Stránka 1 z 6

Akumulátor

PříspěvekNapsal: pát 12. črc 2013 11:16:27
od LOTR
Jaký typ tam patří - jde mi o to až to objednám přes NET aby mě tam pasovala. PS: ani údaje na baterce nemám pač mi odešla ta samolepka.

Vím, že jí mám "nakopnutou" pač mi párkrát blikla před cestou na Ukrajinu Hisska, naštěstí mě dovezla i zpět.
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.4352211143049.1073741826.1820786011&type=1&l=3e01860561

Teď už je jinak po smrti:
1) nechal jsem nedopatřením zaplý klíček v garáži, to se projevilo na napětí 3,5 V :no:
2) tak jsem jí oživoval celý den
3) dnes odpojil a měla 13,8 V
4) vše zapojím, otočím klíčem, najednou mi všechno zhaslo - dostal jsem strachy že řídící jednotka v čudu :be:
5) proměřím baterku a měla 8,5 V, za chvíli měřím ještě jednou a naměřil jsem velký PRD
6) tak jsem napojil motorku na externích 12 V, naštěstí HISS funguje, takže by to mělo pak i jít nahodit :yes:


Dobře jí tak, jednou mi ta kiksna postříkala kus rámu kyselinou. Důvod ty moje el. serepetičky... i + 70 W (2 přídavný) je na ní moc pod 1500 ot./min. už nestíhá dobíjet. Teď tam mám 3 W led H3 a to už je rozdíl.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: pát 12. črc 2013 11:32:42
od LOTR
Mrkám na NET a měla by to být nejspíš YTZ14S - vůbec sice nevím co ty písmena znamenají. Dává se tam i něco jiného?

Akumulátor

PříspěvekNapsal: pát 12. črc 2013 13:28:12
od Márty
Měla by tam být baterie YTZ12S (12V, 11Ah) což je označení od YUASY, ale samozřejmě tam můžeš dát alternativní od jiného výrobce např. tuhle: http://www.motops.cz/baterie/moto-batt-quadra-flex/moto-baterie/5231-motobatt-mbtx9u-ytx9-bs-yt12a-bs-ytz12s-ytz14s-quadra-flex-10-5-ah-gel-baterie-prednabita/

Akumulátor

PříspěvekNapsal: ned 14. črc 2013 19:50:41
od LOTR
Děkuji za upřesnění... nakonec tam šla FTZ12S-BS přímo z kamenného obchodu. Což je nejspíš to samé jako YTZ12S (liší se jen podle počátečního písmene, dle mě Y jako YUASA, a co jsem koupil F jako FIAMM). 12 V, 11 Ah, 150 A a vše startuje jak má :yes: .

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Kdyby někdo chtěl vědět víc, tak třeba např. pro FIAMM katalog akumulátorů.
http://www.akuma.sk/download/akuma_download_11.pdf

Koukám, že původně mnou zmíněná FTZ14S, která je v katalogu určena pro TA700 nabízí stejný rozměr jako jsem koupil, ale nabízí vyšší startovací proud 230 A. Takže by to asi také chybná volba nebyla.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: stř 25. zář 2013 19:43:59
od GEORGE
Tak se taky přidám,žádný mráz a dneska jsem nenatočil..dva dny zpět jsem pocitoval,že je slabší,ale jezdím jen pět km,tak si říkám,jestli to stačí dobit vůbec..tak hledám nějaké odkazy a popř. i slevy,nevíte o něčem pls??thx G.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: čtv 26. zář 2013 11:48:54
od zizla
Si hlavne zkontrolujte jestli vam to dobiji, jeto Honda. Ja mam regulator menenej za vape. Na m.cz je dobrej navod.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: ned 15. bře 2015 19:00:04
od Květek
Chlapci chci po Vás radu nebo aspoň odsouhlasení svého postupu než něco z*urvím.Domnívám se že pro elektrickou soustavu je podstatné napětí ve voltech a nikoliv ampéry.Jelikož to za chvíli začne tak opět nabíjím akumulátory které jsem měl vyndané a nabíjel jsem je při vyjmutí z motocyklů a teď před instalací znovu.Tak k věci o co mi jde:jelikož se musím 100% na auto s ohledem na zaměstnání spolehnout tak měním akumulátor tak nějak odhadem a pocitové důvěře dříve než náhle umře.Takto jsem měnil i před letošní zimou která se sice nekonala a takový odhad,že nebude zas nemám.Takže mám akumulátor se 74 Ah.ještě ve slušné kondici.Sami víte,že né pokaždé moto naskočí hned mám i jiné a čtyřkolku a je mi líto hned na první letošní startování dojit malou origo baterii.Domnívám se,že bez obav mohu použít na Alpíka,čtyřkolku a jiné ten akumulátor se 74 Ah.neboť soustava si vezme jen tolik ampér kolik potřebuje a nic se nemůže stát.Horší by bylo použít jiné napětí.
Je moje úvaha správná?

Akumulátor

PříspěvekNapsal: ned 15. bře 2015 19:33:36
od dimi
Určitě tím nic nezkazíš a nemusíš se bát nastartovat baterkou, která má víc amper. O to líp bude točit.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: ned 15. bře 2015 19:38:42
od stráša
Klidně můžeš použít z nákladáku 220 ah to určuje jak dlouho výdrží než se vybije tzv. kapacita, důležité je napětí 12 v.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: ned 15. bře 2015 19:48:01
od Květek
Chlapci děkuji Vám dvěma věřím a aby řeč nestála jak je to s rozjížděním z kopce při vybitém akumulátoru.Dotaz je myšlen jako u auta aby se neprotočil rozvodový řemen a nepotkalo se to.Ve výjimečných případech lze rozstrkat nebo rozjet Alpa z kopce?

Akumulátor

PříspěvekNapsal: ned 15. bře 2015 23:29:52
od petrucio
Květek píše:Chlapci děkuji Vám dvěma věřím a aby řeč nestála jak je to s rozjížděním z kopce při vybitém akumulátoru.Dotaz je myšlen jako u auta aby se neprotočil rozvodový řemen a nepotkalo se to.Ve výjimečných případech lze rozstrkat nebo rozjet Alpa z kopce?


u auta s rozvodákem je lepší startovat přes kabely. V nouzi je to možné i roztáhnout nebo pustit s kopce, ale je třeba počátečnímu převalení motoru pomoci starterem, aby nedostal štos a nepřetrhl se řemen. jakmile starter motor roztočí, můžeme pustit spojku přes kvalt a současně přestaneme startovat. Alpa jsem roztlačovat nezkoušel, ale myslím že pokud bude dost strmý kopec, tak by se to mohlo na trojku či dvojku povést roztlačit.

Re: Akumulátor

PříspěvekNapsal: pon 16. bře 2015 7:57:09
od street-dog
Tak startérem mu moc nepomůžeš, když je vybitá baterka :) ... jinak jsme už roztláčeli i nafťáka a v pohodě, ale pokud má auto katalyzátor, tak se nesmí roztláčet moc dlouho...osvědčilo se mi roztláčet tak na 3 nebo 4 převodový stupeň.

PS: automat vůbec nelze roztláčet

Akumulátor

PříspěvekNapsal: pon 16. bře 2015 9:58:42
od Květek
Já Alpa jednou nejdříve na pátý rychlostní stupeň a jak jsem po roztočení dal čtyřku pak okamžitě naskočil a bylo vyhráno.
Jen jsem se chtěl zeptat jestli je to takové hodně nebezpečné jak u auta?Podotýkám,použít jen v krajní nouzi.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: pon 16. bře 2015 18:10:09
od eda1
Moto má rozvodový řetěz - ten nepřeskočí (pokud není enormě opotřebený). Takže můžeš roztláčet, co ti síly stačí.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: pon 16. bře 2015 20:19:03
od Váňa
ahoj pěkně vypadají ty ledky H3 - jak vůbec svítí? Uvažuj taky, že si je pořídím.


[quote="LOTR"]Děkuji za upřesnění... nakonec tam šla FTZ12S-BS přímo z kamenného obchodu. Což je nejspíš to samé jako YTZ12S (liší se jen podle počátečního písmene, dle mě Y jako YUASA, a co jsem koupil F jako FIAMM). 12 V, 11 Ah, 150 A a vše startuje jak má :yes: .

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Akumulátor

PříspěvekNapsal: pon 16. bře 2015 20:31:19
od qwert
eda1 píše:Moto má rozvodový řetěz - ten nepřeskočí (pokud není enormě opotřebený). Takže můžeš roztláčet, co ti síly stačí.


Měl by ses podívat na rozvod u Ducati..

Akumulátor

PříspěvekNapsal: pon 16. bře 2015 20:46:58
od eda1
Myslel jsem tohle moto (TA). Omlouvám se, špatně napsané.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: úte 17. bře 2015 17:44:58
od Květek
Edo dobře a jasně napsané,děkuji jsme na fóru TCC.Takže je to klasika.Nevěděl jsem jestli se na rozdíl od dvoutaktu mám něčeho obávat.

Akumulátor

PříspěvekNapsal: pon 06. dub 2015 14:21:47
od Květek
Zvažoval jsem jestli nemám spíš napsat na ,,Zeď nářků-co mne se*e"Protože kvalita akumulátoru mne poslední roky opravdu se*e!Kdyby se to odvíjelo aspoň od ceny nebo značky ale dát za značkový,gelový akumulátor 2250 Kč.v roce 2012 a teď zjistit,že je už v haj*lu mne teda opravdu vytáčí.Celý život před zimou akumulátor nabíjím,skladuji v teple a na vánoce opakuji a před vložením do stroje znovu.Respektuji to u svého nafťáku kde baterka zeslábne tak po čtyřech letech ale v benzínu dokáže ještě dva roky fungovat.
Ale kvalita malých moto akumulátorů je katastrofální.Kdybych za něj dal 6 stovek a po dvou zimách ho vyměnil tak to neřeším ale cena a kvalita u těchto menších akumulátorů je mizerná a cenový výběr prakticky žádný.Věřte mě,že vím o čem píšu momentálně mám tento druh akumulátoru ve třech strojích a je to všude stejné.Taky už žádný akumulátor na zimu nebudu vyndávat ani dávat do tepla.Jen nabiju a tím s ním končím neboť je to úplně jedno.Ani mi nepište,že máte akumulátor 7-8 let taky jsem takové míval ale poslední roky bohužel.Takže si objednám to nejlacinější co na trhu seženu a doufám,že to vydrží aspoň ty dvě zimy.
Je na moto akumulátor dvouletá záruka?Nebo je nějaká zkrácená jako u baterií do mobilu či hodinek?

Akumulátor

PříspěvekNapsal: pon 06. dub 2015 22:15:18
od petrucio
Na baterie by měla být dvouletá záruka. Platí od data prodeje. Čim nabíjíš tu baterii? Máš pulzní nabíječku nebo normální. To, že ji nabíjíš třikrát zasebou, aniž by se vybila, jim zřejmě nedělá dobře. Před nabíjením by jsi měl vybít alespoň část kapacity, třeba žárovkou a pak teprve nabíjet. Já baterku na zimu vyndavám po jízdě (jízdou je dobita) uložim do sklepa a na jaře namontuji. Pro jistotu první start vypomáhám přes kabely a dobiju jízdou. :)