![vysmátý :)](./images/smilies/smile.gif)
Cíl první: Dovolená ve dvou
požadavek: aby motorka s plnou bagáží bez jezdce a spolujezdce měla stejnou světlou výšku jako prázdná
zavazadla: tankvak 8kg, kufr 11kg, tašky 7,8kg
sériové nastavení
prázdné TA700 stojící na kolech, předek 21cm (měřeno od spodních brýlí ke spodní trubce) , zadek 54cm (od bodu na zadním madle ke středu zadního kola)
zatížená TA 700 předek 20cm, zadek 52,3 cm
moje nastavení
předek podložka na pružiny tl. 1cm, zadek zvětšení předpětí pružiny o 4mm (série 11mm, nastaveno 15mm, měřeno od začátku závitu k horní matici v utaženém stavu)
prázdná : předek 21,5 až 22cm, zadek 55cm
naložená : předek 21cm, zadek 53,2 cm
Cíl splněn, ale objevili se dvě nesnosti. První, že díky větší světlé výšce nestačí boční stojan a motorka, hlavně prázdná je víc nakloněná. Druhý je při sportovnější jízdě a při ostřejším brždění se předek potápěl jakoby nadvakrát. Což mělo za efekt, že jednou jsem ze zatáčky vyjel ze široka a jindá skoro spadnul do vnitřního pangejta. Podle toho, jak moc se vidle potopila a změnila stopu motorky. Takže nutně musela přijít další změna.
Progresivní pružiny Wirth
délka pružin wirth 623mm (silnější drát, ale bohužel jsem ho nezměřil)
délka origo. pružin 623mm
Světlá výška nezatížené motorky
originál 20,5cm
Wirth 21 až 21,3cm
Testovací brždění (kroužek na kluzáku a měřeno zatlačení, z 60km/h na 0km/h ve vymezeném prostoru)
origo 13,5cm
wirth 12cm
K tomu jsem změnil předpětí zadku na 13mm (nezatížená 54,5cm)
Dvojí potápění odstraněno, předek má mnohem lepší odezvu a čím je jízda rychlejší tím stabilnější je TA700. Mnohem lepší průjezdy zatáčkami. Celkově mám nastavení tvrdší, v terénu to nevadí, ale na takové té zvlněné a záplatované silničce to je občas na obtíž, řešení je jet buď rychleji nebo pomaleji
![vysmátý :)](./images/smilies/smile.gif)