevšiml a zadal PPL-ko a oni to úplně bez problémů poslali :D , tak hlavně o prachy jde prodejci až v první řadě :D
Jinak baterka je přednabitá, v balení jsou nádobky s elektrolytem, jenom to do ní vypustíš, počkáš, až schládne, uzavřeš na furt a dobiješ na hotovo, na youtube je i video, stačí zadat "plnění baterie agm"


Nadobky s elektrolitem??? :omg2: :omg2: :omg2: Ja mam v Alpu gelovku a myslel jsem, ze to je standart. Kdyz jsem ji pred 5ti lety kupoval(mam Yuasa, zitra napisu tip), tak to resil bejvalej sef, pac ja byl nekde mimo firmu a Alp s mrtvou baterii stal na firme a koupil baterku dle hodnot, klasickou kyselinovou a ta se tam nevesla. Tak az na zaklade toho jsme zjistili, ze to je gelovka.
Život je jako bonboniera, nikdy nevíš, co ochutnáš.
Lepší pivo v žaludku, nežli voda na plicích!
Nejvíc se bojím toho, že kdyby se mi něco stalo, manželka prodá díly za ceny, co jsem jí řekl, že to stálo.
Uživatelský avatar
ogi
Člen klubu
 
Příspěvky: 1373
Registrován: sob 29. pro 2012 12:14:58
Bydliště: Blovice
Motorka: TA 650

Akumulátor

Příspěvekod petrucio » úte 06. bře 2018 21:22:23

zrovna jsem řešil nákup baterky, a rozhodl jsem se pro tuto gelovku. Ještě jsem bannera neměl, tak čas ji prověří. :chjo:
https://www.battery-import.cz/bike-bull-gel-bezudrzbove/motobaterie-banner-bike-bull-gel-gtz14-4--11-2ah--12v/ :stud:
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 881
Registrován: sob 03. kvě 2014 16:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Akumulátor

Příspěvekod salieri » úte 06. bře 2018 21:50:26

ogi píše:Nadobky s elektrolitem??? :omg2: :omg2: :omg2: Ja mam v Alpu gelovku a myslel jsem, ze to je standart. Kdyz jsem ji pred 5ti lety kupoval(mam Yuasa, zitra napisu tip), tak to resil bejvalej sef, pac ja byl nekde mimo firmu a Alp s mrtvou baterii stal na firme a koupil baterku dle hodnot, klasickou kyselinovou a ta se tam nevesla. Tak az na zaklade toho jsme zjistili, ze to je gelovka.


V klidu, AGM technologie je podobná té gelové, kyselina je vázána v separátoru ze skelných vláken, u gelovky je vázána v křemičitém gelu z mikročásteček skla, u obou nehrozí únik kyseliny, jsou bezúdržbové, odolné proti vibracím, rychleji se regenerují, mohou být používány v jakékoli poloze, protože nevytečou ...
Jistý rozdíl je v aktivaci, u AGM technologie se baterie aktivuje až nalitím kyseliny, která nasákne do skelné tkaniny a už se z ní nedostane. Tím se dá dlouho skladovat před aktivací, aniž by se jakkoli znehodnocovala. No a taky je rozdíl v ceně :D
Ty nejdůležitější věci v životě nejsou věci. Kromě TA.
Uživatelský avatar
salieri
Člen klubu
 
Příspěvky: 535
Registrován: čtv 14. dub 2016 20:52:31
Bydliště: Horní Bojanovice
Motorka: KTM 1190

Akumulátor

Příspěvekod ogi » úte 06. bře 2018 21:57:51

Tak jsem se hecnul a dosel se podivat. Mam baterku viz foto. Kupovana pred peti lety v InterCars a se slevou na bejvalou firmu stala cca. 1850Kc. Jinak od cca. dubna do rijna, nekdy listopadu je baterka v motce, parkuju pod nevytapenou kolnou. Pak vyndam, skladuju v uhelne, kde je pres zimu cca. 10-15stupnu a obcas, kdyz si vzpomenu, nabiju. Mam nabijecku z Lidlu. A na jare na prvni jarni start vetsinou pomaham baterce start. kabely napojenymi na auto. Takze baterku nak nesetrim, za me Yuasa OK.

Petrucio: Bannerku jsem mel kdysi v aute a byla super, dost vydrzela. Mel jsem ji ve skodovce asi 8let, posledni cca. 3 roky auto vic stalo nez jezdilo, takze baterka mela rezim vyndat z auta, nabit, pojezdit par set km, odstavka auta a tak dokola. Pokud se kvalita nezhorsila, asi nebude chyba ji koupit.
Přílohy
IMG_20180306_212525.jpg
Život je jako bonboniera, nikdy nevíš, co ochutnáš.
Lepší pivo v žaludku, nežli voda na plicích!
Nejvíc se bojím toho, že kdyby se mi něco stalo, manželka prodá díly za ceny, co jsem jí řekl, že to stálo.
Uživatelský avatar
ogi
Člen klubu
 
Příspěvky: 1373
Registrován: sob 29. pro 2012 12:14:58
Bydliště: Blovice
Motorka: TA 650

Akumulátor

Příspěvekod ogi » úte 06. bře 2018 21:59:57

Salieri: Dik za info a pouceni, tahle technologie me nak minula. ;)
Život je jako bonboniera, nikdy nevíš, co ochutnáš.
Lepší pivo v žaludku, nežli voda na plicích!
Nejvíc se bojím toho, že kdyby se mi něco stalo, manželka prodá díly za ceny, co jsem jí řekl, že to stálo.
Uživatelský avatar
ogi
Člen klubu
 
Příspěvky: 1373
Registrován: sob 29. pro 2012 12:14:58
Bydliště: Blovice
Motorka: TA 650

Akumulátor

Příspěvekod salieri » úte 06. bře 2018 22:08:52

No tak tohle je zrovna AGM baterie, prodává se buď s elektrolytem nalitým při výrobě ve fabrice anebo stejně jako ta Exidka s elektrolytem zvlášť.
Ty nejdůležitější věci v životě nejsou věci. Kromě TA.
Uživatelský avatar
salieri
Člen klubu
 
Příspěvky: 535
Registrován: čtv 14. dub 2016 20:52:31
Bydliště: Horní Bojanovice
Motorka: KTM 1190

Akumulátor

Příspěvekod Turek » stř 07. bře 2018 2:59:00

Klasická diskuze okolo baterek. Jak jsem napsal, co kus to originál, takže každý má jiné zkušenosti.
AGM baterie se opravdu prodávají buď aktivované nebo s kyselinou zvlášť k domácí aktivaci. Souhlasím s názorem, že lepší je baterku aktivovat doma a mít ji tak čerstvou. Na rozdíl od některých návodů od výrobce je lepší ji po nalití nechat minimálně dvě hodiny stát, pak dobít do plna a teprve potom zašpuntovat. Jen loni jsem viděl dvě baterky zničené tím, že se nalily, vrazily do motorky a jelo se. Za jednu sezónu byly kaput.
Ohledně montáže - gelovka může být namontovaná až v úhlu 90°, ale AGM max v úhlu 45°.
A teď už jen pro zvídavé, co mají trpělivost číst dál. Dovolím si pustit se na tenký led ohledně názoru na užití gelových baterií v motorkách. Rozhodně však nechci rozpoutat nějakou při! Gelové baterie byly vyvinuty pro užití v situacích, kde by běžné baterie mohly způsobit ekologickou katastrofu v případě havárie, hlavně pak pro elektromotory vodních člunů. Zde si mají odvést svou práci, a pak být připojeny na speciální inteligentní nabíječku pro nové nabití, mají vysokou citlivost na nabíjecí napětí a proud. Naproti tomu AGM baterie byly primárně vyvinuty za účelem uživatelského pohodlí a bezpečnosti v autech a motocyklech, kdy díky nasáknutí elektrolytu do skelné vaty už nehrozí jeho únik a potřísnění kyselinou. Nevadí jim otřesy apod. Rovněž odpadá dřívější odšpuntování a dolévání destilkou při nabíjení, jsou bezúdržbové stejně jako gelovky. Pro dobrou kondici baterie dostačuje správně fungující dobíjecí okruh vozidla a základní inteligentní nabíječka z Lidlu. Ze všeho mi selským rozumem vyplývá, že v motorce bude mít gelovka nižší životnost, než by normálně mohla mít, protože ji dobíjecí soustava často přebíjí. Proto dávám přednost AGM. Gratuluji k dočtení elaborátu. :zzz:
Uživatelský avatar
Turek
Administrátor
 
Příspěvky: 663
Registrován: pon 20. čer 2016 15:50:17
Bydliště: Olomouc
Motorka: TA 650

Akumulátor

Příspěvekod Dejavu » stř 07. bře 2018 6:14:51

lajk
Uživatelský avatar
Dejavu
 
Příspěvky: 3302
Registrován: ned 25. lis 2012 19:14:01
Motorka: -

Akumulátor

Příspěvekod ogi » stř 07. bře 2018 6:27:14

Salieri: No vidíš, ani nevim co mám. Ale je fakt, že teď si uvědomuju, že mi jí šel prodejce nalít, když jsem jí kupoval.
Turek: Super elaborát, děkuji za ponaučení. :clap:
Život je jako bonboniera, nikdy nevíš, co ochutnáš.
Lepší pivo v žaludku, nežli voda na plicích!
Nejvíc se bojím toho, že kdyby se mi něco stalo, manželka prodá díly za ceny, co jsem jí řekl, že to stálo.
Uživatelský avatar
ogi
Člen klubu
 
Příspěvky: 1373
Registrován: sob 29. pro 2012 12:14:58
Bydliště: Blovice
Motorka: TA 650

PředchozíDalší

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Celkem je online 17 uživatelů :: 0 registrovaných, 0 skrytých a 17 návštěvníků (Tato data jsou založena na uživatelích, kteří byli aktivní za posledních 5 minut)
Nejvíce zde současně bylo přítomno 343 uživatelů dne pon 24. čer 2024 18:08:48
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Oprávnění fóra

Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Legenda

V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Nové příspěvky V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Žádné nové příspěvky NO_UNREAD_POSTS_LOCKED Fórum je zamknuté
Nové příspěvky Subfórum Nové příspěvky Žádné nové příspěvky Subfórum Žádné nové příspěvky Cíl odkazu fóra Cíl odkazu fóra

Přihlásit se  ›  Registrovat


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků