od Tomas_7 » úte 07. dub 2015 19:08:11
Já sem ještě přidám jeden příspěvěk, i když s moto baterkama to uplně nesouvisí
V zimě jsem musel pořešit baterku do auta, protože mi varta chcípla, měl jsem dvě možnosti buď Britku, trochu míň známá značka nebo opět Vartu, Varta měla vyžší startovací proud, vyžší výkon, takže všechny statistiky pro ní, stála taky asi o litra nebo patnáct stovek víc, asi bych jí tenkrát vzal kdybych omylem nenarazil na prodavače který tomu rozuměl, zeptal se mě jak často jezdím a právě, že to bylo v momentě kdy já už osobním tolik nenajezdím (mám služební) tak jsme daly tu Britku a Vartu vedle sebe a vysvětloval, že základ těch dvou baterií je uplně stejnej, tam se moc experimentovat nedá, ovšem důvod proč má Varta větší výkon je v příměsi stříbra, zní to fajn, jenže pokud tato baterie není denně v provozu tak se tím stříbrem poměrně dost hezky zanáší a řekl mi na rovinu u zboží ze kterýho by měl lepší kšeft, že tam budu za rok pro další, když vytáhnu auto na 150km o víkendu. Naopak Britka nižší výkon, nižší startovací proud, baterka pankáč žádný fičičury, strká se i do ještěrek protože jí nevadí když v ní proud lítá sem a tam, dneska je vybitá a zítra zas nabitá, neměl jsem s ní problém.
Sice nejsem elektrikář, jen tím chci říct že to je o mnoha faktorech při výběru aku, nejen výkonech, gel/AGM/klasika, či značka, chce se to vždycky zeptat, např do moto která není denně v provozu bude z tohohle hlediska určitě lepší nějaká obyčejnější
To že cesta skončila, není důvod nejet dál.