Stránka 5 z 6

Akumulátor

PříspěvekNapsal: sob 31. bře 2018 7:38:57
od hobr
Martin píše:Když to pustíš od kostela tak musíš na neutral dojet až do Mělčan. :D :D :D

A nebudeš potřebovat ani baterku :mgr: ....

Akumulátor

PříspěvekNapsal: stř 04. dub 2018 17:24:03
od Daryth
Tady je viník. Bůh ví kdo a proč to tam dal.
Kde prosím najdu převodní tabulku Yuasa - Exide? Kamarád z motoshopu mi tvrdí že ETZ14-BS není správná náhrada YZT12S baterky. Nejspíš to bude tím 0,2Ah navíc, ale pokud má správné rozměry půjdu do ní. Jen si chci udělat svůj názor. Díky.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: stř 04. dub 2018 17:54:45
od buffo
ahoj tady je odkaz na vysvetlenou : http://www.yuasabatteries.com/batteries.php

Technologie AGM (Absorbed Glass Mat) je moderní konstrukce baterie, která eliminuje ztrátu vody. Jakmile je naplněná kyselinou, nikdy ji nebudete muset naplnit vodou ani kontrolovat hladinu kyseliny.

ja mam znacku :Motobaterie Fiamm /AGM/ a jinou uz nechci. max spokojenost. :gd: :rock: :clap: :thnx:

Akumulátor

PříspěvekNapsal: stř 04. dub 2018 18:16:43
od Daryth
Fajn, technologie AGM - napuštění skelný vlákna. Ale kde je napsáno že YTZ12S je AGM? Na žádném obrázku této baterie jsem nápis AGM nenašel. Asi jsem nějakej natvrdlej, ale prostě chci mít jistotu. A i kdyby byla, chtělo by to ten převodník abych mohl v klidu koupit ETZ14-BS.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: stř 04. dub 2018 20:02:51
od salieri
Ta Yuasa je AGM, najdeš to v parametrech:
https://www.topbaterie.cz/rada-super-mf ... 25%29.html
Exide dělá náhradu ETZ-12BS a ETZ-14BS. Rozměry jsou stejné u obou a zcela shodné s Yuasou. Rozdíly jsou ve startovacím proudu a v kapacitě:
https://www.battery-import.cz/motobater ... -ytz12-bs/
https://www.autodily-pema.cz/motobateri ... etz14-bs-1
Já má Exide ETZ-14BS za super prachy, mrkni na starší příspěvky v tomto tématu.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: stř 04. dub 2018 20:49:34
od Daryth
salieri píše:Ta Yuasa je AGM, najdeš to v parametrech:
https://www.topbaterie.cz/rada-super-mf ... 25%29.html
Exide dělá náhradu ETZ-12BS a ETZ-14BS. Rozměry jsou stejné u obou a zcela shodné s Yuasou. Rozdíly jsou ve startovacím proudu a v kapacitě:
https://www.battery-import.cz/motobater ... -ytz12-bs/
https://www.autodily-pema.cz/motobateri ... etz14-bs-1
Já má Exide ETZ-14BS za super prachy, mrkni na starší příspěvky v tomto tématu.


Díky. Už mi to začíná být jasnější. Ta Yuasa AGM není, protože je to gelovka. Je to napsáno hned na začátku v popisu i v parametrech ve tvém odkazu. Tím pádem ETZ12-BS opravdu není ekvivalentní náhrada protože to není gelovka ale AGM. Teď už mám konečně jasno, proč mi to nesedělo.

Ještě poznámečku do diskuse. Mluvil jsem s kamarádem elektrikářem co se vyzná i v motorkách. Říkal mě, že pokud je motorka a její elektrický obvod (včetně dobíjení) navržený na gelovku, měla by se v něm používat gelovka (nejspíš právě proto, že se chová jinak něž AGM). To že se gelovky nahrazují jiným typem baterie by mohlo mít za následek mimo jiné odcházení regulátorů. Nevím, nejsem elektrikář. Ale trochu mě nahlodal a asi nakonec půjdu do gelovky. Objednávat budu zítra, tak mám ještě čas přemýšlet..

Akumulátor

PříspěvekNapsal: stř 04. dub 2018 22:14:39
od Turek
1. Ta Yuasa je AGM. Nevěř všemu, co napíše nějaký e-shop. Tady máš např. popisek i s uvedením technologie AGM: https://www.summitracing.com/int/parts/ ... /overview/. Jakmile naléváš kyselinu při aktivaci baterie (mohou ji za tebe nalít už v továrně), není to gelovka. Yuasa je průkopníkem technologie AGM.
2. TA650 a jeho dobíjecí obvod není navržený na gelovku, ale na AGM. Vycházím z toho, že z výroby je tam použitá AGM.
3. Kluci ti poradili výborné alternativy od Exide a Fiamm. Vyšší kapacita nebo startovací proud nejsou na závadu. Spíš naopak.
4. Každý svého štěstí strojvůdcem a s jakoukoliv kvalitní baterií neprohloupíš. Zvol si to, co bude tvému svědomí nejbližší. Budeš pak spokojeně jezdit bez červíků hlodání v hlavě. :pc:

Akumulátor

PříspěvekNapsal: stř 04. dub 2018 22:48:17
od Márty
Jak píše Turek, je to AGM... YUASA snad ani gelovky neprodává.

A když je někde u AGM uvedeno gelová, tak je to blbost, jsou to rozdílné technologie...

Motorky se opravdu nenastavují na typ baterie gelová nebo AGM a regulátoru je úplně jedno, jestli je v moto gelová nebo AGM baterie... standardně bývají regulátory nastavené na maximální napětí 14,4 V (s tolerancí +-nějaká ta desetinka Voltu), což je maximální dobíjecí napětí pro gelové baterie (u AGM je to 14,6 V). Navíc se dobíjecí napětí se mění s otáčkami, tzn. třeba při 1 000 ot bývá někde kolem 13,4 V. Tudíž, když ti bude (špatný, vadný) regulátor pouštět víc, tak tomu to vadit nebude, ale zkracuješ si životnost baterie...

Akumulátor

PříspěvekNapsal: stř 04. dub 2018 23:02:33
od Daryth
Tak zase nevím. :(
Vlastně trochu jo. Mrkl jsem na web Yuasy a tam píšou že dělají dva základní typy baterií. Klasiku a AGM. Tím pádem by měl Turek pravdu a gelovky opravdu nedělají. Nicméně, že by člověk zadal YTZ12S a na něho vyskočil popis včetně to že to je AGM to ne. :wtf:
Možná vám přijde že řeším kosočtvercoviny, ale chci v tom mít jasno. Chci koupit kvalitní baterii toho typu, co tam patří.
Pokud bude stačit AGM, je ETZ14-BS jasná volba. Pokud ne, YTZ12S je na battery-importu za 2216,-
Du chrápat. Ráno moudřejší večera..

Akumulátor

PříspěvekNapsal: stř 04. dub 2018 23:58:14
od Márty
Co si koupíš, je jen na tobě - já koupil Exide a maximální spokojenost. Myslím, že to až moc řešíš...

Jinak myslím, že ten symbol AGM pod fotkou baterie na stránkách Yuasy je docela zřetelný ;)

Akumulátor

PříspěvekNapsal: čtv 05. dub 2018 7:06:24
od salieri
Daryth píše:Díky. Už mi to začíná být jasnější. Ta Yuasa AGM není, protože je to gelovka. Je to napsáno hned na začátku v popisu i v parametrech ve tvém odkazu. Tím pádem ETZ12-BS opravdu není ekvivalentní náhrada protože to není gelovka ale AGM. Teď už mám konečně jasno, proč mi to nesedělo.


Jo tak sorry, já jsem si nevšiml, že je v tom odkazu za AGM napsáno "gelovka", což už to, že je to v uvozovkách značí, že ten kdo to na ten e-shop dával si myslí, že AGM = gelovka :mgr2:
Ale jak jsem už psal dřív, raději si koupím Exide za litr, i kdyby měla vydržet 4-5 let než Yuasu za dva a půl, která mi vydrží o rok dva dýl. A to mluvím o baterkách se stejnou specifikací.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: čtv 05. dub 2018 8:20:08
od qwert
Daryth píše:Tak zase nevím. :(
Vlastně trochu jo. Mrkl jsem na web Yuasy a tam píšou že dělají dva základní typy baterií. Klasiku a AGM. Tím pádem by měl Turek pravdu a gelovky opravdu nedělají. Nicméně, že by člověk zadal YTZ12S a na něho vyskočil popis včetně to že to je AGM to ne. :wtf:
Možná vám přijde že řeším kosočtvercoviny, ale chci v tom mít jasno. Chci koupit kvalitní baterii toho typu, co tam patří.
Pokud bude stačit AGM, je ETZ14-BS jasná volba. Pokud ne, YTZ12S je na battery-importu za 2216,-
Du chrápat. Ráno moudřejší večera..


Souhlasím s Mártym že to moc řešíš.Bude ti to stejně dobře jezdit i na obyčejnou nalívačku co má alp 600.Do lc8 taky patří gelová za 3500 a roky jezdím na bezúdržbovou za 1000 protože ani slavná gelová Yuasa nevydrží 3x tolik.A je to fakt pravda že hodně prodejců nezná rozdíl mezi gelovou a agm baterií..

Akumulátor

PříspěvekNapsal: čtv 05. dub 2018 18:32:26
od buffo
KATALÓG FIAMM MOTO 2016
tady mas odkaz na katalog baterii / dle moto /fiaam : http://www.akuma.sk/na-stiahnutie/1/Katalogy/ :rock: :clap:

Akumulátor

PříspěvekNapsal: čtv 05. dub 2018 20:42:38
od MMyshack
Daryth píše:Tak zase nevím. :(
Vlastně trochu jo. Mrkl jsem na web Yuasy a tam píšou že dělají dva základní typy baterií. Klasiku a AGM. Tím pádem by měl Turek pravdu a gelovky opravdu nedělají. Nicméně, že by člověk zadal YTZ12S a na něho vyskočil popis včetně to že to je AGM to ne. :wtf:
Možná vám přijde že řeším kosočtvercoviny, ale chci v tom mít jasno. Chci koupit kvalitní baterii toho typu, co tam patří.
Pokud bude stačit AGM, je ETZ14-BS jasná volba. Pokud ne, YTZ12S je na battery-importu za 2216,-
Du chrápat. Ráno moudřejší večera..


Resil jsem to pred mesicem, mrkni na muj komentar 13.3. mas tam souhrn srovnatelnych parametru...
Ja sel do Excede - vychazo mi nejlepe...
Sorry za cyby,cudlam to na mobilu...

Akumulátor

PříspěvekNapsal: pát 06. dub 2018 20:58:02
od Daryth
Zasloužilo by si to napsat, jak to dopadlo. Takže, nakonec jsem kaufnul Exidku ETZ14-BS. Koupil jsem schválně neaktivovanou (neměl bych jistotu, jak dlouho už je aktivovaná (stará) - teď si asi říkáte jestli nejsem trochu paranoidní,co?). Kyselině se tam moc samotné nechtělo, musel jsem lehce mačkat nádoby s kyselinou, aby se to v rozumném čase (20min) přelilo (na poklepávání to nereagovalo). Pak jsem to nechal 25min. odstát a zazátkoval. Naměřil jsem 12,8V. Dal jsem to na nabíječku a ta ukazovala skoro nabito. Nechal jsem to nabíjet asi hodinu. Teď už to mám v motorce a uvidíme jak bude zítra startovat. Radarka to prověří.

P.s. Pořád mi vrtá hlavou jestli to je a nebo není 100% náhrada YTZ12S. Osobně si myslím, že to nebude úplně ona. Dlouho jsem zvažoval jestli tu yuasu nekoupit a po životnosti rozřezat. :o) Ale stav konta mě přesvědčil, že není čas na hrdinství.... ;)

Děkuji všem kteří mi tu přispívali a radili. Ať vám to jezdí. :gd:

Akumulátor

PříspěvekNapsal: sob 07. dub 2018 10:30:30
od Márty
Úplně ona to být nemůže, protože to prostě není Yuasa YTZ12S, ale fungovat bude naprosto stejně... A i kdyby ti vydržela poloviční dobu, tak při poloviční ceně neproděláš...

Když si kupuješ baterie do jiných spotřebičů, taky si kupuješ pořád ty samé?

Akumulátor

PříspěvekNapsal: sob 07. dub 2018 18:50:47
od avik
Chlapci jak poznám jak je baterie stará? :src: Alpa mám šestý rok a tak bych chtěl zjistit jak je baterka stará.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: sob 07. dub 2018 18:53:52
od qwert
Vždyt to máš jedno.Sleduj ji jak ti drží proud jestli ji nemusíš často dobíjet.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: sob 07. dub 2018 18:58:33
od avik
Zatím je baterka dobrá točí a dobíjet nemusím. Ale to víš že červíček hlodá aby mě nevypekla i když pro sichr vozím startovací kabely.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: sob 07. dub 2018 19:01:18
od qwert
To máš těžký.Můžeš koupit novou a po roce vysere smrt.A naopak některá vydrží třeba 8 let..