Nove zakony v silnicnim provoze

o všem možném i nemožném...

Nove zakony v silnicnim provoze

Příspěvekod sumavak » ned 13. dub 2014 20:02:43

Kamaradi, plati v roce 2014 nejake nove zakony v silnicni provoze tykajicich se nas motorkaru?? Vybava?? Bezpecnostni Vesta lekarnicka zarovky a pod. V loni na TK se kontrolovalo jen cislo ramu a to co delaji bezne pri prohlidce.Nechci at mne muzi zakona nekde zastavi a daji pokutu.Neco vozim v TA ale nejsem si jisty na 100% :stud: :nwm: :thnx:
Uživatelský avatar
sumavak
Člen klubu
 
Příspěvky: 682
Registrován: stř 17. črc 2013 18:51:21
Bydliště: 74078 heilbronn
Motorka: TA 650

Nove zakony v silnicnim provoze

Příspěvekod stráša » ned 13. dub 2014 20:12:37

Povinná výbava zůstává stejná lékarna, pojistka a ref. vesta http://www.povinna-vybava-auta.cz/
Vždy s úsměvem
Uživatelský avatar
stráša
Člen klubu
 
Příspěvky: 1168
Registrován: úte 08. led 2013 19:20:00
Bydliště: Seibendorf
Motorka: xt1200z st

Nove zakony v silnicnim provoze

Příspěvekod Tomas_7 » ned 13. dub 2014 20:40:32

Měnil se zákon o věku na řidičák, ale to se váš už netýká :)
To že cesta skončila, není důvod nejet dál.
Uživatelský avatar
Tomas_7
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 2149
Registrován: úte 18. pro 2012 22:28:13
Bydliště: Chrastava
Motorka: XL 650V

Nove zakony v silnicnim provoze

Příspěvekod sumavak » ned 13. dub 2014 21:03:10

Tomas 7 to mas pravdu ja delal ridicak jednnou a to na vsechno, tenkrat bylo jedno zda motorka mela 1 kw nebo 1000kw stejne nic nebylo ke koupi :D Co jsem dostal novy ridicak tak se v tech skupinach neumim orirntovat :D hlavni je nakladak,osobak,motorka a to ostatni neni dulezite
Uživatelský avatar
sumavak
Člen klubu
 
Příspěvky: 682
Registrován: stř 17. črc 2013 18:51:21
Bydliště: 74078 heilbronn
Motorka: TA 650

Nove zakony v silnicnim provoze

Příspěvekod Květek » pát 06. čer 2014 8:39:23

Na srazu jsme diskutovali o povinné výbavě moto.Debata se vedla ohledně vesty tak tady je to psáno jasně:

http://www.povinna-vybava-auta.cz/motocykl
Všecko se dá vysvětlit.Bohužel ne všem!
Uživatelský avatar
Květek
Člen klubu
 
Příspěvky: 2810
Registrován: úte 27. srp 2013 19:25:17
Bydliště: Vírská přehrada (letní)----Česká Třebová (zimní)
Motorka: Honda XR

Nove zakony v silnicnim provoze

Příspěvekod Márty » pát 06. čer 2014 10:22:04

Takže naposled a pro všechny: Jediné, co na motorce, v současnosti, dle platného zákona, v povinné výbavě, potřebujete, je LÉKARNA A POJISTKY (teoreticky by měla být od každého druhu jedna náhradní, ale to policajti neřeší, stačí když vidí, že nějakou náhradní máte)...
Pokud vám někdo, i policista, tvrdí, něco jiného, tak nemá pravdu a klidně mu to řekněte...
Uživatelský avatar
Márty
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 746
Registrován: stř 30. led 2013 10:54:03
Bydliště: Mírovice - Veleň
Motorka: TA 700

Nove zakony v silnicnim provoze

Příspěvekod Normas1 » pát 06. čer 2014 10:28:49

Márty má pravdu žádná vesta ani žárovky. :)
I geniální plány mohou mít vyjímku...
Uživatelský avatar
Normas1
Člen klubu
 
Příspěvky: 857
Registrován: pon 17. pro 2012 5:55:04
Bydliště: Rudoltice v Čechách
Motorka: DL 1000

Nove zakony v silnicnim provoze

Příspěvekod Márty » pát 06. čer 2014 10:42:25

Uživatelský avatar
Márty
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 746
Registrován: stř 30. led 2013 10:54:03
Bydliště: Mírovice - Veleň
Motorka: TA 700

Nove zakony v silnicnim provoze

Příspěvekod Gamba » pát 06. čer 2014 12:19:18

Tak jsem sem vložil znění zákona, resp. prováděcí vyhlášky. To co se nás týká jsem zvýraznil, vestu jsem ještě navíc podrthl - ta není povinná. Snad to bude dobře vidět.


Systém ASPI - stav k 25.5.2014 do částky 38/2014 Sb. a 10/2014 Sb.m.s.
341/2002 Sb. - o schvalování technické způsobilosti vozidel - poslední stav textu


§ 32 Povinná výbava motorových a přípojných vozidel

(K § 76 odst. 1 zákona)

(1) Pro vozidla kategorií M a N se požaduje vždy tato výbava:

a) náhradní elektrické pojistky, po jedné od každého užitého druhu, pokud jsou v elektrické instalaci používány,

b) po jedné náhradní žárovce výměnného zdroje světla od každého druhu užívaného v zařízeních k vnějšímu osvětlení a ke světelné signalizaci a nářadí nutné k jejich výměně, s výjimkou zvláštního světelného výstražného zařízení,

c) příruční zvedák o nosnosti rovnající se alespoň největší technicky přípustné hmotnosti na nápravu nejvíce zatížené nápravy vozidla nebo jízdní soupravy nebo rovnající se hmotnosti zvedané části vozidla z největší technicky přípustné hmotnosti vozidla při zvedání této části způsobem stanoveným výrobcem pro použití zvedáku,

d) klíč na matice (šrouby) kol vozidla,

e) náhradní kolo (ráfek s pneumatikou), které je dostatečně upevněno v držáku zajišťujícím, že síla při snímání kola z držáku nebo vkládání do držáku nepřesáhne 490 N; v případě, kdy je na vozidle použito více rozměrů kol, musí být náhradní kolo použitelné pro všechny tyto rozměry nebo musí být vozidlo vybaveno náhradními koly pro všechny rozměry.

(2) Povinnost podle odstavce 1 písm. c) a d) a povinnost vybavení vozidla náhradními koly rozměrů podle písmene e) se nevztahuje na

a) vozidla, která mají opatřena všechna kola pneumatikami zvláštní konstrukce umožňující nouzové dojetí po defektu s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik nebo u vozidel kategorií M a N s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik, která jsou vybavena prostředky pro bezdemontážní opravu poškozené pneumatiky umožňující nouzové dojetí,

b) městské autobusy, zásahové požární automobily a komunální vozidla, která jsou provozována na omezeném území v operativním dosahu servisních služeb svého provozovatele,

c) vozidla, která jsou vybavena prostředky pro bezdemontážní opravu poškozené pneumatiky umožňující nouzové dojetí; u vozidel kategorie N2, N3, M2 a M3 vybavení prostředky pro bezdemontážní opravu může být nahrazeno patřičným smluvním vztahem, na jehož základě bude zajištěna oprava poškozené pneumatiky nepřetržitě na celém území České republiky; toto ustanovení platí pro vozidla kategorie M1 a N1 uvedená do provozu před 15. září 2009 pouze se souhlasem výrobce nebo pro vozidla kategorie M1 a N1 stejného typu jako vozidla, která se uvádí na trh jako nová bez náhradního kola v souladu s touto vyhláškou. Toto ustanovení platí obdobně i na přípojná vozidla v soupravě s vozidly kategorie M a N.

(3) Pro vozidla kategorií T a SS platí ustanovení odstavce 1 s výjimkou písmen c), d) a e), pro jednonápravové traktory s přívěsy ustanovení odstavce 1 neplatí.

(4) Přívěsy a návěsy s výjimkou vozidel kategorií 01 a OT1 a požárních přívěsů musí mít náhradní kolo s ráfkem a s pneumatikou předepsaného druhu a rozměru upevněné v držáku, který zajišťuje, že síla při snímání kola z držáku nebo vkládání do držáku nepřesáhne 490 N. Tahač návěsu může mít náhradní kolo umístěno na připojeném návěsu. V provozu může jízdní souprava, v případě stejných rozměrů pneumatik a stejného provedení kola, mít jedno společné náhradní kolo. Tato povinnost se nevztahuje na přívěsy a návěsy kategorie OT, které jsou provozovány na omezeném území v operativním dosahu servisních služeb svého provozovatele. Pro povinné vybavení přívěsu a návěsu náhradním kolem platí ustanovení odstavce 2 písm. c) obdobně.

(5) Motocykly a motorové tříkolky musí mít ve výbavě minimálně jednu náhradní pojistku.

(6) Každé motorové vozidlo, kromě mopedu a motokola, jednonápravového traktoru s přívěsem a motorového vozíku, musí být vybaveno příslušným druhem lékárničky pro poskytnutí první pomoci. Pro požární automobily je výbava příslušným druhem lékárničky stanovena zvláštním právním předpisem.5) Obsah lékárničky se ukládá do samostatného pouzdra. Lékárnička se ve vozidle ukládá v takovém prostoru, aby na ni nemohlo dopadat přímé sluneční světlo (záření). Úložný prostor pro lékárničku musí být suchý a čistý a musí být snadno přístupný. U vozidel pro hromadnou přepravu cestujících se lékárnička umísťuje na označeném a přístupném místě v prostoru vozidla určeném pro cestující. Provozovatel vozidla musí lékárničku udržovat v řádném stavu a jednotlivé druhy zdravotnických potřeb obměňovat. Doba použitelnosti jednotlivých druhů zdravotnických potřeb je na nich vyznačena. Druhy lékárniček, jejich obsah a výbava a použití podle druhů vozidel jsou uvedeny v příloze č. 14. Použití jednotlivých druhů autolékárniček

a) vozidla pro hromadnou přepravu osob s obsaditelností více než 80 cestujících velikost III,

b) vozidla pro hromadnou přepravu osob s obsaditelností do 80 cestujících včetně velikost II,

c) ostatní motorová vozidla s nejméně čtyřmi koly velikost I,
pro vozidla městské hromadné přepravy osob je dostačující autolékárnička velikosti II bez ohledu na jejich obsaditelnost.

(7) Pro vyznačení nouzového stání vozidla na pozemní komunikaci musí být motorová vozidla, s výjimkou vozidel kategorie L, jednonápravových traktorů s přívěsem, speciálních nosičů pracovních adaptérů, motorových vozíků a vozidel o celkové šířce menší než 1,00 m, vybavena přenosným výstražným trojúhelníkem homologovaným podle předpisu EHK č. 27.

(8) Nové vozidlo výrobce při jeho předávání prodejci vybavuje minimální výbavou podle odstavců 1 a 5, pokud není stanoveno v odstavcích 2 až 4 jinak.

(9) Autobus, který má nejvýše 22 míst k přepravě osob kromě místa řidiče, musí být vybaven jedním nebo několika hasicími přístroji s minimální hasicí schopností 21 A nebo 113 B, ostatní autobusy hasicími přístroji s minimální hasicí schopností 43 A nebo 183 B a sanitní vozidlo hasicím přístrojem s hasicí schopností 34 B podle technické normy6).

(10) U hasicích přístrojů je potřebné provedení posouzení shody výrobku autorizovanou osobou.7) Hasicí přístroj se ve vozidle upevňuje do úchytu pro umístění ve směru svislém nebo vodorovném tak, aby spolehlivě odolával zrychlení nejméně 6 g ve směru čelního nárazu vozidla, a umísťuje se na dobře viditelném a snadno přístupném místě, přičemž jeden přístroj se instaluje v bezprostřední blízkosti řidiče vozidla.

(11) Motorová vozidla, s výjimkou motocyklů a mopedů, musí být vybavena oděvním doplňkem s označením z retroreflexního materiálu podle jiného právního předpisu7b).

____________________
Jedině motorkář ví, proč pes vystrkuje hlavu z okýnka auta.
Nejezdi rychleji než tvůj anděl strážný umí létat.
"furt ve střehu!"
Uživatelský avatar
Gamba
Člen klubu
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon 29. črc 2013 7:04:35
Bydliště: Rájec
Motorka: Triumph

Nove zakony v silnicnim provoze

Příspěvekod hobr » pát 06. čer 2014 20:02:10

Díky za vyčerpávající informace...
Na Babettě jezdím ve vestě stále, na "velké" motorce jen za snížené viditelnosti. Zatím mě nikdo "nesejmul"...
"Dej každému dni příležitost, aby se stal nejkrásnějším dnem tvého života." (Mark Twain)
Uživatelský avatar
hobr
Člen klubu
 
Příspěvky: 1965
Registrován: úte 01. led 2013 11:34:03
Bydliště: kósek od Brna
Motorka: TA600,xl35

Nove zakony v silnicnim provoze

Příspěvekod Márty » sob 07. čer 2014 10:28:56

Vozit ji kvůli prevenci, aby byl člověk vidět, není špatná myšlenka...
Uživatelský avatar
Márty
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 746
Registrován: stř 30. led 2013 10:54:03
Bydliště: Mírovice - Veleň
Motorka: TA 700

Nove zakony v silnicnim provoze

Příspěvekod Květek » pon 26. říj 2015 10:04:56

Nedávám sem informaci ale sám mám dotaz.
Před chvílí jsem viděl v Tv rozhovor s tiskovou mluvčí PČR a ta upozorňovala na povinné přezutí na zimní pneu už ale bez dovětku o značce zimní výbava nebo,když se má předpokládat změna počasí.Příspěvek vyzněl,že přezutí je bez pardonu.Takže se ptám je ve slovním znění nějaká změna proti loňslé interpretaci to za prvé a za druhé zmínila,že všechny pneumatiky musí být na automobilu stejné bez dalšího vysvětlení jen zmínila známou definici čtyř milimetrů.Stejné může být:
-stejné konstrukce (jak bývali radialní a diagonální)
-nebo myslí jako aby nebyli dvě letní
- musí být stejný výrobce
-shodný výrobce i vzorek
Zatím žiji v dojmu,asi postaru,že všechny musí být zimní ale stejné pouze na nápravě tak to je blbě?
Zatím mám stejné ale někdy to tak blbě vyjde,že už se stejný vzorek nesežene a jen dvě člověk chce vyměnit.
Všecko se dá vysvětlit.Bohužel ne všem!
Uživatelský avatar
Květek
Člen klubu
 
Příspěvky: 2810
Registrován: úte 27. srp 2013 19:25:17
Bydliště: Vírská přehrada (letní)----Česká Třebová (zimní)
Motorka: Honda XR

Nove zakony v silnicnim provoze

Příspěvekod Márty » pon 26. říj 2015 10:40:52

Květek: Myslíš si to správně - nesmějí se kombinovat radiální s diagonálními a stejný typ a značka pneu musí být na jedné nápravě.
Pokud budeš mít např. vpředu dvě stejné zimní Barumky a vzadu dvě stejné zimní Michelinky, je to v pořádku...
Uživatelský avatar
Márty
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 746
Registrován: stř 30. led 2013 10:54:03
Bydliště: Mírovice - Veleň
Motorka: TA 700

Re: Nove zakony v silnicnim provoze

Příspěvekod Květek » pon 26. říj 2015 11:11:05

Jsem rád,že nejsem sám,jen aby jsi Márty nežil taky po staru.
Všecko se dá vysvětlit.Bohužel ne všem!
Uživatelský avatar
Květek
Člen klubu
 
Příspěvky: 2810
Registrován: úte 27. srp 2013 19:25:17
Bydliště: Vírská přehrada (letní)----Česká Třebová (zimní)
Motorka: Honda XR

Nove zakony v silnicnim provoze

Příspěvekod Tomas_7 » pon 26. říj 2015 11:20:42

Já odbočím od Květkova tématu, ale asi se to hodí do tohohle topicu

Od příštího měsíce se fotí na STK na motorkách čísla a také pneu, kdo tam přijede se špatným rozměrem, s největší pravděpodobností odjede s nepořízenou

Zdroj přímo z místní stk
To že cesta skončila, není důvod nejet dál.
Uživatelský avatar
Tomas_7
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 2149
Registrován: úte 18. pro 2012 22:28:13
Bydliště: Chrastava
Motorka: XL 650V

Nove zakony v silnicnim provoze

Příspěvekod martin_100 » pon 26. říj 2015 12:02:22

K STK - ano je to skutečně tak ... mě v září technik řek že s tim orezlym vinkem na autě přístě neprojdu že musí bejt vidět na fotce. (busík má vinko na nosníku podvozku) :shok:
Babetta 207+210, Transalp 600, T3
Uživatelský avatar
martin_100
Člen klubu
 
Příspěvky: 574
Registrován: stř 01. črc 2015 21:10:39
Bydliště: Rybnice
Motorka: TA 600

Nove zakony v silnicnim provoze

Příspěvekod Márty » pon 26. říj 2015 15:41:21

Květek: Bylo by to nesmyslné (ačkoli v našem státě je možné všechno), na moto máš běžně taky jiné přední a zadní pneu... ;)
Uživatelský avatar
Márty
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 746
Registrován: stř 30. led 2013 10:54:03
Bydliště: Mírovice - Veleň
Motorka: TA 700

Re: Nove zakony v silnicnim provoze

Příspěvekod Květek » pon 26. říj 2015 15:47:46

Na moto to chci udělat i když to není moc běžné dost kupují kluci sady.
Ale jak píšeš úřednický šiml má v našem státě pré a překvapuje kdejakou kravinou a řehtáním každou chvíli.
Všecko se dá vysvětlit.Bohužel ne všem!
Uživatelský avatar
Květek
Člen klubu
 
Příspěvky: 2810
Registrován: úte 27. srp 2013 19:25:17
Bydliště: Vírská přehrada (letní)----Česká Třebová (zimní)
Motorka: Honda XR

Nove zakony v silnicnim provoze

Příspěvekod Gamba » pon 26. říj 2015 15:53:27

Zimní výbava

Celoplošná povinnost užít zimní pneumatiky versus dopravní značka "Zimní výbava"

Novelizace zákona č. 361/2000 Sb., o silničním provozu, provedená zákonem č. 133/2011 Sb., stanoví s účinností od 1. 11. 2011 povinnost mít zimní pneumatiky na celém území České republiky v případech, kdy se na vozovce nachází souvislá vrstva sněhu, ledu či námraza nebo vzhledem k povětrnostním podmínkám lze takové jevy předpokládat. Povinnost je stanovena zákonem od 1. listopadu do 31. března.

Dopravní značení Zimní výbava však zůstává nadále v platnosti. Obcím tak zůstává možnost regulovat dopravu na svém území. Tam, kde se dopravní značka objeví, zůstává nadále povinnost užití zimních pneumatik za každého počasí, tedy i v případě příznivých klimatických podmínek.

Vybrané otázky k zimní výbavě

Co je to dopravní značka „Zimní výbava“?

Dopravní značky „Zimní výbava“ a „Zimní výbava-konec“ jsou dopravní značky, které zůstávají v platnosti i po 1. 11. 2011. Označují úseky pozemní komunikace, na kterých je povinnost mít vozidlo kategorie M a N vybaveno zimními pneumatikami za všech klimatických podmínek, tedy nejen v případě, kdy se na vozovce nachází souvislá vrstva sněhu, ledu či námraza nebo vzhledem k povětrnostním podmínkám lze takové jevy přepokládat.

Co přikazuje tato nová značka?

Dopravní značka „Zimní výbava“ přikazuje řidiči motorového vozidla pokračovat v jízdě jen za použití zimních pneumatik. A to na všech kolech (u vozidel do 3 500 kg včetně)

nebo pouze na hnacích kolech (u vozidel nad 3 500 kg). Limitní hmotností 3 500 kg je pro účely této značky myšlena maximální přípustná hmotnost vozidla, podle staré legislativy hmotnost celková.

Kdy platí tato značka?

Tato dopravní značka platí od 1. listopadu do 31. března. Pod značkou může být případně umístěna dodatková tabulka s uvedením odlišné úpravy doby platnosti.

Co je to zimní pneumatika?

Za zimní pneumatiku je považována pneumatika na jejíž bočnici je vyznačeno označení M+S nebo M.S nebo M/S nebo MS či terénní pneumatiky.

Co musí dále splňovat tato zimní pneumatika?

Hloubka vzorku hlavních dezénových drážek nebo zářezů pneumatiky musí být nejméně 4 mm na všech kolech (u vozidel do 3 500 kg), nebo nejméně 6 mm na všech hnacích kolech (u vozidel nad 3 500 kg).

Proč právě 4 mm, případně 6 mm?

Podle průzkumů a také na základě zkušeností bylo zjištěno, že zimní pneumatika

s hloubkou dezénu nižší než 4 mm (u vozidel do 3 500 kg) již ztrácí své vlastnosti

na sněhové pokrývce, ztrácí tzv. samočistící efekt.

Mohu použít protektorované pneumatiky?

Ano, mohou, musí být označeny výše uvedeným značením tj. M+S nebo M.S nebo M/S nebo MS či terénní pneumatiky.

Jak je to s přívěsem?

Na vlastní přípojné vozidlo se povinnost vyplývající z této značky nevztahuje, povinnost

je vztažena na motorové vozidlo kategorie M a N, které toto přípojné vozidlo táhne.

Kde končí platnost příkazu?

Platnost příkazu této dopravní značky ukončuje pouze dopravní značka

"Zimní výbava-konec" (č. C15b)





VYHLÁŠKA
Ministerstva dopravy a spojů
ze dne 11. července 2002
o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích

§ 21
Kola, pneumatiky a protiskluzové řetězy
(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)

(1) Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla).

(2) V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena.

(3) Na vozidle, pokud při schválení technické způsobilosti typu není stanoveno jinak, smí být používány pouze pneumatiky určené pro daný typ vozidla výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik. Nosnost pneumatik nesmí být nižší než povolené zatížení připadající na kolo (nápravu) vozidla. Jako náhradního kola s pneumatikou může být použito pro nouzové dojetí kola s pneumatikou jiné nebo zvláštní konstrukce nebo jiného rozměru, určeného pro tento účel výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik. Tato kola musí být homologována podle předpisu EHK č. 64 nebo směrnice 92/23/EHS.

(4) Pneumatiky musí provozovatel vozidla udržovat vždy řádně nahuštěny na tlak předepsaný výrobcem vozidla. Huštění předepsané výrobcem pneumatik nesmí být překročeno. U dvojité montáže kol musí být ventily uspořádány pro huštění vnitřní pneumatiky a kola provedena tak, aby bylo možné tlak vzduchu v pneumatice měřit nebo upravovat ze strany vnějšího kola, bez demontáže kol nebo jiné obtížné manipulace. Náhradní pneumatiky musí být nahuštěny nejméně na tlak odpovídající nejvyššímu předepsanému huštění pneumatik na vozidle.

(5) Pláště pneumatik nesmí mít na svém vnějším obvodu (oblast koruny, ramene, boku a patky pláště) trhliny nebo poškození, které obnažují kostru nebo ji narušují. Činná plocha pláště pneumatiky v provozu musí mít po celém obvodu a celé šíři vrchního běhounu jasně viditelný dezén s hloubkou hlavních dezénových drážek nebo zářezů u mopedů nejméně 1,0 mm a u vozidel ostatních kategorií nejméně 1,6 mm. Hlavními dezénovými drážkami se rozumějí drážky opatřené indikátory opotřebení (označené zkratkou TWI).

(6) Vzájemný rozdíl vnějších průměrů jednotlivých nezatížených pneumatik na téže nápravě nebo ve dvojité montáži nesmí být větší než 1,5 % vnějšího průměru.

(7) Obnovené pláště pneumatik vozidel kategorie M1 a jejich přípojných vozidel dodávané na trh po 1. lednu 2003 musí splňovat požadavky předpisu EHK č. 108 a musí být podle něj homologovány. Obnovené pláště pneumatik vozidel kategorií M2, M3, N a jejich přípojných vozidel dodávané na trh od 1. července 2002 musí splňovat požadavky předpisu EHK č. 109 a musí být podle něj homologovány.

(8) Obnovené pláště pneumatik nesmí být použity na přední nápravě autobusů třídy II a třídy III (vozidla kategorií M2 a M3) a dále nesmí být použity na vozidlech pro přepravu nebezpečných nákladů definovaných v části 9 bodu 9. 1. 2 dohody ADR.

(9) Pneumatiky pro vozidla kategorií M a N a jejich přípojná vozidla mohou být opravovány pouze odborně, přičemž se vychází z doporučené normy (např. ČSN 63 1910, ČSN 63 1912, NSPP-01-93). Pro nouzové dojetí mohou být provedeny opravy pomocí schválených přípravků aplikovaných vstřiknutím roztoku do pneumatiky nebo předvulkanizovanými opravnými materiály bez demontáže pláště. Je nepřípustné použití duše do neopraveného bezdušového pláště. Opravené pláště mohou být použity ve stejné nebo nižší kategorii rychlosti a nosnosti. Při změně kategorie rychlosti nebo nosnosti musí být původní označení odstraněno a nahrazeno novým trvalým označením. Není-li možno po opravě použít plášť jako bezdušový, musí být označení TUBELESS na obou bočnicích odstraněno. Připouští se použití duší v případě drobných průpichů či drobných poškození patek s následnou ztrátou těsnosti bezdušového pláště.

(10) Drážky dezénu plášťů označených výrobcem pneumatik určených pro vozidla kategorií M2, M3, N a jejich přípojná vozidla smějí být dodatečně prohloubeny jen způsobem předepsaným výrobcem pneumatik. Na obou stranách bočnice pneumatiky musí být vyznačen symbol Q - průměr kroužku je nejméně 20 mm nebo nápis "REGROOVABLE". Prohlubování drážek dezénu plášťů pneumatik osobních automobilů není dovoleno.

(11) Není dovoleno používání pneumatik s protiskluzovými hroty pro všechna vozidla, s výjimkou vozidel záchranné služby. Tento zákaz platí i pro vozidla v mezinárodním provozu.

(12) Na vozidla se mohou montovat protiskluzové řetězy nebo obdobná zařízení jen schváleného typu, která jsou dodávána při prodeji s návodem k montáži a s uvedením rozměrů pneumatik, na které mohou být namontovány.

(13) Na vozidle se nesmí, s výjimkou nouzového dojetí, současně použít pneumatiky různých rozměrů a konstrukcí, pokud při schválení technické způsobilosti není stanoveno jinak. Na téže nápravě musí být používány pouze shodné pneumatiky. Konstrukcí pneumatiky se rozumí konstrukce diagonální, radiální, smíšená (BIAS BELTED). Shodnou pneumatikou se rozumí pneumatika stejného rozměru, konstrukce, druhu dezénu a značky. Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní, dezén zimní, u něhož na bočnici pneumatiky je vyznačeno označení M+S nebo M.S nebo M/S nebo MS a terénní.
Jedině motorkář ví, proč pes vystrkuje hlavu z okýnka auta.
Nejezdi rychleji než tvůj anděl strážný umí létat.
"furt ve střehu!"
Uživatelský avatar
Gamba
Člen klubu
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon 29. črc 2013 7:04:35
Bydliště: Rájec
Motorka: Triumph

Nove zakony v silnicnim provoze

Příspěvekod Květek » pon 26. říj 2015 16:52:54

Ty Martine nejsi náhodou taky úředník.Vezmi příklad z Mártyho jasné stručné a neupravuj můj příspěvek kde jsem psal,že nechci výklad zákona a kopírování odkazů s Tvé strany.Ale stejně děkuji úředníku.
Všecko se dá vysvětlit.Bohužel ne všem!
Uživatelský avatar
Květek
Člen klubu
 
Příspěvky: 2810
Registrován: úte 27. srp 2013 19:25:17
Bydliště: Vírská přehrada (letní)----Česká Třebová (zimní)
Motorka: Honda XR

Další

Zpět na Pokec

Kdo je online

Celkem je online 12 uživatelů :: 0 registrovaných, 0 skrytých a 12 návštěvníků (Tato data jsou založena na uživatelích, kteří byli aktivní za posledních 5 minut)
Nejvíce zde současně bylo přítomno 255 uživatelů dne stř 14. črc 2021 19:33:55
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Oprávnění fóra

Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Legenda

V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Nové příspěvky V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Žádné nové příspěvky NO_UNREAD_POSTS_LOCKED Fórum je zamknuté
Nové příspěvky Subfórum Nové příspěvky Žádné nové příspěvky Subfórum Žádné nové příspěvky Cíl odkazu fóra Cíl odkazu fóra

Přihlásit se  ›  Registrovat


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků

cron