Stránka 1 z 4

Nove zakony v silnicnim provoze

PříspěvekNapsal: ned 13. dub 2014 20:02:43
od sumavak
Kamaradi, plati v roce 2014 nejake nove zakony v silnicni provoze tykajicich se nas motorkaru?? Vybava?? Bezpecnostni Vesta lekarnicka zarovky a pod. V loni na TK se kontrolovalo jen cislo ramu a to co delaji bezne pri prohlidce.Nechci at mne muzi zakona nekde zastavi a daji pokutu.Neco vozim v TA ale nejsem si jisty na 100% :stud: :nwm: :thnx:

Nove zakony v silnicnim provoze

PříspěvekNapsal: ned 13. dub 2014 20:12:37
od stráša
Povinná výbava zůstává stejná lékarna, pojistka a ref. vesta http://www.povinna-vybava-auta.cz/

Nove zakony v silnicnim provoze

PříspěvekNapsal: ned 13. dub 2014 20:40:32
od Tomas_7
Měnil se zákon o věku na řidičák, ale to se váš už netýká :)

Nove zakony v silnicnim provoze

PříspěvekNapsal: ned 13. dub 2014 21:03:10
od sumavak
Tomas 7 to mas pravdu ja delal ridicak jednnou a to na vsechno, tenkrat bylo jedno zda motorka mela 1 kw nebo 1000kw stejne nic nebylo ke koupi :D Co jsem dostal novy ridicak tak se v tech skupinach neumim orirntovat :D hlavni je nakladak,osobak,motorka a to ostatni neni dulezite

Nove zakony v silnicnim provoze

PříspěvekNapsal: pát 06. čer 2014 8:39:23
od Květek
Na srazu jsme diskutovali o povinné výbavě moto.Debata se vedla ohledně vesty tak tady je to psáno jasně:

http://www.povinna-vybava-auta.cz/motocykl

Nove zakony v silnicnim provoze

PříspěvekNapsal: pát 06. čer 2014 10:22:04
od Márty
Takže naposled a pro všechny: Jediné, co na motorce, v současnosti, dle platného zákona, v povinné výbavě, potřebujete, je LÉKARNA A POJISTKY (teoreticky by měla být od každého druhu jedna náhradní, ale to policajti neřeší, stačí když vidí, že nějakou náhradní máte)...
Pokud vám někdo, i policista, tvrdí, něco jiného, tak nemá pravdu a klidně mu to řekněte...

Nove zakony v silnicnim provoze

PříspěvekNapsal: pát 06. čer 2014 10:28:49
od Normas1
Márty má pravdu žádná vesta ani žárovky. :)

Nove zakony v silnicnim provoze

PříspěvekNapsal: pát 06. čer 2014 10:42:25
od Márty

Nove zakony v silnicnim provoze

PříspěvekNapsal: pát 06. čer 2014 12:19:18
od Gamba
Tak jsem sem vložil znění zákona, resp. prováděcí vyhlášky. To co se nás týká jsem zvýraznil, vestu jsem ještě navíc podrthl - ta není povinná. Snad to bude dobře vidět.


Systém ASPI - stav k 25.5.2014 do částky 38/2014 Sb. a 10/2014 Sb.m.s.
341/2002 Sb. - o schvalování technické způsobilosti vozidel - poslední stav textu


§ 32 Povinná výbava motorových a přípojných vozidel

(K § 76 odst. 1 zákona)

(1) Pro vozidla kategorií M a N se požaduje vždy tato výbava:

a) náhradní elektrické pojistky, po jedné od každého užitého druhu, pokud jsou v elektrické instalaci používány,

b) po jedné náhradní žárovce výměnného zdroje světla od každého druhu užívaného v zařízeních k vnějšímu osvětlení a ke světelné signalizaci a nářadí nutné k jejich výměně, s výjimkou zvláštního světelného výstražného zařízení,

c) příruční zvedák o nosnosti rovnající se alespoň největší technicky přípustné hmotnosti na nápravu nejvíce zatížené nápravy vozidla nebo jízdní soupravy nebo rovnající se hmotnosti zvedané části vozidla z největší technicky přípustné hmotnosti vozidla při zvedání této části způsobem stanoveným výrobcem pro použití zvedáku,

d) klíč na matice (šrouby) kol vozidla,

e) náhradní kolo (ráfek s pneumatikou), které je dostatečně upevněno v držáku zajišťujícím, že síla při snímání kola z držáku nebo vkládání do držáku nepřesáhne 490 N; v případě, kdy je na vozidle použito více rozměrů kol, musí být náhradní kolo použitelné pro všechny tyto rozměry nebo musí být vozidlo vybaveno náhradními koly pro všechny rozměry.

(2) Povinnost podle odstavce 1 písm. c) a d) a povinnost vybavení vozidla náhradními koly rozměrů podle písmene e) se nevztahuje na

a) vozidla, která mají opatřena všechna kola pneumatikami zvláštní konstrukce umožňující nouzové dojetí po defektu s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik nebo u vozidel kategorií M a N s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik, která jsou vybavena prostředky pro bezdemontážní opravu poškozené pneumatiky umožňující nouzové dojetí,

b) městské autobusy, zásahové požární automobily a komunální vozidla, která jsou provozována na omezeném území v operativním dosahu servisních služeb svého provozovatele,

c) vozidla, která jsou vybavena prostředky pro bezdemontážní opravu poškozené pneumatiky umožňující nouzové dojetí; u vozidel kategorie N2, N3, M2 a M3 vybavení prostředky pro bezdemontážní opravu může být nahrazeno patřičným smluvním vztahem, na jehož základě bude zajištěna oprava poškozené pneumatiky nepřetržitě na celém území České republiky; toto ustanovení platí pro vozidla kategorie M1 a N1 uvedená do provozu před 15. září 2009 pouze se souhlasem výrobce nebo pro vozidla kategorie M1 a N1 stejného typu jako vozidla, která se uvádí na trh jako nová bez náhradního kola v souladu s touto vyhláškou. Toto ustanovení platí obdobně i na přípojná vozidla v soupravě s vozidly kategorie M a N.

(3) Pro vozidla kategorií T a SS platí ustanovení odstavce 1 s výjimkou písmen c), d) a e), pro jednonápravové traktory s přívěsy ustanovení odstavce 1 neplatí.

(4) Přívěsy a návěsy s výjimkou vozidel kategorií 01 a OT1 a požárních přívěsů musí mít náhradní kolo s ráfkem a s pneumatikou předepsaného druhu a rozměru upevněné v držáku, který zajišťuje, že síla při snímání kola z držáku nebo vkládání do držáku nepřesáhne 490 N. Tahač návěsu může mít náhradní kolo umístěno na připojeném návěsu. V provozu může jízdní souprava, v případě stejných rozměrů pneumatik a stejného provedení kola, mít jedno společné náhradní kolo. Tato povinnost se nevztahuje na přívěsy a návěsy kategorie OT, které jsou provozovány na omezeném území v operativním dosahu servisních služeb svého provozovatele. Pro povinné vybavení přívěsu a návěsu náhradním kolem platí ustanovení odstavce 2 písm. c) obdobně.

(5) Motocykly a motorové tříkolky musí mít ve výbavě minimálně jednu náhradní pojistku.

(6) Každé motorové vozidlo, kromě mopedu a motokola, jednonápravového traktoru s přívěsem a motorového vozíku, musí být vybaveno příslušným druhem lékárničky pro poskytnutí první pomoci. Pro požární automobily je výbava příslušným druhem lékárničky stanovena zvláštním právním předpisem.5) Obsah lékárničky se ukládá do samostatného pouzdra. Lékárnička se ve vozidle ukládá v takovém prostoru, aby na ni nemohlo dopadat přímé sluneční světlo (záření). Úložný prostor pro lékárničku musí být suchý a čistý a musí být snadno přístupný. U vozidel pro hromadnou přepravu cestujících se lékárnička umísťuje na označeném a přístupném místě v prostoru vozidla určeném pro cestující. Provozovatel vozidla musí lékárničku udržovat v řádném stavu a jednotlivé druhy zdravotnických potřeb obměňovat. Doba použitelnosti jednotlivých druhů zdravotnických potřeb je na nich vyznačena. Druhy lékárniček, jejich obsah a výbava a použití podle druhů vozidel jsou uvedeny v příloze č. 14. Použití jednotlivých druhů autolékárniček

a) vozidla pro hromadnou přepravu osob s obsaditelností více než 80 cestujících velikost III,

b) vozidla pro hromadnou přepravu osob s obsaditelností do 80 cestujících včetně velikost II,

c) ostatní motorová vozidla s nejméně čtyřmi koly velikost I,
pro vozidla městské hromadné přepravy osob je dostačující autolékárnička velikosti II bez ohledu na jejich obsaditelnost.

(7) Pro vyznačení nouzového stání vozidla na pozemní komunikaci musí být motorová vozidla, s výjimkou vozidel kategorie L, jednonápravových traktorů s přívěsem, speciálních nosičů pracovních adaptérů, motorových vozíků a vozidel o celkové šířce menší než 1,00 m, vybavena přenosným výstražným trojúhelníkem homologovaným podle předpisu EHK č. 27.

(8) Nové vozidlo výrobce při jeho předávání prodejci vybavuje minimální výbavou podle odstavců 1 a 5, pokud není stanoveno v odstavcích 2 až 4 jinak.

(9) Autobus, který má nejvýše 22 míst k přepravě osob kromě místa řidiče, musí být vybaven jedním nebo několika hasicími přístroji s minimální hasicí schopností 21 A nebo 113 B, ostatní autobusy hasicími přístroji s minimální hasicí schopností 43 A nebo 183 B a sanitní vozidlo hasicím přístrojem s hasicí schopností 34 B podle technické normy6).

(10) U hasicích přístrojů je potřebné provedení posouzení shody výrobku autorizovanou osobou.7) Hasicí přístroj se ve vozidle upevňuje do úchytu pro umístění ve směru svislém nebo vodorovném tak, aby spolehlivě odolával zrychlení nejméně 6 g ve směru čelního nárazu vozidla, a umísťuje se na dobře viditelném a snadno přístupném místě, přičemž jeden přístroj se instaluje v bezprostřední blízkosti řidiče vozidla.

(11) Motorová vozidla, s výjimkou motocyklů a mopedů, musí být vybavena oděvním doplňkem s označením z retroreflexního materiálu podle jiného právního předpisu7b).

____________________

Nove zakony v silnicnim provoze

PříspěvekNapsal: pát 06. čer 2014 20:02:10
od hobr
Díky za vyčerpávající informace...
Na Babettě jezdím ve vestě stále, na "velké" motorce jen za snížené viditelnosti. Zatím mě nikdo "nesejmul"...

Nove zakony v silnicnim provoze

PříspěvekNapsal: sob 07. čer 2014 10:28:56
od Márty
Vozit ji kvůli prevenci, aby byl člověk vidět, není špatná myšlenka...

Nove zakony v silnicnim provoze

PříspěvekNapsal: pon 26. říj 2015 10:04:56
od Květek
Nedávám sem informaci ale sám mám dotaz.
Před chvílí jsem viděl v Tv rozhovor s tiskovou mluvčí PČR a ta upozorňovala na povinné přezutí na zimní pneu už ale bez dovětku o značce zimní výbava nebo,když se má předpokládat změna počasí.Příspěvek vyzněl,že přezutí je bez pardonu.Takže se ptám je ve slovním znění nějaká změna proti loňslé interpretaci to za prvé a za druhé zmínila,že všechny pneumatiky musí být na automobilu stejné bez dalšího vysvětlení jen zmínila známou definici čtyř milimetrů.Stejné může být:
-stejné konstrukce (jak bývali radialní a diagonální)
-nebo myslí jako aby nebyli dvě letní
- musí být stejný výrobce
-shodný výrobce i vzorek
Zatím žiji v dojmu,asi postaru,že všechny musí být zimní ale stejné pouze na nápravě tak to je blbě?
Zatím mám stejné ale někdy to tak blbě vyjde,že už se stejný vzorek nesežene a jen dvě člověk chce vyměnit.

Nove zakony v silnicnim provoze

PříspěvekNapsal: pon 26. říj 2015 10:40:52
od Márty
Květek: Myslíš si to správně - nesmějí se kombinovat radiální s diagonálními a stejný typ a značka pneu musí být na jedné nápravě.
Pokud budeš mít např. vpředu dvě stejné zimní Barumky a vzadu dvě stejné zimní Michelinky, je to v pořádku...

Re: Nove zakony v silnicnim provoze

PříspěvekNapsal: pon 26. říj 2015 11:11:05
od Květek
Jsem rád,že nejsem sám,jen aby jsi Márty nežil taky po staru.

Nove zakony v silnicnim provoze

PříspěvekNapsal: pon 26. říj 2015 11:20:42
od Tomas_7
Já odbočím od Květkova tématu, ale asi se to hodí do tohohle topicu

Od příštího měsíce se fotí na STK na motorkách čísla a také pneu, kdo tam přijede se špatným rozměrem, s největší pravděpodobností odjede s nepořízenou

Zdroj přímo z místní stk

Nove zakony v silnicnim provoze

PříspěvekNapsal: pon 26. říj 2015 12:02:22
od martin_100
K STK - ano je to skutečně tak ... mě v září technik řek že s tim orezlym vinkem na autě přístě neprojdu že musí bejt vidět na fotce. (busík má vinko na nosníku podvozku) :shok:

Nove zakony v silnicnim provoze

PříspěvekNapsal: pon 26. říj 2015 15:41:21
od Márty
Květek: Bylo by to nesmyslné (ačkoli v našem státě je možné všechno), na moto máš běžně taky jiné přední a zadní pneu... ;)

Re: Nove zakony v silnicnim provoze

PříspěvekNapsal: pon 26. říj 2015 15:47:46
od Květek
Na moto to chci udělat i když to není moc běžné dost kupují kluci sady.
Ale jak píšeš úřednický šiml má v našem státě pré a překvapuje kdejakou kravinou a řehtáním každou chvíli.

Nove zakony v silnicnim provoze

PříspěvekNapsal: pon 26. říj 2015 15:53:27
od Gamba
Zimní výbava

Celoplošná povinnost užít zimní pneumatiky versus dopravní značka "Zimní výbava"

Novelizace zákona č. 361/2000 Sb., o silničním provozu, provedená zákonem č. 133/2011 Sb., stanoví s účinností od 1. 11. 2011 povinnost mít zimní pneumatiky na celém území České republiky v případech, kdy se na vozovce nachází souvislá vrstva sněhu, ledu či námraza nebo vzhledem k povětrnostním podmínkám lze takové jevy předpokládat. Povinnost je stanovena zákonem od 1. listopadu do 31. března.

Dopravní značení Zimní výbava však zůstává nadále v platnosti. Obcím tak zůstává možnost regulovat dopravu na svém území. Tam, kde se dopravní značka objeví, zůstává nadále povinnost užití zimních pneumatik za každého počasí, tedy i v případě příznivých klimatických podmínek.

Vybrané otázky k zimní výbavě

Co je to dopravní značka „Zimní výbava“?

Dopravní značky „Zimní výbava“ a „Zimní výbava-konec“ jsou dopravní značky, které zůstávají v platnosti i po 1. 11. 2011. Označují úseky pozemní komunikace, na kterých je povinnost mít vozidlo kategorie M a N vybaveno zimními pneumatikami za všech klimatických podmínek, tedy nejen v případě, kdy se na vozovce nachází souvislá vrstva sněhu, ledu či námraza nebo vzhledem k povětrnostním podmínkám lze takové jevy přepokládat.

Co přikazuje tato nová značka?

Dopravní značka „Zimní výbava“ přikazuje řidiči motorového vozidla pokračovat v jízdě jen za použití zimních pneumatik. A to na všech kolech (u vozidel do 3 500 kg včetně)

nebo pouze na hnacích kolech (u vozidel nad 3 500 kg). Limitní hmotností 3 500 kg je pro účely této značky myšlena maximální přípustná hmotnost vozidla, podle staré legislativy hmotnost celková.

Kdy platí tato značka?

Tato dopravní značka platí od 1. listopadu do 31. března. Pod značkou může být případně umístěna dodatková tabulka s uvedením odlišné úpravy doby platnosti.

Co je to zimní pneumatika?

Za zimní pneumatiku je považována pneumatika na jejíž bočnici je vyznačeno označení M+S nebo M.S nebo M/S nebo MS či terénní pneumatiky.

Co musí dále splňovat tato zimní pneumatika?

Hloubka vzorku hlavních dezénových drážek nebo zářezů pneumatiky musí být nejméně 4 mm na všech kolech (u vozidel do 3 500 kg), nebo nejméně 6 mm na všech hnacích kolech (u vozidel nad 3 500 kg).

Proč právě 4 mm, případně 6 mm?

Podle průzkumů a také na základě zkušeností bylo zjištěno, že zimní pneumatika

s hloubkou dezénu nižší než 4 mm (u vozidel do 3 500 kg) již ztrácí své vlastnosti

na sněhové pokrývce, ztrácí tzv. samočistící efekt.

Mohu použít protektorované pneumatiky?

Ano, mohou, musí být označeny výše uvedeným značením tj. M+S nebo M.S nebo M/S nebo MS či terénní pneumatiky.

Jak je to s přívěsem?

Na vlastní přípojné vozidlo se povinnost vyplývající z této značky nevztahuje, povinnost

je vztažena na motorové vozidlo kategorie M a N, které toto přípojné vozidlo táhne.

Kde končí platnost příkazu?

Platnost příkazu této dopravní značky ukončuje pouze dopravní značka

"Zimní výbava-konec" (č. C15b)





VYHLÁŠKA
Ministerstva dopravy a spojů
ze dne 11. července 2002
o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích

§ 21
Kola, pneumatiky a protiskluzové řetězy
(K § 2 odst. 5, 6 a 7 zákona)

(1) Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla).

(2) V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena.

(3) Na vozidle, pokud při schválení technické způsobilosti typu není stanoveno jinak, smí být používány pouze pneumatiky určené pro daný typ vozidla výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik. Nosnost pneumatik nesmí být nižší než povolené zatížení připadající na kolo (nápravu) vozidla. Jako náhradního kola s pneumatikou může být použito pro nouzové dojetí kola s pneumatikou jiné nebo zvláštní konstrukce nebo jiného rozměru, určeného pro tento účel výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik. Tato kola musí být homologována podle předpisu EHK č. 64 nebo směrnice 92/23/EHS.

(4) Pneumatiky musí provozovatel vozidla udržovat vždy řádně nahuštěny na tlak předepsaný výrobcem vozidla. Huštění předepsané výrobcem pneumatik nesmí být překročeno. U dvojité montáže kol musí být ventily uspořádány pro huštění vnitřní pneumatiky a kola provedena tak, aby bylo možné tlak vzduchu v pneumatice měřit nebo upravovat ze strany vnějšího kola, bez demontáže kol nebo jiné obtížné manipulace. Náhradní pneumatiky musí být nahuštěny nejméně na tlak odpovídající nejvyššímu předepsanému huštění pneumatik na vozidle.

(5) Pláště pneumatik nesmí mít na svém vnějším obvodu (oblast koruny, ramene, boku a patky pláště) trhliny nebo poškození, které obnažují kostru nebo ji narušují. Činná plocha pláště pneumatiky v provozu musí mít po celém obvodu a celé šíři vrchního běhounu jasně viditelný dezén s hloubkou hlavních dezénových drážek nebo zářezů u mopedů nejméně 1,0 mm a u vozidel ostatních kategorií nejméně 1,6 mm. Hlavními dezénovými drážkami se rozumějí drážky opatřené indikátory opotřebení (označené zkratkou TWI).

(6) Vzájemný rozdíl vnějších průměrů jednotlivých nezatížených pneumatik na téže nápravě nebo ve dvojité montáži nesmí být větší než 1,5 % vnějšího průměru.

(7) Obnovené pláště pneumatik vozidel kategorie M1 a jejich přípojných vozidel dodávané na trh po 1. lednu 2003 musí splňovat požadavky předpisu EHK č. 108 a musí být podle něj homologovány. Obnovené pláště pneumatik vozidel kategorií M2, M3, N a jejich přípojných vozidel dodávané na trh od 1. července 2002 musí splňovat požadavky předpisu EHK č. 109 a musí být podle něj homologovány.

(8) Obnovené pláště pneumatik nesmí být použity na přední nápravě autobusů třídy II a třídy III (vozidla kategorií M2 a M3) a dále nesmí být použity na vozidlech pro přepravu nebezpečných nákladů definovaných v části 9 bodu 9. 1. 2 dohody ADR.

(9) Pneumatiky pro vozidla kategorií M a N a jejich přípojná vozidla mohou být opravovány pouze odborně, přičemž se vychází z doporučené normy (např. ČSN 63 1910, ČSN 63 1912, NSPP-01-93). Pro nouzové dojetí mohou být provedeny opravy pomocí schválených přípravků aplikovaných vstřiknutím roztoku do pneumatiky nebo předvulkanizovanými opravnými materiály bez demontáže pláště. Je nepřípustné použití duše do neopraveného bezdušového pláště. Opravené pláště mohou být použity ve stejné nebo nižší kategorii rychlosti a nosnosti. Při změně kategorie rychlosti nebo nosnosti musí být původní označení odstraněno a nahrazeno novým trvalým označením. Není-li možno po opravě použít plášť jako bezdušový, musí být označení TUBELESS na obou bočnicích odstraněno. Připouští se použití duší v případě drobných průpichů či drobných poškození patek s následnou ztrátou těsnosti bezdušového pláště.

(10) Drážky dezénu plášťů označených výrobcem pneumatik určených pro vozidla kategorií M2, M3, N a jejich přípojná vozidla smějí být dodatečně prohloubeny jen způsobem předepsaným výrobcem pneumatik. Na obou stranách bočnice pneumatiky musí být vyznačen symbol Q - průměr kroužku je nejméně 20 mm nebo nápis "REGROOVABLE". Prohlubování drážek dezénu plášťů pneumatik osobních automobilů není dovoleno.

(11) Není dovoleno používání pneumatik s protiskluzovými hroty pro všechna vozidla, s výjimkou vozidel záchranné služby. Tento zákaz platí i pro vozidla v mezinárodním provozu.

(12) Na vozidla se mohou montovat protiskluzové řetězy nebo obdobná zařízení jen schváleného typu, která jsou dodávána při prodeji s návodem k montáži a s uvedením rozměrů pneumatik, na které mohou být namontovány.

(13) Na vozidle se nesmí, s výjimkou nouzového dojetí, současně použít pneumatiky různých rozměrů a konstrukcí, pokud při schválení technické způsobilosti není stanoveno jinak. Na téže nápravě musí být používány pouze shodné pneumatiky. Konstrukcí pneumatiky se rozumí konstrukce diagonální, radiální, smíšená (BIAS BELTED). Shodnou pneumatikou se rozumí pneumatika stejného rozměru, konstrukce, druhu dezénu a značky. Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní, dezén zimní, u něhož na bočnici pneumatiky je vyznačeno označení M+S nebo M.S nebo M/S nebo MS a terénní.

Nove zakony v silnicnim provoze

PříspěvekNapsal: pon 26. říj 2015 16:52:54
od Květek
Ty Martine nejsi náhodou taky úředník.Vezmi příklad z Mártyho jasné stručné a neupravuj můj příspěvek kde jsem psal,že nechci výklad zákona a kopírování odkazů s Tvé strany.Ale stejně děkuji úředníku.