Stránka 6 z 7

eMPíkův Transalp

PříspěvekNapsal: pon 02. črc 2018 14:05:15
od martin_100
Ty jo pělný :gd: ale neumim si představit tak daleko ject na motorce :mgr: by mě upadla prdel :D

eMPíkův Transalp

PříspěvekNapsal: pon 02. črc 2018 18:13:02
od hobr
Martin 100 - Jsi "měkýš".... :chjo:
Mladý kluk a bojí se jet "pár" kilometrů, kam ten svět spěje? :zed:

eMPíkův Transalp

PříspěvekNapsal: pon 02. črc 2018 19:25:29
od martin_100
Se nebojim. Autem ti dojedu na konec světa na jeden zátah ale na motorce po 200km necejtim prdel :D

eMPíkův Transalp

PříspěvekNapsal: pon 02. črc 2018 21:17:15
od Turek
To se vosedí, je třeba vydržet. :D

eMPíkův Transalp

PříspěvekNapsal: úte 03. črc 2018 8:59:16
od Tech
Mě tedy naopak dlouhé cesty autam zmáhají víc jak na motorce. Prostě mě to unudí do takové letargie, což motorka ne. Prdel bolet přestane po prvním-druhém dni, a z auta bolí taky.

eMPíkův Transalp

PříspěvekNapsal: úte 03. črc 2018 13:54:00
od martin_100
Hele když jsem jel loni do jugošky přes noc něco málo přes tisíc tak krom taknování a jedný technický pauzy (cca20 minut) kdy upad vejfuk sem jel na zátah a nic mi nebylo. Přijel sem odpočatej v pohodě a bavilo mě to.
Na Alpu sem jel nejdál z Plzně do jičína a od Sobotky už sem nedočkavě vyhlížel cíl a nevěděl jak na tom sedět. Nohy prdel ruce všechno bolelo brnělo. Byl sem rád že sem to tam zahodil do kempu a přesed do auta kde sem pak strávil půl dne za volantem abych se zregeneroval :stud:

Empíku omlouvam se ti za zasírání vlákna :beer: :spam:

eMPíkův Transalp

PříspěvekNapsal: čtv 05. črc 2018 8:10:06
od -MP-
Než napíšu pár info o Rumunsku , tak k té prdeli ....
První den ( najeto 607 km ) to ještě šlo , další dny , jsem si myslel že si prdel začne zvykat . Nezačala , ale vzhledem k tomu že to nebyli takový porce kiláků tak to bylo snesitelný . A poslední den ( najeto 645 km ) to bylo utrpení . Ve stupačkách jsem jel i ten kousek po dálnici z Bratislavy na Kúty . V autě jsem dal i 1 800 km v tahu s pauzou jen na jídlo . Ale bylo to auto s velkým "C" ... Cé pětka s hydraulikou , takovej létající koberec . Ostatně pohodlný jako každej "francouz" . S oktávkou , kde jsou sedačky tvrdý jak ty plastový ve starý šalině ( tramvaj ) by to nešlo , ostatně šalinou taky jedete jen pár zastávek :-)
Rumunsko jsme kvůli nepřízni počasí museli zkrátit . Minulej tejden ve středu tam začalo chcát a mělo to bejt do soboty . Co tam dělat ? Celej den v nepromoku , sedět na penzionu ... vzali jsme to pak zpátky . I tak jsme stihli co jsme hlavně chtěli . Transalpinu , Transfagaraš .
První den jsme se přesunuli na konec Maďarska , kde nedaleko Debrecínu je kemp ( 47°27'2.002"N, 21°24'24.572"E ) . Je to v tom městečku kde jsou termály , ale úplně zastrčenej , klídek , byli tam ještě dva stany a jeden obytňák . Na hranice do Rumunska je to pak už jen pár km .
Navštívit solný důl Salina Turda ( 46°35'20.898"N, 23°47'17.643"E ) taky doporučuju , super zážitek . I když třeba na parkovišti bude vypadat že tam je plno lidí , v tom prostoru se to ztratí .
https://www.novinky.cz/cestovani/404952-magicky-svet-pod-povrchem-salina-turda-je-pry-nejkrasnejsi-podzemni-misto-na-zemi.html
Tento kemp - 45°49'35.654"N, 23°36'25.113"E na začátku Transalpiny taky doporučuju , pokud nebude počasí na stan , dá se vzít pokoj .
Transalpina - ze severu do té odbočky k jezeru Lacul Vidra se jede pořád lesem , žádnej výhled . Ale pěknej asfalt , samá zatáčka . Tam někde v nejvyšším místě té části ( něco málo přes 1 700 m n.m. ) vyběhla kamošovi z lesa před moto medvědice s medvídětem , poskakovali před ním po silnici a vrátili se zas do lesa . Já to neviděl , byl jsem kus pozadu .
Poté jsme to vzali kolem jezera Lacul Vidra směrem na východ aby jsme se dostali na severní začátek Transfagaraše . Projeli jsme po Transfagaraši až ke kempu pod Drákulovým hradem ( 45°20'58.901"N, 24°37'58.828"E ) . Tam je taky dost medvědů , kemp je oplovenej a ještě je tam elektrickej ohradník . Chvíli po nás přijeli kluci z Moravy a povídali že kousek před kempem jim na cestu vylezl medvěd se třema mladejma . Dva projeli a dva se zalekli , otočili to a ujeli . Přijeli až za čtvrt hodiny . Na hrad jsme se dá jít i mimo otvírací dobu ( 9 - 17 hod ) , neposlouchat co vám řeknou dole . Teda aspoň mimo sezónu . Nevím jak v sezóně . Nahoře byla brána otevřená , bez vybírání vstupnýho . Je to cesta tak na půl hoďky - 1 400 schodů . Doporučuju nechat motohadry dole .
Dojeli jsme Transfagaraš na jih a přesunuli se na jižní konec Transalpiny kousek od Novaci . Z jihu je Transalpina lepší než ze severu . Žádný lesy , jen ty horský planiny , krásný "panoramata" a nejvyšší místo - sedlo Urdele . Zespodu jsme dojeli až na místo kde jsme Transalpinu opustili při cestě ze severu .
Dále jsme byli navštívit taky v Banátu vesničku Gernik , kde jsme u místních poobědvali . http://www.banat.cz/
U místních jsme dali pozní oběd - tak jsem se dlouho nepřežral , pokecali , vyslechli jejích životní příběh jak se tam dostali , jak se tam žije ... Dá se tam skoro u každýho ubytovat . My byli u pekaře Nedvěda 44°45'2.433"N, 21°47'35.623"E , cesta do Gerniku z DN57 od Dunaje přes Sichevitu po DJ571A je celá offroadová . Jeli jsme to za deště , Transalp byl obalenej blatem jak řízek v trojobalu .
Nebylo to takhle rychle jak píšu , byli jsme na cestách šest dní .
Ještě zkopíruju co jsem psal v SZ pallousovi ohledně financí v Rumunsku , kdyby to někoho zajímalo :
Peníze jsme měnili na hranicích , kupoval jsem ty jejich RON ( lei ) za 100 € . Dostal jsem cca 460 Lei . Bylo tam několik směnáren , vesměs se stejným kurzem . Nevím za kolik se rumunská měna prodává tady , ale co jsem slyšel , a i kamoš co se mnou jel , tak říkal že to je buřt - čili vyjde to stejně jestli to koupíš tady nebo čenžneš ve směnárně tam .
Bankomat jsem nevyužil , ale viděl jsem jich pár , byla to stejná banka jako je u nás komerčka - podle toho loga . Ale to bylo jen že jsem je zahlídl , nepotřeboval jsem je , měl jsem ještě rezervu v € . Platba kartou zcela bez problémů . Jak na benzinkách , tak obchodech či restauraci , penzionu . Zase tak pozadu tam nejsou :-)
Potraviny ( tedy pečivo , pivo a ovoce a zeleninu ) jsme nakupovali v Lidlu . Je to taková evropká jistota , sortiment na kterej jsme zvyklý od nás .Já sebou vždycky vozím něco v hotovosti - € navíc , co neutratím , to dovezu zpátky a utratím na další cestě ven .
Benzín stojí cca 5,7 lei , tedy plus mínus jak u nás . Ceny potravin jsou nižší než u nás , ubytování , nebo kempy jsou taky levnější než u nás .

eMPíkův Transalp

PříspěvekNapsal: čtv 05. črc 2018 9:45:12
od martin_100
Jo tak céčka byly pohodlný...taky už tak nejsou. Já tu svou cestu jel s C2 a v pohodě. Zpátky semnou jela drahá polovička a libovala si že je to pohodlnější než 4 roky stará C4 Picasso jejích rodičů. Tam už sou sesle taky dost tvrdý. A máš recht koncern má sedačky jak pařezy. :spam:

eMPíkův Transalp

PříspěvekNapsal: čtv 05. črc 2018 10:20:24
od Tech
To jsou super informace, taky tam plánuju cestu. Hlavně dík za tip na kempy. Snad se přes ty ploty medvědi nedostanou, kufry jako obvykle plné jidla. :D

Jinak každý asi funguje jinak, mě fakt prdel bolet přestává než že by se zhoršovala, 14 tý den cestou z nordcappu mě vůbec nic nebolelo, klidně bych mohl jet znovu, asi málo trénujete. :lol:

eMPíkův Transalp

PříspěvekNapsal: úte 27. lis 2018 0:08:07
od -MP-
V době kdy se v Japonsku rodil můj současnej Transalp , jsem slintal nad katalogem Hondy a plakatáma s Transalpem se zlatejma ráfkama . A pak se jel uspokojit na :
Obrázek
Obrázek
To že jsem se chtěl k TA aspoň trochu přiblížit je vidět na bočních kastlících :-)
Kupovaná jako funglovka v 1990 , a mě čerstvých 17 s čerstvým řidičákem na "neomezenou" motorku :omg2: Jóó , to byla doba , kam jsem přijel , nezůstali jediný kalhotky suchý :lol:

eMPíkův Transalp

PříspěvekNapsal: úte 27. lis 2018 13:05:50
od qwert
Mokré kalhotky kvůli MZ..Krásné časy.. :D

eMPíkův Transalp

PříspěvekNapsal: úte 27. lis 2018 19:53:02
od jvv
Jó to byli časy. U nás to byl "boj" mezi MZ a Jawou. Mě se nikdy nelíbil ten podvěšenej motor. Dnes když na ní přijede kámoš tak je to nostalgie. Už nic nemám proti MZetě :-) .
A když se sejdem večer na chatě, tak si také zavzpomínáme na časy kdy jsme jako parta jezdili na motorkách.

eMPíkův Transalp

PříspěvekNapsal: pon 09. pro 2019 17:52:46
od -MP-
Zima , nuda , čumím v garáži na tu starou vránu a pak přišel nápad ... Dakar má každej ... je potřeba vystoupit z davu .
před a po :

eMPíkův Transalp

PříspěvekNapsal: pon 09. pro 2019 22:44:26
od Werke
Paráda :gd:

eMPíkův Transalp

PříspěvekNapsal: čtv 12. pro 2019 21:41:26
od PAVIK
Téhle úpravě fandím. Třebíč se nemá za co stydět. Máš recht :gd:

eMPíkův Transalp

PříspěvekNapsal: pon 06. led 2020 21:54:59
od -MP-
Jdeme do šestýho společnýho roku spolu.
Tak už budu s tou starou vránou lítat šestou sezónu. A pořád je v dobré formě. Na další STK už to bude veterán.
Mnozí by řekli že už by to chtělo něco novějšího, ale proč, když pořád bez problémů jezdí. Sice jsem chvilku přemejšlel o Tenere XT 660 Z, ale na takový to courání po Evropě udělá XL stejnou službu, navíc je to poctivej kus železa, a má to duši.
Transalp dostal progresivní pružiny, dopředu i dozadu, novou řetězovku, ložisko krku řízení. Včera jsem upgradoval i top case na hranatější GIVI Trekker, kterej se mi k bočním hliníkům líbí víc.
Blastry šli do bílé barvy, tak jak na ročníku 1992 mají být.
Olej, filtry, svíčky vyměněny, tak se jede dál vstříc 100 000 km. ( aktuálně 85 000 km )

eMPíkův Transalp

PříspěvekNapsal: ned 26. led 2020 18:47:09
od -MP-
Tak jsem si pohrál se sedlem. Koupil jsem od Číňana z Ali gel pod prdel. Odstrojil sedlo, vyřezal, vložil gel, a znova potáhl.
Uvidíme jestli se něco změní, a jestli to prdel ocení...

eMPíkův Transalp 100 000 km

PříspěvekNapsal: pon 31. srp 2020 23:27:18
od -MP-
Letos se daří. Co se ježdění týká. Sice se jen tak odrážím od hranic jak koule po kulečníkovým stole, ale nějak mi to nevadí, poznávám a navštěvuji místa kam by se letos díky covidu nepodíval, protože bych coural nejspíš někde po Balkáně. Jednou jsem už tedy skoro proklouzl ven, bylo to první den kdy byli zavřený hranice, ale POLICIE ČR u mě byla dřív než jsem vymyslel jak odstranit zátarasy. No a teď když se může tak mě to za to nestojí, abych se vrátil a pak mě někdo šťoural v rypáku špejlí a vatou. Pracky bych mu urazil.
Takže letos aktuálně už cca 17 000 km po Čechách a Moravě.
Tím se Transalp dostal přes 100 000 km.
Dojezdil jsem ze začátku Mitas E-08 a už je nikdy nechci. Na tý gumě jsem nikdy neměl pocit jistoty. To je jak když klepeš milenku u ní doma v kuchyni na lince a máš pocit že za dveřima cinkaj klíče jejího starýho. Prostě se nerozvášníš. Nájezd na předku 20 000 km . Za tu dobu dvě zadní po 10 000 km. Rozhodně lepší je E-07 , i kdybych s ní jezdil jen čistě asfalt.
Pak jsem tam hodil Shinko Trail Master 704/705 . Tak to jiná. Hned od začátku jsem si ty gumy oblíbil, a hned jsem věděl že další budou ty stejný. Za cca 4 měsíce najeto na nich 11 000 km. Předek téměř bez pozorovatelnýho úbytku. Přikoupena tedy jen zadní. Ta by ještě snesla pár stovek , ale ta hranka už byla moc a však to znáte ... nic, nic, a najednou to přes ní padne . Na hovno pocit. Dal jsem novou. Myslím že to letos dojezdím na 704/705 , a pak zkusím Adventure Trail 804/805 , případně zase návrat k E-07.
Nedávno opět výměna oleje, filtrů a svíček. A při cca 99 000 km výměna řetězovky ( vydržela cca 30 000 km ).
Takže máme aktuálně cca 101 000 km a jede se dál.
Zatím nemám potřebu ji měnit. Stará vrána furt lítá, nic po mě nechce, a rozhodně ostudu nedělá.
...jo a poprvé jsem s ním plácnul , když jsem na něm jel. Bylo to vlastně moje první plácnutí vo zem za cca 270 000 km co jsem najezdil od 15 let.
Jen tak sjíždím na polňačku , chcu šlápnout na zem , která tam není a jdu na pravej bok . Díky tomu že jezdím furt s kuframa tak se to o něj opřelo a nezůstala mi tam noha. Tak jsem vylezl, po čtyřech se vyhrabal z příkopu ven, vyklopil bočák, zařval si " kurvááá " a zvedl ho. Nevím kde se to ve mě vzalo. Řidítkama dolů, kolama nahoru, před chvílí natankovaná nádrž vytýkala přes víčko. Škody nula nula. Vzal to kuft a padák - trochu podřenej. A škrábnutá kulička na brzdový páčce.

Více na: https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=9 ... ddid=77534
Copyright © Motorkari.cz

eMPíkův Transalp

PříspěvekNapsal: úte 01. zář 2020 8:37:39
od hobr
Smekám před Tebou! :gd: :clap:

eMPíkův Transalp

PříspěvekNapsal: úte 01. zář 2020 10:41:51
od Turek
:clap: :gd: :clap: