Akumulátor

Akumulátor

Příspěvekod Radek » stř 07. bře 2018 7:19:57

Turku hezky napsáno. lajk
Benzín v krvi, vítr ve vlasech.
Uživatelský avatar
Radek
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 395
Registrován: pát 24. kvě 2013 20:26:59
Bydliště: Havlíčkův Brod
Motorka: TA 650

Akumulátor

Příspěvekod KaMo_cz » stř 07. bře 2018 11:49:55

Pěkně napsáno lajk
A doufám, že dlouho nebudu muset tento problém řešit, tak jako v autě.
Všude dobře, tak co doma?
Uživatelský avatar
KaMo_cz
Člen klubu
 
Příspěvky: 345
Registrován: sob 07. říj 2017 22:37:05
Bydliště: Rosice (CR) / ex- Letohrad (UO)
Motorka: TA 700

Akumulátor

Příspěvekod Daryth » stř 07. bře 2018 12:37:22

Turek: To zní (čte se to) logicky. A souhlasím, že gelovka je zbytečněj luxux a v obyčejný motorce ji člověk naplno nevyužije.
Jsem mechanik-lama, ale chci to změnit.
Uživatelský avatar
Daryth
Člen klubu
 
Příspěvky: 545
Registrován: čtv 04. srp 2016 5:48:50
Bydliště: Ořechov u Brna
Motorka: Jawa,TA650

Akumulátor

Příspěvekod Turek » stř 07. bře 2018 15:52:06

Rád jsem se podělil o informace. :kamosi:
Uživatelský avatar
Turek
Administrátor
 
Příspěvky: 662
Registrován: pon 20. čer 2016 15:50:17
Bydliště: Olomouc
Motorka: TA 650

Akumulátor

Příspěvekod petrucio » stř 07. bře 2018 21:23:33

Já bych si s odpuštěním dovolil nesouhlasit s tímto: :stud:
Turek píše:..... Pro dobrou kondici baterie dostačuje správně fungující dobíjecí okruh vozidla a základní inteligentní nabíječka z Lidlu. Ze všeho mi selským rozumem vyplývá, že v motorce bude mít gelovka nižší životnost, než by normálně mohla mít, protože ji dobíjecí soustava často přebíjí....

ale nakonec, je to každého věc.
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 881
Registrován: sob 03. kvě 2014 16:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Akumulátor

Příspěvekod Turek » čtv 08. bře 2018 0:08:05

Gelovka musí být dobíjena napětím 14,1-14,4 V, proud max jedna desetina kapacity. Po dosažení plné kapacity musí být dobíjení přerušeno. Jinak se zkracuje její životnost. Nevěřím tomu, že tohle dobíjecí soustava mojí motorky dokáže zajistit, takže gelovka nebude sloužit tak dlouho, jak by mohla. Naproti tomu kvalitní AGM snese až 14,8 V a krátkodobě vyšší proud. Z toho vychází můj závěr, že je vhodnější, protože není tak citlivá na výkyvy dobíjecí soustavy.
Tady je zdroj informací, sice starší, ale naprostá většina je stále platná: http://www.motola.cz/UserFiles/Diskuzni ... latory.pdf
A máš pravdu, volba už je věcí každého soudruha. :pc:
Uživatelský avatar
Turek
Administrátor
 
Příspěvky: 662
Registrován: pon 20. čer 2016 15:50:17
Bydliště: Olomouc
Motorka: TA 650

Akumulátor

Příspěvekod MMyshack » úte 13. bře 2018 14:39:18

Kamarádi, díky za příspěvky a rady. :thnx:
V Alpovi byla original YUASA YTZ 12 S MF (továrně zprovozněná, možný náklon 90°) - moto jsem kupoval už z baterkou 12/2010 a klekla 12/2017 => takže já ji měl 7 let a předchozí majitel cca cca 2 roky. Tedy už měla nárok na důchod. Ale včera mi to nedalo, a když jsem šel v garáži kolem motorky, tak jsem ji zkusil navrknout a naskočila na 1. otočení :D (asi jak se oteplilo, garáž nevytápěná, baterka na nabíječce z Lidla a od prosince jsem to zkoušel natočit alespoň 15x a nic). Každopádně nová baterka přiskočí během týdne.

Z mého zjišťování kolem baterek (může se někomu hodit pro orientaci):

Original YUASA YTZ12S MF: typ AGM, 12V, kapacita, 11Ah, start. proud 210A - cena s DPH 2.720,- Kč (battery-import.cz), lepší je však
YUASA YTZ14S MF: typ AGM, 12V, kapacita, 11,2Ah, start. proud 230A - cena s DPH 2.850,- Kč (lepší kapacita a start. proud)

Alternativy (shodné rozměry, napětí, technologie AGM):
Motobatt MBTZ14S: kapacita 11,2, start. proud 190 A, cena s DPH 1.1444,- (nastartujes.cz)
EXIDE BIKE YTZ14-BS MF: kapacita 11.2Ah, start. proud 205 A, náklon 30°, Cena s DPH 1.290,- Kč (battery-import.cz)
VARTA TTZ12S/BS: kapacita (jen) 9 Ah, start. proud 200 A, náklon 45°, Cena s DPH 1.150,- Kč (battery-import.cz)

Pro objektivitu ještě komentář dovozce: "...YUASA je originální baterie vyrobené v Japonsku. Pokud zvolíte levnější alternativu, bude se jednat pouze o cenový a kvalitativní kompromis. Jako druhá nejodolnější je poté v daném označení baterie výrobce Exide, ovšem životností je reálně tak na polovině Yuasy...".

Každý, ať si vybere sám, YUASA je špička, za mě to vyhrála EXIDE - že jsem si ji nekoupil už na Motosalonu, kde ji nabízeli akčně za 1000 Kč :wtf: (holt byl chlapec línej ji s sebou tahat :wtf: )

Tak ať Vám to všem jezdí! :rock:
Na co nemáš dnes dost odvahy, na to zítra nebudeš mít dost sil...
Uživatelský avatar
MMyshack
Člen klubu
 
Příspěvky: 806
Registrován: stř 21. led 2015 22:38:39
Bydliště: Brno
Motorka: TA 650

Akumulátor

Příspěvekod salieri » úte 13. bře 2018 15:08:33

Už jsem psal výše a dával printscreen z faktury, že lze Exide koupit do 1000,- i s dopravou. I kdyby vydržela jen 4-5 let, pořád to vyjde daleko líp než originál Yuasa.
Ty nejdůležitější věci v životě nejsou věci. Kromě TA.
Uživatelský avatar
salieri
Člen klubu
 
Příspěvky: 535
Registrován: čtv 14. dub 2016 20:52:31
Bydliště: Horní Bojanovice
Motorka: KTM 1190

Akumulátor

Příspěvekod qwert » stř 14. bře 2018 20:08:49

Souhlas,mám baterku,bezúdržbovou,je na ni nápis LP a slouží už 4.rokem..
A stála 990kč..
Uživatelský avatar
qwert
Člen klubu
 
Příspěvky: 2688
Registrován: úte 18. pro 2012 18:45:03
Bydliště: Kenigsberg
Motorka: SE 950,TA

Akumulátor

Příspěvekod MMyshack » čtv 15. bře 2018 22:35:39

salieri píše:Už jsem psal výše a dával printscreen z faktury, že lze Exide koupit do 1000,- i s dopravou. I kdyby vydržela jen 4-5 let, pořád to vyjde daleko líp než originál Yuasa.

Zrovna tam jsem si ji objednal - za dopravu chtějí už 149 Kč, ale do 1000 Kč se vleze člověk v pohodě. :D
Dobrý typ. :thnx:
Na co nemáš dnes dost odvahy, na to zítra nebudeš mít dost sil...
Uživatelský avatar
MMyshack
Člen klubu
 
Příspěvky: 806
Registrován: stř 21. led 2015 22:38:39
Bydliště: Brno
Motorka: TA 650

Akumulátor

Příspěvekod Márty » pát 16. bře 2018 10:24:48

Exide jsem dával do Alpa minulý rok (původní baterka vydržela cca 8 let) a zdá se, že bude dobrá... za ty prachy ;)
V MZ-tě mám obyčejnou dolévací Vartu (každý rok jsem ji jen dolil destilkou a přes zimu 2x nabil) - po šesti letech vypadá, že ještě minimalně sezonu by mohla vydržet - zatím drží po nabití napětí cca 12,35 V, ta nová Exide 12,75 V a origo baterie co mám v CRF-Lku (YUASA) drží po pěti letech cca 12,55 V...
Uživatelský avatar
Márty
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 746
Registrován: stř 30. led 2013 10:54:03
Bydliště: Mírovice - Veleň
Motorka: TA 700

Akumulátor

Příspěvekod qwert » pát 16. bře 2018 11:09:34

Plně nabitá baterka má vykázat 12.8 V 12.4 je už jen půlka kapacity..
Uživatelský avatar
qwert
Člen klubu
 
Příspěvky: 2688
Registrován: úte 18. pro 2012 18:45:03
Bydliště: Kenigsberg
Motorka: SE 950,TA

Akumulátor

Příspěvekod Márty » pát 16. bře 2018 17:39:31

qwert: Dobře seřízené MZ-tě stačí k nastartování, i když má baterie kolem 11,5 V. Jinak napětí 12,35 V, po cca 2 měsících bez nabíjení, není zas tak zlý, ta baterka ještě minimálně rok vydrží, pokud jezdím pravidelně, tak se taky pravidelně dobíjí... Když jsem měřil napětí na těch baterkách cca týden po nabití, tak na všech bylo kolem +- 12,7 V. Holt už ty starší nedrži tu kapacitu bez nabíjení tak dlouho...
Uživatelský avatar
Márty
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 746
Registrován: stř 30. led 2013 10:54:03
Bydliště: Mírovice - Veleň
Motorka: TA 700

Akumulátor

Příspěvekod qwert » pát 16. bře 2018 18:20:19

Máš pravdu.Jen jsem chtěl říct kolik by měla ukázat plně nabitá baterka a že těch 12.4 ač se to nezdá je nabitá jen z půlky..Pro baterku je nejlepší když ,,žije,, Kdo jezdí autem každý den a dobře mu to dobíjí tak ví že baterka vydrží dlouho.
Uživatelský avatar
qwert
Člen klubu
 
Příspěvky: 2688
Registrován: úte 18. pro 2012 18:45:03
Bydliště: Kenigsberg
Motorka: SE 950,TA

Akumulátor

Příspěvekod Márty » pát 16. bře 2018 20:05:18

Jo, souhlas, když mi auto stálo rok bez ježdění, tak šla baterie po 3 letech do kopru...
Uživatelský avatar
Márty
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 746
Registrován: stř 30. led 2013 10:54:03
Bydliště: Mírovice - Veleň
Motorka: TA 700

Akumulátor

Příspěvekod Daryth » čtv 29. bře 2018 16:48:35

Dnešní anabáze s nastartováním TA.
Přes zimu jsem dával baterku průběžně nabíjet. Nabíječka mi ukazuje stav nabití a tak vím, že byla celou zimu v nabitém stavu. Dneska jsem vytáhl TA před garáž a místo točení startéru na mě TA jen šibalsky cvakal. Protože jsem věděl, že baterie musí být téměř nabitá, zkoušel jsem TA roztlačit. Bohužel se v mém blízkém okolí nevyskytuje kopec a tak jsem se pěkně zapotil. TA nic, a jen párkrát laškovně zasmykoval zadním kolem. Když jsem to (slušně unaven) vzdal, málem jsem ho pak zase nedostal do garáže (zvýšený nájezd). Shodou okolností jsem si před týdnem hrál celí den a noc na elektrikáře a tak jsem (už v garáži) vyhrabal kus obyčejného kabelu (3x0,75) a tupím rezavím nožem jsem stripoval dráty. Pak jsem se pokusil baterku v TA nadopovat steroidy (viz. foto). TA na mě, ale dál vesele cvakal. Uznávám, baterky to byly staré a tak proběhl poslední pokus. Před garáží jsem nahodil Fábku a kabelem propojil baterii Fábie a TA. Tento ampérovo-voltový kopanec pomohl, páč TA se uvolnil sem tam otočit motorem. Po několika pokusech nastartovat se mi začal můj provizorní startovací kabel dávat kouřová znamení, že to vzdává. A tak jsem to vzdal taky. Dnes mi nebylo souzeno vyjet..

EDIT: Protože, co se týče elektriky, jsem ještě větší lama než mechanik, tak s velkou pomocí přítele na telefonu a multimetru jsem zjistil napětí na baterce 11,8V a při zátěži (vyhřívané hefty) 10,5V. Tím je to podle mě jasné a já budu objednávat novou baterku..
Přílohy
20180329_140223m.jpg
20180329_140223m.jpg (109.81 KiB) Zobrazeno 3429 krát
Jsem mechanik-lama, ale chci to změnit.
Uživatelský avatar
Daryth
Člen klubu
 
Příspěvky: 545
Registrován: čtv 04. srp 2016 5:48:50
Bydliště: Ořechov u Brna
Motorka: Jawa,TA650

Akumulátor

Příspěvekod qwert » čtv 29. bře 2018 16:56:13

Nemáš zaoxydované kontakty na baterce?

Tak už sis odpověděl.Jak má jen 11.8 tak je asi po ní..musí dávat 12.8
Uživatelský avatar
qwert
Člen klubu
 
Příspěvky: 2688
Registrován: úte 18. pro 2012 18:45:03
Bydliště: Kenigsberg
Motorka: SE 950,TA

Akumulátor

Příspěvekod hobr » čtv 29. bře 2018 19:20:16

Daryth píše:.... Bohužel se v mém blízkém okolí nevyskytuje kopec....

Pěkně nás "houpeš" ... Od kostela dolů není kopec? :light:
"Dej každému dni příležitost, aby se stal nejkrásnějším dnem tvého života." (Mark Twain)
Uživatelský avatar
hobr
Člen klubu
 
Příspěvky: 1965
Registrován: úte 01. led 2013 11:34:03
Bydliště: kósek od Brna
Motorka: TA600,xl35

Akumulátor

Příspěvekod Daryth » čtv 29. bře 2018 21:05:53

:D :D To mám dalších 100m tlačení. Mě stačilo to blbnutí před barákem. :stud:
Jsem mechanik-lama, ale chci to změnit.
Uživatelský avatar
Daryth
Člen klubu
 
Příspěvky: 545
Registrován: čtv 04. srp 2016 5:48:50
Bydliště: Ořechov u Brna
Motorka: Jawa,TA650

Akumulátor

Příspěvekod Martin » sob 31. bře 2018 6:26:51

Když to pustíš od kostela tak musíš na neutral dojet až do Mělčan. :D :D :D
Uživatelský avatar
Martin
Člen klubu
 
Příspěvky: 391
Registrován: sob 11. črc 2015 11:45:49
Bydliště: Jinačovice
Motorka: TA 650

PředchozíDalší

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Celkem je online 3 uživatelů :: 0 registrovaných, 0 skrytých a 3 návštěvníků (Tato data jsou založena na uživatelích, kteří byli aktivní za posledních 5 minut)
Nejvíce zde současně bylo přítomno 255 uživatelů dne stř 14. črc 2021 19:33:55
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Oprávnění fóra

Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Legenda

V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Nové příspěvky V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Žádné nové příspěvky NO_UNREAD_POSTS_LOCKED Fórum je zamknuté
Nové příspěvky Subfórum Nové příspěvky Žádné nové příspěvky Subfórum Žádné nové příspěvky Cíl odkazu fóra Cíl odkazu fóra

Přihlásit se  ›  Registrovat


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků