Tak tak, limit je 450ccm a jednoválec, větší stroje jsou po pár smrtelných nehodách zakázány, ačkoli dneska se nad tím kroutí hlavou, protože technici už dokáží i z 450ccm jednoválce vydolovat v terénu rychlosti kolem 180km/h (Ondra Klymciw jedoucí na Rally Replice nikoliv silnější Rally Factory říkal, že měl na silnici top speed 177km/h)
Pravidla jsou celkem jednoduchá, určeno je pouze onen obsah motoru, pak je předepsaný dojezd, abys nezůstal v poušti, nicméně dojezd stále klesá, dřív to bylo v africe skoro 400km, dnes je předepsaný dojezd už snad jen kolem 180km, pak je tam nějaká povinná výbava včetně toho, že si musíš vést aspoň 4l pitné vody pro případ poruchy, nebo zásahu u zraněného, pak je tam nějaká kapsička na výživné tyčinky a podobně, samozřejmě kompletně navigační přístroje nejen pro navigaci, ale taky pro bezpečnost (takže třeba GPS která ti nic neukazuje, jen pořadatel ví kde se právě nacházíš). v podstatě tedy dakar můžeš klidně absolvovat na enduru s větší nádrží a nádržkou na vodu, takhle třeba jede Gábina
Výhoda rally repliky je pak její motor, kdy jsou uvnitř použity ušlechtilejší a dražší materiály, David Pabiška mi jednou říkal, že ten motor v Replice by měl vydržet 1000 hodin na plný plyn, což je neskutečný číslo, taky je z něj vydolovaný větší výkon, protože základ má v krosce KTM SX a nikoliv v enduru KTM EXC. Motorka má taky jinou geometrii než enduro model (kromě Hondy která drží i na rally modelu geometrii z endur) a taky větší nádrže než na předepsaný dojezd, které jsou víc u země a zlepšují těžiště. No, toť asi základ
To že cesta skončila, není důvod nejet dál.