progresivní pružiny - zadek

progresivní pružiny - zadek

Příspěvekod hobr » stř 11. led 2017 20:24:57

Toba - díky za snahu. :clap:
"Dej každému dni příležitost, aby se stal nejkrásnějším dnem tvého života." (Mark Twain)
Uživatelský avatar
hobr
Člen klubu
 
Příspěvky: 1967
Registrován: úte 01. led 2013 11:34:03
Bydliště: kósek od Brna
Motorka: TA600,xl35

progresivní pružiny - zadek

Příspěvekod Tech » stř 11. led 2017 22:11:31

Možná hloupá otázka, ale nestačila by standartní pružina jen přitáhnout ? To vpředu nejde, vzadu tu možnost máš.
Uživatelský avatar
Tech
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 406
Registrován: ned 08. lis 2015 23:15:08
Bydliště: Nové Hrady 61
Motorka: TA 650

progresivní pružiny - zadek

Příspěvekod Krutista » čtv 12. led 2017 8:03:58

Psal si že to je po rok 1999 mám dotaz jelikož jsem technicky neznalý tedy můj r.v. 2000 už nemusí sedět kór když mám 650-ku ?
Nebude někdo vědět zda mohu či nemohu tuto pružinu dát na svůj stroječek poraťte prosím
Uživatelský avatar
Krutista
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 369
Registrován: ned 13. zář 2015 16:36:17
Bydliště: Hulín
Motorka: BMW 1200GS

progresivní pružiny - zadek

Příspěvekod Tomas_7 » čtv 12. led 2017 9:03:30

Bohuzel zadní tlumič 650 a 600 je úplně jiný, budeš muset vymyslet jiný způsob jak si udělat motorku méně pohodlnou a udělat si z jízdy v terénu větší peklo
To že cesta skončila, není důvod nejet dál.
Uživatelský avatar
Tomas_7
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 2149
Registrován: úte 18. pro 2012 22:28:13
Bydliště: Chrastava
Motorka: XL 650V

progresivní pružiny - zadek

Příspěvekod Krutista » čtv 12. led 2017 9:43:57

To už řeším skrácením přepákování o 1 cm :D
A co furt máš kudla jsem velkej jako slon já když na to sednu tož to je jako by jeli dva takže když tam dám silnější pružinu tak se to bude chovat jako by jsi na tom jel ty Tome :mgr:
Ale díky za info :gd:
Uživatelský avatar
Krutista
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 369
Registrován: ned 13. zář 2015 16:36:17
Bydliště: Hulín
Motorka: BMW 1200GS

progresivní pružiny - zadek

Příspěvekod Tech » čtv 12. led 2017 10:34:48

Jestli řešíte jen přizvednutí motorky, osobně si myslím, že je lepší tlumič prodloužit, případně lehce dotáhnout pružinu. Při změně přepáčka už to nemusí tak pěkně tlumit.

Btw u 650 jde jen přehozením toho "trojúhelníku" co spojuje kosti zvednout o cca 5 cm.

Samozřejmě to vyžaduje odstranění popelnice.
Uživatelský avatar
Tech
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 406
Registrován: ned 08. lis 2015 23:15:08
Bydliště: Nové Hrady 61
Motorka: TA 650

progresivní pružiny - zadek

Příspěvekod ogi » čtv 12. led 2017 10:37:48

Tech píše:Jestli řešíte jen přizvednutí motorky, osobně si myslím, že je lepší tlumič prodloužit, případně lehce dotáhnout pružinu. Při změně přepáčka už to nemusí tak pěkně tlumit.

Btw u 650 jde jen přehozením toho "trojúhelníku" co spojuje kosti zvednout o cca 5 cm.

Samozřejmě to vyžaduje odstranění popelnice.


Je to vyzkouseny nebo jen teorie?
Život je jako bonboniera, nikdy nevíš, co ochutnáš.
Lepší pivo v žaludku, nežli voda na plicích!
Nejvíc se bojím toho, že kdyby se mi něco stalo, manželka prodá díly za ceny, co jsem jí řekl, že to stálo.
Uživatelský avatar
ogi
Člen klubu
 
Příspěvky: 1373
Registrován: sob 29. pro 2012 12:14:58
Bydliště: Blovice
Motorka: TA 650

progresivní pružiny - zadek

Příspěvekod Tech » čtv 12. led 2017 14:09:23

Je to vyzkoušený, moc lidí to dělalo na xrv.co.uk foru. Ale jak říkám, určitě to změní charakteristiku tlumení. Otázka je jak.
Uživatelský avatar
Tech
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 406
Registrován: ned 08. lis 2015 23:15:08
Bydliště: Nové Hrady 61
Motorka: TA 650

progresivní pružiny - zadek

Příspěvekod Tomas_7 » čtv 12. led 2017 18:52:18

Myslím, že motorka bude více kopat, protože zkrátíš chod odpružení. (navíc bych zadek o 5cm zvedat nechtěl, zbytečnost a při seriových vidlích bude motorka zkopce) Takhle kamarád strašně nadával na zadní odpružení LC8, ono to běžnému uživateli stačí, nebo naopak pro běžného uživatele je to až luxus, ale když člověk jezdí jako on, tak ten zadní tlumič prý taky děsně kope, musel mu to ladit Faryn na míru, protože to při závodech byl limit. Bez přepáčka to mělo smysl na poušti, protože písek a ložiska navíc... je teda pravda, že přepákování je servis navíc tak či tak, a ne malej. U moderních motorek si myslím, že ty tlumiče jsou nastaveny ještě líp než naše i bez něj.
To že cesta skončila, není důvod nejet dál.
Uživatelský avatar
Tomas_7
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 2149
Registrován: úte 18. pro 2012 22:28:13
Bydliště: Chrastava
Motorka: XL 650V

progresivní pružiny - zadek

Příspěvekod Tech » čtv 12. led 2017 19:48:29

Souhlas. Až na to zkrácení chodu, tím bych si nebyl tak jistý. Jinak 5cm je hodně...mě by stačily tak 2-3cm, oco je předek výš díky progresům.

Jinak jak jsem viděl tvoje nějaká videa přejíždění stromu, taky ti ten zadek pěkně kope...ono mít ve předu megavidle z krosu co všechno poberou a zadek ubohých 180mm asi není úplně vyváženej setup.
Uživatelský avatar
Tech
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 406
Registrován: ned 08. lis 2015 23:15:08
Bydliště: Nové Hrady 61
Motorka: TA 650

progresivní pružiny - zadek

Příspěvekod Tomas_7 » úte 17. led 2017 16:11:38

No jsem si téměř jistej, že jsi viděl toto



A ano, ten zadní tlumič je na hovno a chci jinej, ale kdybych tady měl ještě tvrdší pružinu tak by to mohl být i hezký front flip :D
To že cesta skončila, není důvod nejet dál.
Uživatelský avatar
Tomas_7
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 2149
Registrován: úte 18. pro 2012 22:28:13
Bydliště: Chrastava
Motorka: XL 650V

progresivní pružiny - zadek

Příspěvekod Tech » úte 17. led 2017 17:38:59

Jo to je ono. :-)

Přepáčko u 650 není šťastné, někde jsem četl, že má něco společného s CBR. :D

Co jsem viděl, jakákoli terenní motorka má přepáčko dolů (pokud ho má), tlumič je pak mnohem delší. Byla by výzva zkusit to předělat...Jediné co vadí určitě je expanzní nádoba.
Uživatelský avatar
Tech
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 406
Registrován: ned 08. lis 2015 23:15:08
Bydliště: Nové Hrady 61
Motorka: TA 650

progresivní pružiny - zadek

Příspěvekod Tomas_7 » úte 17. led 2017 18:18:28

Ale to přepáčko je dolů :D z Afriky by šlo, jenže já mám 18" kolo a delší přápáčko tam nedám ani o cenťák

A samozřejmě ještě taky platí, že co není v zadním tlumiči můžou zkrotit do jisté míry kolena (i když spíše výmoly a pomalé překážky, v rychlosti to vždycky bude překážet). Zato špatné vidle by byly nepoužitelné vidle, je to půl jízdní odezvy motorky co nejde nijakou prací těla dohnat.
To že cesta skončila, není důvod nejet dál.
Uživatelský avatar
Tomas_7
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 2149
Registrován: úte 18. pro 2012 22:28:13
Bydliště: Chrastava
Motorka: XL 650V

progresivní pružiny - zadek

Příspěvekod Tech » úte 17. led 2017 19:16:30

Jaký vliv na to má 18" kolo ? A Afrika to má úplně jinak, otázka jak jsou jiný úchyty na rámu.
Uživatelský avatar
Tech
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 406
Registrován: ned 08. lis 2015 23:15:08
Bydliště: Nové Hrady 61
Motorka: TA 650

progresivní pružiny - zadek

Příspěvekod Tomas_7 » úte 17. led 2017 19:22:27

18" kolo na to má vliv takový, že to přepáčkování jde dolů a dozadu pod úhlem, když na tom máš 18" kolo s novým drapákem tak tam od orignálního přepáčka zůstává místo asi centimetr. Měl jsem na motorce zadní tlumič z Afriky a nešlo to kvůli tomu, že se to moc zvedlo do výšky, chtělo by to tudíš i přepáčko z afriky, který jsme tam ovšem nenarvali

Zlatý 600 kde máš možnost volby a můžeš si tam dát z afriky celou kyvku, ale pak je to zas polemizační otázka, že se ti prodlouží zadní páka a motorka není tak hravá na zadní kolo
To že cesta skončila, není důvod nejet dál.
Uživatelský avatar
Tomas_7
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 2149
Registrován: úte 18. pro 2012 22:28:13
Bydliště: Chrastava
Motorka: XL 650V

progresivní pružiny - zadek

Příspěvekod Tech » úte 17. led 2017 19:33:49

Jste tam chtěli narvat tlumič z Afry, když je asi tak o 6cm delší ? Se nedivím že se to zvedlo. :D A přepáčko z Afry už vůbec nechápu, když má kyvka úchyt nahoře místo dole.

Samozřejmě by to chtělo napasovat komplet Afra včetně kyvky. Ale nemám šajnu jestli je to možné, co se týče čistě úchytů rámu. Že je delší vím, ale to by mi tolik nevadilo, určitě by motorka byla méně náchylná na zatížení vzadu(kufry). Navíc ta hliníková kyvka bude značně tužší. Teď se mi to kroutí jak had, v zatáčkách naložené...
Uživatelský avatar
Tech
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 406
Registrován: ned 08. lis 2015 23:15:08
Bydliště: Nové Hrady 61
Motorka: TA 650

progresivní pružiny - zadek

Příspěvekod Tomas_7 » úte 17. led 2017 19:40:14

Ale on je delší jen asi o tři max ... zvedne se to o délku páky jakou je kyvka. Výš to bylo odhadem o 9cm, no nedosáhl jsem špičkou skoro :D Kyvka jde samozřejmě s předěláním jakákoliv podobně rozměrová na cokoliv, ale na 650 ta z Afriky už snadno nepadne, to jen na šestikilo pasovala skoro bez úprav

mám 181cm

Obrázek
To že cesta skončila, není důvod nejet dál.
Uživatelský avatar
Tomas_7
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 2149
Registrován: úte 18. pro 2012 22:28:13
Bydliště: Chrastava
Motorka: XL 650V

progresivní pružiny - zadek

Příspěvekod Tech » úte 17. led 2017 21:53:53

Na TA600 padne co vím bez úprav jen z AT650, ne 750. Taky je otázka, co je bez úprav. Přeci jen lecos jsem schopnej vyrobit. Ta hliníková kyvka se mi fakt líbí. :D
Uživatelský avatar
Tech
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 406
Registrován: ned 08. lis 2015 23:15:08
Bydliště: Nové Hrady 61
Motorka: TA 650

progresivní pružiny - zadek

Příspěvekod toba » stř 18. led 2017 11:54:47

Ahojte, tak máme nabídku na výrobu pružiny.

Celkově došlo k zesílení pružiny o 19 %. Výška se nezměnila, jen vnější průměr byl navýšen o 2 mm.
Vzhledem k tomu, že pružinu jsem nechal jako vzorek, nemám možnost posoudit, jestli 2 mm nebudou problém pro zástavbovost.
Koukněte na to prosím někdo. Osobně myslím, že 2mm poznat nebudou.

Ceny:

- 1 ks - 2800,-
- 5 ks - 1050,-/ks
- 10 ks - 840,-/ks
Povrchová úprava černý práškový lak.
Ceny jsou včetně DPH.

Kdo máte zájem napište, ať to můžeme rozjet. Výroba 3-4 týdny od zadání.

Toba
Uživatelský avatar
toba
Čtenář fóra
 
Příspěvky: 105
Registrován: sob 21. bře 2015 8:49:58
Bydliště: Blatná, okr. ST
Motorka: TA 600

progresivní pružiny - zadek

Příspěvekod ogi » stř 18. led 2017 14:01:09

Cena za tech 10 ale ralativne i 5 je zajimava. Ja akorat zatim nevim, jestli ji vzhledem k prestavbe vyuziju. I kdyz min. repas zadniho me ceka. Pokud by se naslo 10 lidi, tudiz cena kolem 900Kc, tak bych ho vzal.
Život je jako bonboniera, nikdy nevíš, co ochutnáš.
Lepší pivo v žaludku, nežli voda na plicích!
Nejvíc se bojím toho, že kdyby se mi něco stalo, manželka prodá díly za ceny, co jsem jí řekl, že to stálo.
Uživatelský avatar
ogi
Člen klubu
 
Příspěvky: 1373
Registrován: sob 29. pro 2012 12:14:58
Bydliště: Blovice
Motorka: TA 650

PředchozíDalší

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Celkem je online 1 uživatel :: 0 registrovaných, 0 skrytých a 1 návštěvník (Tato data jsou založena na uživatelích, kteří byli aktivní za posledních 5 minut)
Nejvíce zde současně bylo přítomno 343 uživatelů dne pon 24. čer 2024 18:08:48
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Oprávnění fóra

Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Legenda

V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Nové příspěvky V tomto fóru nejsou další nepřečtená témata. Žádné nové příspěvky NO_UNREAD_POSTS_LOCKED Fórum je zamknuté
Nové příspěvky Subfórum Nové příspěvky Žádné nové příspěvky Subfórum Žádné nové příspěvky Cíl odkazu fóra Cíl odkazu fóra

Přihlásit se  ›  Registrovat


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron