Generálka

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » stř 04. dub 2018 7:38:47

Ahoj, mám hotovo a připraveno. Přes zimu jsem každý týden startoval a nechával běžet cca hodinku, aby se motor aspoň trochu zaběhl. Teď už jenom čekám na počasí a na verdikt, jestli to mělo smysl a pomůže to. Všem v tomto vlákně děkuji za pomoc při rozborce motoru! Hlavní díky patří Petruciovi!

SolutionII - pokud se dočkám úspěchu, můžu se vším poradit...
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 20:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » úte 08. kvě 2018 18:46:34

Tak mám pár prvních výjezdů za sebou...avšak nastal další problém!!! :( Nejdřív se zdálo, že je tam oleje málo, tak jsem dolil. Pak jsem jel 120Km a znovu jsem to omrknul a oleje tam najednou bylo o hodně více...vysál jsem ho (1litr). Momentálně drží ale mám problém s přehříváním motoru. Jak nasednu na dálnici, tak jdu po chvíli těsně před červenou hranici. Zkoušel jsem podotahovat objímky na hadicích a následně jsem také koupil nové víčko chladiče. Teď je to ve stavu, že tomu trochu naložím( půl plynu ) a začne to vytlačovat kapalinu tím novým víčkem. Prvně když to udělalo, tak mi to naplnilo i celou expanzku a valilo to přepadovou hadicí ven + víčkem na chladiči. Takže to skoro vypadá na těsnění pod hlavou a někde musí jít tlak z válců do chladícího systému a vodu vytlačí!!! :( už celkem ztrácím síly a moc se mi do další opravy nechce...
Budu rád za každý nápad či zkušenost....díky
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 20:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Re: Generálka

Příspěvekod petrucio » úte 08. kvě 2018 20:12:03

problém s chlazením, jak popisuješ, opravdu vypadá, že jde komprese do chladicího systému, bohužel nevím, co ti poradit, aniž bys to musel znovu rozebrat. Snad jen, můžeš ještě zkusit vypustit vodu, povolit hlavy a znovu řádně utáhnout. Pokud to nepomůže, pak jedině rozborka a nové těsnění pod hlavy. :shok:
Co se oleje týče, (už jsem to tu psal) doporučuji vypustit, nechat vykapat i z filtru, a nalít odměřené množství předepsané výrobcem pro daný typ.
tak ať se Ti zadaří :gd:
Naposledy upravil Turek dne stř 09. kvě 2018 9:26:26, celkově upraveno 1
Důvod: Necituj poslední příspěvek.
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 881
Registrován: sob 03. kvě 2014 16:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » úte 08. kvě 2018 22:27:17

Díky! Přesně tohle je další krok, který jsem chtěl podniknout. Dá se nějak zjistit na kterém válci/hlavě se to děje?
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 20:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Generálka

Příspěvekod petrucio » čtv 10. kvě 2018 20:48:59

asi by šlo zjistit, na kterém válci to je
Zkus vyšroubovat svíčky, a natlakuj zaplněný chladicí system asi na 1 - 1.5 atm. K tomuto je třeba použít buď profi tlakovací pumpu, anebo upravenou zátku na chladič (navařený ventilek) a ucpat přepad do expanzky.
Udržuj tlak delší dobu (třeba i přes noc) Netěsností se voda protlačí do válce. Pak stačí jen protočit motor a koukat, ze kterého válce půjde mlhovina.
Pozor, pokud nateče do válce větší množství vody, je třeba ji pak pečlivě vysušit a taky hrozí protečení vody skrz kroužky a tím znehodnocení oleje.
Přílohy
sada.jpg
sada.jpg (61.77 KiB) Zobrazeno 4439 krát
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 881
Registrován: sob 03. kvě 2014 16:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Generálka

Příspěvekod SolutionII » pon 04. čer 2018 16:02:56

to Storm: opravene nakoniec?
Uživatelský avatar
SolutionII
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 17. srp 2017 9:57:28
Bydliště: Slovensko
Motorka: TA 600

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » úte 20. lis 2018 8:31:28

Nakonec jsem měl spoustu jiných starostí přes léto...akorát jsem jel moto zazimovat cca 140km. Netočil jsem to a bylo vše OK. Doma jsem měřil komprese válců. Hodnoty obou válců se liší o 0,1 atmosféry. Oba válce mají 7 atmosfér. Test jsem prováděl za studena, startoval jsem dokud tlak nestoupal. Je tento tlak v pořádku? Zima se blíží, takže motor půjde opět ven a zkusím přetáhnout hlavu.
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 20:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » úte 19. bře 2019 21:48:29

Tak motor byl opět venku, jedna hlava šla opravdu lehce povolit, takže si jedno těsnění hodně sedlo. Vše utaženo na hodnotu, která je předepsána v manuálu. Vše jsme poskládal, vodu nalil úplně po víčko (nové z Kelly auto - Honda Civic) a nastartoval. Vše šlapalo. Zvedl jsem otáčky volnoběhu na 2 000 a nechal ohřát. Když se teplota blížila k červenému sepla sahara. Ale najednou začala přes přetlakový ventil (víčko chladiče) vytékat( možné více kapat) voda. Expanzní nádoba se taky naplnila. Motor jsem vypnul a cca za minutu znova nastartoval. Vše se opakovalo ale už mírněji. Po dalším pokusu už bylo vše OK. Z expanzní nádoby jsem vysál voda a nechal jsem hladinu mezi ryskou minimum a maximum.

Je to normální? Myslel jsem, že chladící kapalina musí být úplně po víčko chladiče, takhle to vypadalo, že je tam moc vody a odfluslo si to do expanzky. Ještě jsem zkusil sundat víčko z chladiče a nastartovat. Bylo patrné, že voda normálně cirkuluje a hladina stoupla k úrovni víčka.

Následně jsem to jel protáhnout. Vysoká teplota z volnoběhu po krátké chvilce klesla skoro na minimum. Při jízdě bylo vše OK, zkusil jsem chvíli velký kopec na malou rychlost. Teplota šla o něco výš ale nic hrozného (cca půlka) kopec dolu ručička hned na minimum. Akorát mi přišlo, když jsem čekal na přejezdu, tak šla teplota celkem nahoru. Aby to nebyl stejný problém jako v tomto tématu:
viewtopic.php?f=12&t=1587
Bohužel jsem neměl víc času na pořádné otestování třeba na dálnici.
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 20:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » sob 23. bře 2019 18:38:53

Tak už začínám být nešťastný...počasí mi dalo příležitost to pořádně otestovat. Vzal jsem ještě spolujezdce a vyjel. Z počátku jsem to nijak nehonil. Teplota byla OK, na spodní hranici. asi po 60km jel ve městě traktor a musel jsem celé město projet na dvojku a skoro krokem. Teplota šla okamžitě nahoru 2/3 před červeným. Po předjetí šla pomalu teplota opět dolu ale při pohledu dolů jsem viděl, že je tam zase trochu mokro. Cesta pokračovala, cca 10km před domovem jsem to vzal za plný plyn, teplota byla skoro na spodní hranici ale najednou začala tryskat voda z přetlakového ventilu. Zastavil jsem a chvílku čekal, všude to bylo mokré. V expanzní nádržce byla hladina také vyšší. Bohužel uniklo tolik vody, že po pokračování v jízdě šla teplota ihned nahoru, musel jsem každou chvilku čekat, nebo při jízdě dávat neutrál a vypínat motor :D dlouhých 10km...

Máte někdo nějaké rady? Vypadá to na těsnění pod hlavou nebo dokonce na samotnou hlavu. Existuje způsob, jak to zjistit než se opět do něčeho vrhnu. Je pravda, že motor už jsem vyndával tolikrát, že už to zvládám za pár hodin :D

Všem moc děkuji...
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 20:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Generálka

Příspěvekod hobr » sob 23. bře 2019 19:08:45

Poblíž máš Toma Elefanta a Tomas_7 - zkus to s nimi konzultovat... Víc Ti neporadím.
"Dej každému dni příležitost, aby se stal nejkrásnějším dnem tvého života." (Mark Twain)
Uživatelský avatar
hobr
Člen klubu
 
Příspěvky: 1965
Registrován: úte 01. led 2013 11:34:03
Bydliště: kósek od Brna
Motorka: TA600,xl35

Generálka

Příspěvekod Turek » sob 23. bře 2019 20:43:04

Podobný problém jsem měl na skútru. Nakonec jsem to dal do servisu a zjištění bylo křivý netěsnící válec.
Uživatelský avatar
Turek
Administrátor
 
Příspěvky: 662
Registrován: pon 20. čer 2016 15:50:17
Bydliště: Olomouc
Motorka: TA 650

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » pon 29. dub 2019 17:21:53

Nakonec jsem vzal ještě nové těsnění od jiné značky (ATHENA) a zkusím ho vyměnit. Po víkendu dám echo...
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 20:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Generálka

Příspěvekod petrucio » pon 29. dub 2019 20:55:31

Je to nějaké divné. :wtf: Zkus po sundání hlav detailně prohlédnout těsnění, (pokud to bylo těsněním, mělo by to na něm být vidět, kde to foukalo) pokud nic nenajdeš na těsnění, zkontroluj hlavy příložníkem, zda nejsou prohlé, nebo "do vrtule", jestli i hlavy budou rovné, pak by mohla být prasklá (i když je to nepravděpodobné, ale stát se to může) Taky prosviť pracovní plochy válců, zda tam neuvidíš vlásenkovou prasklinu.
Jěště, než to rozebereš, zkus vypustit nemrzku a naplň to obyč. vodou, ideálně lehce "nazrzlou" a znovu několikrát projeď, (rezatá voda po rozebrání někdy ukáže prasklinu nebo místo úniku ) :gd:
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 881
Registrován: sob 03. kvě 2014 16:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Generálka

Příspěvekod Storm » stř 08. kvě 2019 9:07:51

Díky za rady! :)
o víkendu byl motor opět venku. Udělal jsem rovnou obě hlavy. Těsnění na předním válci bylo o něco lepší. Na zadním je zobrazeno na následujících obrázkách. Bylo tam pár černých fleků, tam to asi foukalo a potom, když jsem ho seškraboval, byl na protější straně rezatý flek. Průduchy na vodu bylo skoro ucpané....nekvalitní materiál těsnění. VESRAH rozhodně doporučit nemohu!! Těsnění od ATHENA bylo už na první pohled z lepšího materiálu...hlavy jsem dotáhl o něco málo více, abych je nemusel později opět dotahovat.
Následovala první testovací jízda (130km), začal jsem mírně, teplota byla na minimu. Potom jsem jel už normálně a teplota úplně v klidu. Pak jsem to začal docela vytáčet a naládoval jsem mu plný. Voda nikde necákala. Teplota šla cca do půlky. Ve městech to šlo zase dolů. Pak přišla dálnice, kde jsem jel nejdřív chvíli 100 konstantně a teplota šla cca na 2/3. Pak jsem tomu dal cca na 130. Teplota už nějak výrazně nahoru nešla. Takže doufám, že to pomohlo. Ale bylo to přece jenom v neděli, kdy bylo asi 5 stupňů.
Dneska jdu na další test, zkusím to potáhnout na Ještěd.
Pokud to bude OK, vrátím se konečně k původnímu problému a začnu hlídat olej :D
Ozvu se, zatím všem díky!!!
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 20:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » stř 08. kvě 2019 13:56:12

Tak Ještěd OK! Všechno šlapalo. Pak přišla na řadu dálnice, držel jsem cca 15 minut konstantně 120km/h při 6 000 otáčkách a ručička šla na až nahoru, ne do červenýho ale na maximum té prostřední části, tak jsem radši sjel z dálnice a pak to šlo zase pomalu dolů...takže problém ještě někde bude sakra :( nebo myslíte, že je to normální?

voda má být úplně po víčko? Jediný co mě ještě napadlo, že si to sedlo a je tam málo vody.
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 20:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Generálka

Příspěvekod petrucio » čtv 09. kvě 2019 20:37:35

Když si prohlížím fotky a koukám, jak jsou ucpaný ty obtokový vodní kanály ve válci, a čtu to, tak bych řekl, že bude nejspíš tím bordelem přicpaný i chladič. To by i odpovídalo vyšší teplotě při zátěži.
Můžeš zkusit "odkrytovat" chladič, natočit motor a pohmatem zkoumat, zda se stejnoměrně ohřívá po celé ploše. Pokud bys našel chladnější místo, tak se potvrdí podezření. Ale i tak by jsem ho vyndal a zkusil obousměrně proplachovat. Taky je možno použít nějaký přípravek na odstranění usazenin a vodního kamene z chladicího systému motoru :gd: (ale pokud jsou v některé části chladiče zcela ucpané neprůchodné voštiny, přípravek se k nim nedostane a nevyčistí se)
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 881
Registrován: sob 03. kvě 2014 16:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Re: Generálka

Příspěvekod Storm » ned 26. kvě 2019 8:25:32

Tak Tvoje podezření se potvrdilo. :) jeden chladič se z půlky ohříval nerovnoměrně. Celá sestava šla ven a do vany na výplach. Z jednoho chladiče docela bordel. Ještě jsem to prohnal tím čistícím přípravkem. Po další výměně z toho šla čistá voda.
Teplotě to značně pomohlo. Jsem už asi paranoidní ale stále se mi zdá ta teplota vyšší než co si pamatuji. Navíc u 600ky ta teplota byla vždy na velice nízkých hodnotách. Na dálnici tak po půl hodině při 6 000 otáčkách a rychlosti 120km/h stoupá teplota k maximu (nemyslím do červena). Sahara ještě nesepne. Jevilo se to tak, že kdybych jel plně naložený, tak to v létě půjde ještě o něco víc. Ale už nevím, čím by to mohlo být, nebo jestli je to normální....
Poslední věc, kterou chci ještě prověřit je vodní pumpa. Měl jestli se třeba vrtulka při zátěži neprotočí na hřídelce. Pak jsem si ještě myslel, že bych zkusil propláchnout pod tlakem motor, jestli nevím jestli je to dobrý nápad. To těsnění není vyřízlé jako jsou otvory na válci a hlavě. Měl bych strach, aby ten tlak nepotrhal to těsnění. Škoda, že si nepamatuji, jak vypadalo to originální těsnění. Pokud bylo prořízlé stejně jako válec a hlava, tak by to znamenalo vyšší průchodnost vody a nižší teplotu.
Uživatelský avatar
Storm
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 61
Registrován: pát 15. led 2016 20:45:45
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší / Liberec
Motorka: TA 600

Generálka

Příspěvekod petrucio » ned 26. kvě 2019 20:36:27

pokud byl motor před výměnou těsnění několikrát "uvařený", tak by bylo dobré vyměnit termostat. Možná i přeměřit, nebo vyměnit senzor teploty (může zkreslovat) . Taky ještě můžeš vyzkoušet projet to bez termostatu, jestli je vodní pumpa vadná, tak se to bude zahřívat i nadále, je li dobrá, bude motor trvale podchlazený.Totéž platí i pro ucpaný chladič. ( bez termostatu, pokud je vodní pumpa dobrá, by mělo být vidět při tůrování motoru, jak klesá a stoupá hladina vody v chladiči při otevřeném víčku./je vidět cirkulace vody/ jeli pumpa vadná, hladina vody nebude reagovat na vytáčení motoru.)
Osobně si myslím, že to pumpou není, Koukni ještě, jak se ohřívají chladiče po výplachu,, pohmatem kontroluj průběžně teplotu hadic a povrchu chladiče, zda je zahříván po celé ploše stejnoměrně (může se stát, že výplach vše neodstranil a je i nadále jen částečně účinný)
TransAlp 650, HONDA CR250R, ČZ 250 typ 513 CROSS, ČZ 380 typ 514 CROSS, YAMAHA DT125R,
Uživatelský avatar
petrucio
Člen klubu
 
Příspěvky: 881
Registrován: sob 03. kvě 2014 16:28:32
Bydliště: č.budějce
Motorka: TA 650

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Celkem je online 0 uživatelů :: 0 registrovaných, 0 skrytých a 0 návštěvníků (Tato data jsou založena na uživatelích, kteří byli aktivní za posledních 5 minut)
Nejvíce zde současně bylo přítomno 255 uživatelů dne stř 14. črc 2021 19:33:55
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Oprávnění fóra

Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Legenda

V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Nové příspěvky V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Žádné nové příspěvky NO_UNREAD_POSTS_LOCKED Fórum je zamknuté
Nové příspěvky Subfórum Nové příspěvky Žádné nové příspěvky Subfórum Žádné nové příspěvky Cíl odkazu fóra Cíl odkazu fóra

Přihlásit se  ›  Registrovat


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron