Stránka 1 z 2

chlazení TA 600v

PříspěvekNapsal: úte 30. srp 2016 8:21:44
od Lubin72
Ahoj, jsem tu znova s žádostí o radu a případné srovnání vašich poznatků. Minulý týden bylo hezky a tak jsem TA 600v r.v. 96 nešetřil. Najezdil jsem nesčetně kilometrů a neustále jsem při zastávkách na volnoběh vařil. Při jízdě bylo vše ok, teploměr ukazoval na necelou polovinu teploměru, ale když jsem zastavil teplota kapaliny se během minuty vyšplhala nahoru do červeného a z pod motoru mi tekla vařící voda. Prostě, když někam přijedu, musím vypnout motor. Jinak za chvíli budu bez vody. Neumím si představit cestu na delší dovolenou a chvíli stát v koloně. Stává se to někomu? Díky za vaše reakce a rady. Lubin

Re: chlazení TA 600v

PříspěvekNapsal: úte 30. srp 2016 8:32:33
od Spike-cz
Spínala Ti sahara?
Jinak je teda potřeba doplnit vodu nebo fridex do chladícího okruhu. Leje se ne do expanzky dole zleva, ale do nalévacího hrdla pod pravým bočním plastem.
Doplň, projeď a napiš.

chlazení TA 600v

PříspěvekNapsal: úte 30. srp 2016 8:58:42
od Lubin72
Díky, vodu s fidexem mám až po víčko. To bylo první co jsem kontroloval. A Ano, sahara spínala, v podstaě jsem zastavil během několika málo sekund sepla sahara a pak už jen dole tekla voda. Je fakt, že jsem to nenechal běžet se saharou delší dobu, bál jsem se, aby se něco nestalo.

chlazení TA 600v

PříspěvekNapsal: úte 30. srp 2016 9:03:03
od Tomas_7
I kdyby nevím co, tak voda z motoru téct nemůže, nemáš u vodni pumpy prasklé těsnění? Pod motorkou je vodni pumpa spojena trubkou do motoru a v ni je díra na podobné případy, aby mohla ven. Pokud ano, tak vaříš kvůli tomu, že máš málo vody v oběhu a to nedělej, protože to motorce zrovna moc nesvědčí ..

Jinak mít vodu po víčko expanzky je taky pekne nebezpečné, je tam hranice max, aby to tam mohlo odflusnout, pokud tam neni místo tak to odflusne v lepším případě přepadem, ale kdyby bylo nějaký gufero načaty tak to půjde cestou nejmenšího odporu..

V neposlední řadě zkontroluj jestli nemáš vodu v oleji, ale to by nemělo

chlazení TA 600v

PříspěvekNapsal: úte 30. srp 2016 9:26:02
od Lubin72
Prohlédnu olej a spodek motoru. To je jasný. Ale připadá mí to, že voda teče právě z přepadové hadičky. Jako že se začne vařit a pak přepadem jde pod ten motor. Může to být tedy v nějakém místě zavzdušněné? Je to jako v autě, ne? Čerpadlo pod motorem točí vodu a tak by se to nemělo zavzdušnit. Jinak k množství vody. Motorku jsem koupil asi před měsícem. Nešli jednotky CDI a tak jsem to měl vše sundané. Když jsem to přivezl voda byla po víčko, teď mi to pořád vařilo, tak jsem o ni přišel. Včera jsem koukal a vody tam bylo asi 2cm od vrchní hrany chladiče. Tak jsem tam cvrknul a je to zároveň s vrchní hranou. Rysek jsem si nevšiml. Teď nejsem doma abych vše zkontroloval ale pak písnu.

Re: chlazení TA 600v

PříspěvekNapsal: úte 30. srp 2016 9:27:32
od Turek
Jo tak tohle peklo jsem si užil u minulého stroje. U něj to vařilo náhodně, někdy po 100 km, někdy po 10 km. Poradím to málo, co vím. Pro začátek zkontrolovat všechny hadice a případně povařit termostat v hrnci, jestli se pořádně otevírá. Voda se do chladiče doplňuje pozvolna, ať tam není moc vzduchu. V návodu píšou, že při výměně vody chvíli nastartovat s otevřeným chladičem a párkrát pořádně protočit. Pak znovu dolít až po okraj, zavřít a naplnit expanzku po rysku MAX. Nesmíš přelít, jinak si to nemá kam ublinkávat. Třeba by se to mělo udělat i při doplňování většího množství vody. Dále zkontrolovat chladiče, jestli nejsou mřížky zanesené. A pro jistotu taky olej, jestli se to nehřeje kvůli špatnému mazání. Každopádně jsou tu mnohem větší borci, určitě poradí víc. Na tom mém minulém stroji to nakonec byla hnutá hlava motoru, o který se předchozí majitel špatně staral a dával tam špatný olej. Tak ať je to u tebe raději nějaká blbost, držím palce.

chlazení TA 600v

PříspěvekNapsal: úte 30. srp 2016 9:58:55
od Tomas_7
Tak doma zkontroluj nejdřív ten olej a pak zjisti kde to teče. Ale prasklé těsnění na pumpě by teklo i při studené nastartováné motorce

chlazení TA 600v

PříspěvekNapsal: stř 31. srp 2016 9:42:42
od Paul
Zkus vyměnit víčko chladiče,mně to pomohlo.

chlazení TA 600v

PříspěvekNapsal: stř 31. srp 2016 9:50:57
od qwert
Taky bych zkusil víčko,je tam přetlak a jestli je na víčku špatné těsnění tak půjde voda přes přepad ven..

chlazení TA 600v

PříspěvekNapsal: stř 31. srp 2016 10:02:52
od avik
Může to taky dělat těsnění pod hlavou motoru.

chlazení TA 600v

PříspěvekNapsal: stř 31. srp 2016 13:24:10
od martin_100
Ruplý těsnění pod hlavou to by to buď šlo do voleje a nebo by tlakoval vodu. Co hadice nejsou při ohřatym běžícím motoru tvrdý jako kámen?

chlazení TA 600v

PříspěvekNapsal: čtv 01. zář 2016 21:39:39
od petrucio
Taky bych řekl, že víčko chladiče, pokud by se závada opakovala i s jiným víčkem, taky může zlobit spínač větráku chladiče. Můžeš si též udělat ruční spínání ventilátoru. Už jsem to párkrát viděl u lidí, co jezdí terén. :chjo:

chlazení TA 600v

PříspěvekNapsal: pát 17. lis 2017 17:17:00
od Kaštan
Jak se dá vyřešit když je po smrti těsnění na víčku chladiče, má smysl to nějak repasovat, za nové se mi tisícovku platit nechce a dávat tam jiné staré asi nemá smysl. Dá se sehnat někde náhradní za rozumnou cenu?

chlazení TA 600v

PříspěvekNapsal: pát 17. lis 2017 21:27:59
od petrucio
Kaštan píše:Jak se dá vyřešit když je po smrti těsnění na víčku chladiče, má smysl to nějak repasovat, za nové se mi tisícovku platit nechce a dávat tam jiné staré asi nemá smysl. Dá se sehnat někde náhradní za rozumnou cenu?


ahoj. Jestli můžu poradit, tak zkus zajít třeba do AUTO KELLY, a poptej víčko na např. Hondu CIVIC, řekl bych, že jsou stejné a koupíš do 200,- :gd:
jo, akorát koukni na vyražené číslo vpravo, bývá tam 0,8, 0,9,1,0 nebo 1,1. je to otevírací přetlak
a asi bude i na ostatních japan-kárách,
např. https://www.autokelly.cz/Product/DC-0088/8370818/39849642;39850140;1471;163736;210892;33115596;32962077;31970632

chlazení TA 600v

PříspěvekNapsal: čtv 21. pro 2017 20:42:08
od Kaštan
Super, díky za radu. zkusím teda zajít do autokelly
Takhle vypadalo moje víčko
Obrázek
Obrázek

chlazení TA 600v

PříspěvekNapsal: čtv 21. pro 2017 21:57:11
od petrucio
To víčko je K.O, S ním se motor musel zákonitě přehřívat

Re: chlazení TA 600v

PříspěvekNapsal: úte 09. led 2018 17:57:15
od Kaštan
Takže ověřeno, pasuje to. Dobrá rada za ušetřených 8kil, Petrucio, ještě jednou dík.

Re: chlazení TA 600v

PříspěvekNapsal: úte 09. led 2018 20:13:00
od petrucio
Kaštan píše:Takže ověřeno, pasuje to. Dobrá rada za ušetřených 8kil, Petrucio, ještě jednou dík.

není zač děkovat, když vím, tak poradím... :)

chlazení TA 600v

PříspěvekNapsal: pon 01. říj 2018 10:33:51
od Radekast
Zdravím všechny a měl bych dotaz. Pasuje víčko z Autokelly i na TA 650? Má to někdo vyzkoušené? Díky za rady a čus.

chlazení TA 600v

PříspěvekNapsal: pon 01. říj 2018 20:18:43
od petrucio
jistě to nevím, nezkoušel jsem, ale pasovat by tam mohlo. Vezmi s sebou origo do krámu a zkus ho poměřit. Pokud bude stejně vypadat tak to bude fungovat :gd: