Stránka 4 z 6

Akumulátor

PříspěvekNapsal: stř 07. bře 2018 7:19:57
od Radek
Turku hezky napsáno. lajk

Akumulátor

PříspěvekNapsal: stř 07. bře 2018 11:49:55
od KaMo_cz
Pěkně napsáno lajk
A doufám, že dlouho nebudu muset tento problém řešit, tak jako v autě.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: stř 07. bře 2018 12:37:22
od Daryth
Turek: To zní (čte se to) logicky. A souhlasím, že gelovka je zbytečněj luxux a v obyčejný motorce ji člověk naplno nevyužije.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: stř 07. bře 2018 15:52:06
od Turek
Rád jsem se podělil o informace. :kamosi:

Akumulátor

PříspěvekNapsal: stř 07. bře 2018 21:23:33
od petrucio
Já bych si s odpuštěním dovolil nesouhlasit s tímto: :stud:
Turek píše:..... Pro dobrou kondici baterie dostačuje správně fungující dobíjecí okruh vozidla a základní inteligentní nabíječka z Lidlu. Ze všeho mi selským rozumem vyplývá, že v motorce bude mít gelovka nižší životnost, než by normálně mohla mít, protože ji dobíjecí soustava často přebíjí....

ale nakonec, je to každého věc.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: čtv 08. bře 2018 0:08:05
od Turek
Gelovka musí být dobíjena napětím 14,1-14,4 V, proud max jedna desetina kapacity. Po dosažení plné kapacity musí být dobíjení přerušeno. Jinak se zkracuje její životnost. Nevěřím tomu, že tohle dobíjecí soustava mojí motorky dokáže zajistit, takže gelovka nebude sloužit tak dlouho, jak by mohla. Naproti tomu kvalitní AGM snese až 14,8 V a krátkodobě vyšší proud. Z toho vychází můj závěr, že je vhodnější, protože není tak citlivá na výkyvy dobíjecí soustavy.
Tady je zdroj informací, sice starší, ale naprostá většina je stále platná: http://www.motola.cz/UserFiles/Diskuzni ... latory.pdf
A máš pravdu, volba už je věcí každého soudruha. :pc:

Akumulátor

PříspěvekNapsal: úte 13. bře 2018 14:39:18
od MMyshack
Kamarádi, díky za příspěvky a rady. :thnx:
V Alpovi byla original YUASA YTZ 12 S MF (továrně zprovozněná, možný náklon 90°) - moto jsem kupoval už z baterkou 12/2010 a klekla 12/2017 => takže já ji měl 7 let a předchozí majitel cca cca 2 roky. Tedy už měla nárok na důchod. Ale včera mi to nedalo, a když jsem šel v garáži kolem motorky, tak jsem ji zkusil navrknout a naskočila na 1. otočení :D (asi jak se oteplilo, garáž nevytápěná, baterka na nabíječce z Lidla a od prosince jsem to zkoušel natočit alespoň 15x a nic). Každopádně nová baterka přiskočí během týdne.

Z mého zjišťování kolem baterek (může se někomu hodit pro orientaci):

Original YUASA YTZ12S MF: typ AGM, 12V, kapacita, 11Ah, start. proud 210A - cena s DPH 2.720,- Kč (battery-import.cz), lepší je však
YUASA YTZ14S MF: typ AGM, 12V, kapacita, 11,2Ah, start. proud 230A - cena s DPH 2.850,- Kč (lepší kapacita a start. proud)

Alternativy (shodné rozměry, napětí, technologie AGM):
Motobatt MBTZ14S: kapacita 11,2, start. proud 190 A, cena s DPH 1.1444,- (nastartujes.cz)
EXIDE BIKE YTZ14-BS MF: kapacita 11.2Ah, start. proud 205 A, náklon 30°, Cena s DPH 1.290,- Kč (battery-import.cz)
VARTA TTZ12S/BS: kapacita (jen) 9 Ah, start. proud 200 A, náklon 45°, Cena s DPH 1.150,- Kč (battery-import.cz)

Pro objektivitu ještě komentář dovozce: "...YUASA je originální baterie vyrobené v Japonsku. Pokud zvolíte levnější alternativu, bude se jednat pouze o cenový a kvalitativní kompromis. Jako druhá nejodolnější je poté v daném označení baterie výrobce Exide, ovšem životností je reálně tak na polovině Yuasy...".

Každý, ať si vybere sám, YUASA je špička, za mě to vyhrála EXIDE - že jsem si ji nekoupil už na Motosalonu, kde ji nabízeli akčně za 1000 Kč :wtf: (holt byl chlapec línej ji s sebou tahat :wtf: )

Tak ať Vám to všem jezdí! :rock:

Akumulátor

PříspěvekNapsal: úte 13. bře 2018 15:08:33
od salieri
Už jsem psal výše a dával printscreen z faktury, že lze Exide koupit do 1000,- i s dopravou. I kdyby vydržela jen 4-5 let, pořád to vyjde daleko líp než originál Yuasa.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: stř 14. bře 2018 20:08:49
od qwert
Souhlas,mám baterku,bezúdržbovou,je na ni nápis LP a slouží už 4.rokem..
A stála 990kč..

Akumulátor

PříspěvekNapsal: čtv 15. bře 2018 22:35:39
od MMyshack
salieri píše:Už jsem psal výše a dával printscreen z faktury, že lze Exide koupit do 1000,- i s dopravou. I kdyby vydržela jen 4-5 let, pořád to vyjde daleko líp než originál Yuasa.

Zrovna tam jsem si ji objednal - za dopravu chtějí už 149 Kč, ale do 1000 Kč se vleze člověk v pohodě. :D
Dobrý typ. :thnx:

Akumulátor

PříspěvekNapsal: pát 16. bře 2018 10:24:48
od Márty
Exide jsem dával do Alpa minulý rok (původní baterka vydržela cca 8 let) a zdá se, že bude dobrá... za ty prachy ;)
V MZ-tě mám obyčejnou dolévací Vartu (každý rok jsem ji jen dolil destilkou a přes zimu 2x nabil) - po šesti letech vypadá, že ještě minimalně sezonu by mohla vydržet - zatím drží po nabití napětí cca 12,35 V, ta nová Exide 12,75 V a origo baterie co mám v CRF-Lku (YUASA) drží po pěti letech cca 12,55 V...

Akumulátor

PříspěvekNapsal: pát 16. bře 2018 11:09:34
od qwert
Plně nabitá baterka má vykázat 12.8 V 12.4 je už jen půlka kapacity..

Akumulátor

PříspěvekNapsal: pát 16. bře 2018 17:39:31
od Márty
qwert: Dobře seřízené MZ-tě stačí k nastartování, i když má baterie kolem 11,5 V. Jinak napětí 12,35 V, po cca 2 měsících bez nabíjení, není zas tak zlý, ta baterka ještě minimálně rok vydrží, pokud jezdím pravidelně, tak se taky pravidelně dobíjí... Když jsem měřil napětí na těch baterkách cca týden po nabití, tak na všech bylo kolem +- 12,7 V. Holt už ty starší nedrži tu kapacitu bez nabíjení tak dlouho...

Akumulátor

PříspěvekNapsal: pát 16. bře 2018 18:20:19
od qwert
Máš pravdu.Jen jsem chtěl říct kolik by měla ukázat plně nabitá baterka a že těch 12.4 ač se to nezdá je nabitá jen z půlky..Pro baterku je nejlepší když ,,žije,, Kdo jezdí autem každý den a dobře mu to dobíjí tak ví že baterka vydrží dlouho.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: pát 16. bře 2018 20:05:18
od Márty
Jo, souhlas, když mi auto stálo rok bez ježdění, tak šla baterie po 3 letech do kopru...

Akumulátor

PříspěvekNapsal: čtv 29. bře 2018 16:48:35
od Daryth
Dnešní anabáze s nastartováním TA.
Přes zimu jsem dával baterku průběžně nabíjet. Nabíječka mi ukazuje stav nabití a tak vím, že byla celou zimu v nabitém stavu. Dneska jsem vytáhl TA před garáž a místo točení startéru na mě TA jen šibalsky cvakal. Protože jsem věděl, že baterie musí být téměř nabitá, zkoušel jsem TA roztlačit. Bohužel se v mém blízkém okolí nevyskytuje kopec a tak jsem se pěkně zapotil. TA nic, a jen párkrát laškovně zasmykoval zadním kolem. Když jsem to (slušně unaven) vzdal, málem jsem ho pak zase nedostal do garáže (zvýšený nájezd). Shodou okolností jsem si před týdnem hrál celí den a noc na elektrikáře a tak jsem (už v garáži) vyhrabal kus obyčejného kabelu (3x0,75) a tupím rezavím nožem jsem stripoval dráty. Pak jsem se pokusil baterku v TA nadopovat steroidy (viz. foto). TA na mě, ale dál vesele cvakal. Uznávám, baterky to byly staré a tak proběhl poslední pokus. Před garáží jsem nahodil Fábku a kabelem propojil baterii Fábie a TA. Tento ampérovo-voltový kopanec pomohl, páč TA se uvolnil sem tam otočit motorem. Po několika pokusech nastartovat se mi začal můj provizorní startovací kabel dávat kouřová znamení, že to vzdává. A tak jsem to vzdal taky. Dnes mi nebylo souzeno vyjet..

EDIT: Protože, co se týče elektriky, jsem ještě větší lama než mechanik, tak s velkou pomocí přítele na telefonu a multimetru jsem zjistil napětí na baterce 11,8V a při zátěži (vyhřívané hefty) 10,5V. Tím je to podle mě jasné a já budu objednávat novou baterku..

Akumulátor

PříspěvekNapsal: čtv 29. bře 2018 16:56:13
od qwert
Nemáš zaoxydované kontakty na baterce?

Tak už sis odpověděl.Jak má jen 11.8 tak je asi po ní..musí dávat 12.8

Akumulátor

PříspěvekNapsal: čtv 29. bře 2018 19:20:16
od hobr
Daryth píše:.... Bohužel se v mém blízkém okolí nevyskytuje kopec....

Pěkně nás "houpeš" ... Od kostela dolů není kopec? :light:

Akumulátor

PříspěvekNapsal: čtv 29. bře 2018 21:05:53
od Daryth
:D :D To mám dalších 100m tlačení. Mě stačilo to blbnutí před barákem. :stud:

Akumulátor

PříspěvekNapsal: sob 31. bře 2018 6:26:51
od Martin
Když to pustíš od kostela tak musíš na neutral dojet až do Mělčan. :D :D :D