Akumulátor

Akumulátor

Příspěvekod LOTR » pát 12. črc 2013 11:16:27

Jaký typ tam patří - jde mi o to až to objednám přes NET aby mě tam pasovala. PS: ani údaje na baterce nemám pač mi odešla ta samolepka.

Vím, že jí mám "nakopnutou" pač mi párkrát blikla před cestou na Ukrajinu Hisska, naštěstí mě dovezla i zpět.
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.4352211143049.1073741826.1820786011&type=1&l=3e01860561

Teď už je jinak po smrti:
1) nechal jsem nedopatřením zaplý klíček v garáži, to se projevilo na napětí 3,5 V :no:
2) tak jsem jí oživoval celý den
3) dnes odpojil a měla 13,8 V
4) vše zapojím, otočím klíčem, najednou mi všechno zhaslo - dostal jsem strachy že řídící jednotka v čudu :be:
5) proměřím baterku a měla 8,5 V, za chvíli měřím ještě jednou a naměřil jsem velký PRD
6) tak jsem napojil motorku na externích 12 V, naštěstí HISS funguje, takže by to mělo pak i jít nahodit :yes:


Dobře jí tak, jednou mi ta kiksna postříkala kus rámu kyselinou. Důvod ty moje el. serepetičky... i + 70 W (2 přídavný) je na ní moc pod 1500 ot./min. už nestíhá dobíjet. Teď tam mám 3 W led H3 a to už je rozdíl.
Uživatelský avatar
LOTR
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 35
Registrován: pon 10. pro 2012 20:53:07
Bydliště: Spomyšl
Motorka: TA 650

Akumulátor

Příspěvekod LOTR » pát 12. črc 2013 11:32:42

Mrkám na NET a měla by to být nejspíš YTZ14S - vůbec sice nevím co ty písmena znamenají. Dává se tam i něco jiného?
Uživatelský avatar
LOTR
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 35
Registrován: pon 10. pro 2012 20:53:07
Bydliště: Spomyšl
Motorka: TA 650

Akumulátor

Příspěvekod Márty » pát 12. črc 2013 13:28:12

Měla by tam být baterie YTZ12S (12V, 11Ah) což je označení od YUASY, ale samozřejmě tam můžeš dát alternativní od jiného výrobce např. tuhle: http://www.motops.cz/baterie/moto-batt-quadra-flex/moto-baterie/5231-motobatt-mbtx9u-ytx9-bs-yt12a-bs-ytz12s-ytz14s-quadra-flex-10-5-ah-gel-baterie-prednabita/
Uživatelský avatar
Márty
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 746
Registrován: stř 30. led 2013 10:54:03
Bydliště: Mírovice - Veleň
Motorka: TA 700

Akumulátor

Příspěvekod LOTR » ned 14. črc 2013 19:50:41

Děkuji za upřesnění... nakonec tam šla FTZ12S-BS přímo z kamenného obchodu. Což je nejspíš to samé jako YTZ12S (liší se jen podle počátečního písmene, dle mě Y jako YUASA, a co jsem koupil F jako FIAMM). 12 V, 11 Ah, 150 A a vše startuje jak má :yes: .

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Kdyby někdo chtěl vědět víc, tak třeba např. pro FIAMM katalog akumulátorů.
http://www.akuma.sk/download/akuma_download_11.pdf

Koukám, že původně mnou zmíněná FTZ14S, která je v katalogu určena pro TA700 nabízí stejný rozměr jako jsem koupil, ale nabízí vyšší startovací proud 230 A. Takže by to asi také chybná volba nebyla.
Uživatelský avatar
LOTR
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 35
Registrován: pon 10. pro 2012 20:53:07
Bydliště: Spomyšl
Motorka: TA 650

Akumulátor

Příspěvekod GEORGE » stř 25. zář 2013 19:43:59

Tak se taky přidám,žádný mráz a dneska jsem nenatočil..dva dny zpět jsem pocitoval,že je slabší,ale jezdím jen pět km,tak si říkám,jestli to stačí dobit vůbec..tak hledám nějaké odkazy a popř. i slevy,nevíte o něčem pls??thx G.
Uživatelský avatar
GEORGE
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 19
Registrován: ned 26. kvě 2013 11:38:43
Bydliště: Stredocesky
Motorka: TA 700

Akumulátor

Příspěvekod zizla » čtv 26. zář 2013 11:48:54

Si hlavne zkontrolujte jestli vam to dobiji, jeto Honda. Ja mam regulator menenej za vape. Na m.cz je dobrej navod.
Uživatelský avatar
zizla
 
Příspěvky: 16
Registrován: stř 11. zář 2013 8:20:59
Bydliště: Praha
Motorka: TA650

Akumulátor

Příspěvekod Květek » ned 15. bře 2015 19:00:04

Chlapci chci po Vás radu nebo aspoň odsouhlasení svého postupu než něco z*urvím.Domnívám se že pro elektrickou soustavu je podstatné napětí ve voltech a nikoliv ampéry.Jelikož to za chvíli začne tak opět nabíjím akumulátory které jsem měl vyndané a nabíjel jsem je při vyjmutí z motocyklů a teď před instalací znovu.Tak k věci o co mi jde:jelikož se musím 100% na auto s ohledem na zaměstnání spolehnout tak měním akumulátor tak nějak odhadem a pocitové důvěře dříve než náhle umře.Takto jsem měnil i před letošní zimou která se sice nekonala a takový odhad,že nebude zas nemám.Takže mám akumulátor se 74 Ah.ještě ve slušné kondici.Sami víte,že né pokaždé moto naskočí hned mám i jiné a čtyřkolku a je mi líto hned na první letošní startování dojit malou origo baterii.Domnívám se,že bez obav mohu použít na Alpíka,čtyřkolku a jiné ten akumulátor se 74 Ah.neboť soustava si vezme jen tolik ampér kolik potřebuje a nic se nemůže stát.Horší by bylo použít jiné napětí.
Je moje úvaha správná?
Všecko se dá vysvětlit.Bohužel ne všem!
Uživatelský avatar
Květek
Člen klubu
 
Příspěvky: 2810
Registrován: úte 27. srp 2013 19:25:17
Bydliště: Vírská přehrada (letní)----Česká Třebová (zimní)
Motorka: Honda XR

Akumulátor

Příspěvekod dimi » ned 15. bře 2015 19:33:36

Určitě tím nic nezkazíš a nemusíš se bát nastartovat baterkou, která má víc amper. O to líp bude točit.
Uživatelský avatar
dimi
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 555
Registrován: čtv 18. črc 2013 13:47:40
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Motorka: xt 1200

Akumulátor

Příspěvekod stráša » ned 15. bře 2015 19:38:42

Klidně můžeš použít z nákladáku 220 ah to určuje jak dlouho výdrží než se vybije tzv. kapacita, důležité je napětí 12 v.
Vždy s úsměvem
Uživatelský avatar
stráša
Člen klubu
 
Příspěvky: 1168
Registrován: úte 08. led 2013 19:20:00
Bydliště: Seibendorf
Motorka: xt1200z st

Akumulátor

Příspěvekod Květek » ned 15. bře 2015 19:48:01

Chlapci děkuji Vám dvěma věřím a aby řeč nestála jak je to s rozjížděním z kopce při vybitém akumulátoru.Dotaz je myšlen jako u auta aby se neprotočil rozvodový řemen a nepotkalo se to.Ve výjimečných případech lze rozstrkat nebo rozjet Alpa z kopce?
Všecko se dá vysvětlit.Bohužel ne všem!
Uživatelský avatar
Květek
Člen klubu
 
Příspěvky: 2810
Registrován: úte 27. srp 2013 19:25:17
Bydliště: Vírská přehrada (letní)----Česká Třebová (zimní)
Motorka: Honda XR

Akumulátor

Příspěvekod petrucio » ned 15. bře 2015 23:29:52

Květek píše:Chlapci děkuji Vám dvěma věřím a aby řeč nestála jak je to s rozjížděním z kopce při vybitém akumulátoru.Dotaz je myšlen jako u auta aby se neprotočil rozvodový řemen a nepotkalo se to.Ve výjimečných případech lze rozstrkat nebo rozjet Alpa z kopce?


u auta s rozvodákem je lepší startovat přes kabely. V nouzi je to možné i roztáhnout nebo pustit s kopce, ale je třeba počátečnímu převalení motoru pomoci starterem, aby nedostal štos a nepřetrhl se řemen. jakmile starter motor roztočí, můžeme pustit spojku přes kvalt a současně přestaneme startovat. Alpa jsem roztlačovat nezkoušel, ale myslím že pokud bude dost strmý kopec, tak by se to mohlo na trojku či dvojku povést roztlačit.
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 881
Registrován: sob 03. kvě 2014 16:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Re: Akumulátor

Příspěvekod street-dog » pon 16. bře 2015 7:57:09

Tak startérem mu moc nepomůžeš, když je vybitá baterka :) ... jinak jsme už roztláčeli i nafťáka a v pohodě, ale pokud má auto katalyzátor, tak se nesmí roztláčet moc dlouho...osvědčilo se mi roztláčet tak na 3 nebo 4 převodový stupeň.

PS: automat vůbec nelze roztláčet
Stadion S11 > JAWA 50/21 > ČZ 125/453 > ČZ 175/477 > JAWA 350/640 > AGB 37 > Suzuki DR650 RSE > Honda XL 650V Transalp > Simson S51 Enduro > BMW R 1100 GS
Uživatelský avatar
street-dog
Člen klubu
 
Příspěvky: 1041
Registrován: stř 15. říj 2014 20:37:59
Bydliště: Brno
Motorka: R 1100 GS

Akumulátor

Příspěvekod Květek » pon 16. bře 2015 9:58:42

Já Alpa jednou nejdříve na pátý rychlostní stupeň a jak jsem po roztočení dal čtyřku pak okamžitě naskočil a bylo vyhráno.
Jen jsem se chtěl zeptat jestli je to takové hodně nebezpečné jak u auta?Podotýkám,použít jen v krajní nouzi.
Všecko se dá vysvětlit.Bohužel ne všem!
Uživatelský avatar
Květek
Člen klubu
 
Příspěvky: 2810
Registrován: úte 27. srp 2013 19:25:17
Bydliště: Vírská přehrada (letní)----Česká Třebová (zimní)
Motorka: Honda XR

Akumulátor

Příspěvekod eda1 » pon 16. bře 2015 18:10:09

Moto má rozvodový řetěz - ten nepřeskočí (pokud není enormě opotřebený). Takže můžeš roztláčet, co ti síly stačí.
Uživatelský avatar
eda1
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 269
Registrován: ned 03. úno 2013 17:57:13
Bydliště: kjhgfdwq
Motorka: jhg

Akumulátor

Příspěvekod Váňa » pon 16. bře 2015 20:19:03

ahoj pěkně vypadají ty ledky H3 - jak vůbec svítí? Uvažuj taky, že si je pořídím.


[quote="LOTR"]Děkuji za upřesnění... nakonec tam šla FTZ12S-BS přímo z kamenného obchodu. Což je nejspíš to samé jako YTZ12S (liší se jen podle počátečního písmene, dle mě Y jako YUASA, a co jsem koupil F jako FIAMM). 12 V, 11 Ah, 150 A a vše startuje jak má :yes: .

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Váňa
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 694
Registrován: úte 29. dub 2014 20:15:16
Bydliště: Ústí nad Orlicí
Motorka: CRF1000DCT

Akumulátor

Příspěvekod qwert » pon 16. bře 2015 20:31:19

eda1 píše:Moto má rozvodový řetěz - ten nepřeskočí (pokud není enormě opotřebený). Takže můžeš roztláčet, co ti síly stačí.


Měl by ses podívat na rozvod u Ducati..
Uživatelský avatar
qwert
Člen klubu
 
Příspěvky: 2688
Registrován: úte 18. pro 2012 18:45:03
Bydliště: Kenigsberg
Motorka: SE 950,TA

Akumulátor

Příspěvekod eda1 » pon 16. bře 2015 20:46:58

Myslel jsem tohle moto (TA). Omlouvám se, špatně napsané.
Uživatelský avatar
eda1
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 269
Registrován: ned 03. úno 2013 17:57:13
Bydliště: kjhgfdwq
Motorka: jhg

Akumulátor

Příspěvekod Květek » úte 17. bře 2015 17:44:58

Edo dobře a jasně napsané,děkuji jsme na fóru TCC.Takže je to klasika.Nevěděl jsem jestli se na rozdíl od dvoutaktu mám něčeho obávat.
Všecko se dá vysvětlit.Bohužel ne všem!
Uživatelský avatar
Květek
Člen klubu
 
Příspěvky: 2810
Registrován: úte 27. srp 2013 19:25:17
Bydliště: Vírská přehrada (letní)----Česká Třebová (zimní)
Motorka: Honda XR

Akumulátor

Příspěvekod Květek » pon 06. dub 2015 14:21:47

Zvažoval jsem jestli nemám spíš napsat na ,,Zeď nářků-co mne se*e"Protože kvalita akumulátoru mne poslední roky opravdu se*e!Kdyby se to odvíjelo aspoň od ceny nebo značky ale dát za značkový,gelový akumulátor 2250 Kč.v roce 2012 a teď zjistit,že je už v haj*lu mne teda opravdu vytáčí.Celý život před zimou akumulátor nabíjím,skladuji v teple a na vánoce opakuji a před vložením do stroje znovu.Respektuji to u svého nafťáku kde baterka zeslábne tak po čtyřech letech ale v benzínu dokáže ještě dva roky fungovat.
Ale kvalita malých moto akumulátorů je katastrofální.Kdybych za něj dal 6 stovek a po dvou zimách ho vyměnil tak to neřeším ale cena a kvalita u těchto menších akumulátorů je mizerná a cenový výběr prakticky žádný.Věřte mě,že vím o čem píšu momentálně mám tento druh akumulátoru ve třech strojích a je to všude stejné.Taky už žádný akumulátor na zimu nebudu vyndávat ani dávat do tepla.Jen nabiju a tím s ním končím neboť je to úplně jedno.Ani mi nepište,že máte akumulátor 7-8 let taky jsem takové míval ale poslední roky bohužel.Takže si objednám to nejlacinější co na trhu seženu a doufám,že to vydrží aspoň ty dvě zimy.
Je na moto akumulátor dvouletá záruka?Nebo je nějaká zkrácená jako u baterií do mobilu či hodinek?
Všecko se dá vysvětlit.Bohužel ne všem!
Uživatelský avatar
Květek
Člen klubu
 
Příspěvky: 2810
Registrován: úte 27. srp 2013 19:25:17
Bydliště: Vírská přehrada (letní)----Česká Třebová (zimní)
Motorka: Honda XR

Akumulátor

Příspěvekod petrucio » pon 06. dub 2015 22:15:18

Na baterie by měla být dvouletá záruka. Platí od data prodeje. Čim nabíjíš tu baterii? Máš pulzní nabíječku nebo normální. To, že ji nabíjíš třikrát zasebou, aniž by se vybila, jim zřejmě nedělá dobře. Před nabíjením by jsi měl vybít alespoň část kapacity, třeba žárovkou a pak teprve nabíjet. Já baterku na zimu vyndavám po jízdě (jízdou je dobita) uložim do sklepa a na jaře namontuji. Pro jistotu první start vypomáhám přes kabely a dobiju jízdou. :)
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 881
Registrován: sob 03. kvě 2014 16:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Další

Zpět na Elektrika

Kdo je online

Celkem je online 2 uživatelů :: 0 registrovaných, 0 skrytých a 2 návštěvníků (Tato data jsou založena na uživatelích, kteří byli aktivní za posledních 5 minut)
Nejvíce zde současně bylo přítomno 255 uživatelů dne stř 14. črc 2021 19:33:55
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Oprávnění fóra

Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Legenda

V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Nové příspěvky V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Žádné nové příspěvky NO_UNREAD_POSTS_LOCKED Fórum je zamknuté
Nové příspěvky Subfórum Nové příspěvky Žádné nové příspěvky Subfórum Žádné nové příspěvky Cíl odkazu fóra Cíl odkazu fóra

Přihlásit se  ›  Registrovat


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron