Stránka 1 z 3

Dakar 2016

PříspěvekNapsal: úte 29. pro 2015 13:35:59
od Tomas_7
Tak jak to vidíte letos bez Comy? Prosadí už se Honda? Já budu poprvé sledovat i kategorii automobilů, kde bude startovat s Peugotem S.Loeb.

No a hlavní otázka co češi na moto, letos se asi největší naděje vkládá do Ondry Klymciwa, ale i David Pabiška ještě může něco ukázat, já bych byl rád kdyby Ondra dokázal top 10 lajk s podporou továrního týmu na to myslím si, že má

Dakar 2016

PříspěvekNapsal: úte 29. pro 2015 13:41:07
od qwert
Ona to Honda dřív nebo později určitě dokáže.Jako vždy když to moc chtěla.No akorát v F1 ji to nevyšlo..

Dakar 2016

PříspěvekNapsal: úte 29. pro 2015 16:46:14
od angrest.
Pořadí r.2016: č.1 Ivan Jakeš
č.2 Štefan Svitko
č.3 Ondřej Klymčiw

Dakar 2016

PříspěvekNapsal: stř 30. pro 2015 9:18:25
od angrest.

Dakar 2016

PříspěvekNapsal: stř 30. pro 2015 10:21:24
od Tomas_7
nejdřív jsem to chtěl zkusit, ale příliš mnoho klikání :D

Dakar 2016

PříspěvekNapsal: sob 02. led 2016 17:04:47
od Rewolt
Nemáte tušení jestli startuje někdo s novou Afrikou?

Dakar 2016

PříspěvekNapsal: sob 02. led 2016 18:58:34
od Tomas_7
Já mám tušení, že spíš ne

Dakar 2016

PříspěvekNapsal: sob 02. led 2016 19:41:37
od TomElefant750
Rewolt píše:Nemáte tušení jestli startuje někdo s novou Afrikou?

No můžeš hádat.
Nápověda - na Dakaru můžou startovat jen jednoválce s objemem do 450 ccm
Čau, Tom

Dakar 2016

PříspěvekNapsal: sob 02. led 2016 22:15:42
od petrucio
kapánek mě na současném Dakaru mrzí to, že už Dakar není to, co bývalo :( . Dříve v africe se jelo převážně v poušti a dunách, občas po cestách, a dnes je to obráceně, nejvíce po cestách, kde motocykly jedou přes 170km/h a auta přes 200km/h, a občas jedou v poušti.
Taky mě mrzí, že Tatra a Liaz už nestačí konkurenci a Loprais ke konkurenci přešel. Ale bohužel, taková je doba. :crazy2:

Dakar 2016

PříspěvekNapsal: sob 02. led 2016 22:23:44
od qwert
Nemáš úplně pravdu Tome.Kategorie motocyklů se dělí do tří kategorií. První skupinu představuje kategorie Marathon, která reprezentuje v podstatě sériové stroje, které se dále dělí podle objemu motoru (větší resp. menší než 451 cm3). Druhá skupina představuje superprodukční motocykly, které jsou v porovnání s kategorií Marathon výrazně modifikovány.Třetí jsou čtyřkolky..

Dakar 2016

PříspěvekNapsal: ned 03. led 2016 0:06:47
od petrucio
koukám na ofiko stránky dakaru a start-list a je tam asi 137 motorek z toho asi 14 Hond, všechny CRF450R-rally nebo X replica rally. Větší kubatura se v listině neobjevuje ani u jiných značek. Myslím, že má TomElefant pravdu. Motocykly jsou omezeny do 450ccm již několik let, kvůli častým nehodám.
Kategorie čtyřkolek (Quad) má asi 45 strojů, začínají číslem 250 a zřejmě nejsou součástí klasifikace motocyklů. Jde o vlastní kategorii. :gd:
zde odkaz:
http://www.dakar.com/dakar/2016/us/rider/rider-list-bikes.html

Dakar 2016

PříspěvekNapsal: ned 03. led 2016 14:01:32
od Tomas_7
Tak stage 1 zrušeno pro déšť :zed:

Dakar 2016

PříspěvekNapsal: pon 04. led 2016 13:27:26
od qwert
petrucio píše:koukám na ofiko stránky dakaru a start-list a je tam asi 137 motorek z toho asi 14 Hond, všechny CRF450R-rally nebo X replica rally. Větší kubatura se v listině neobjevuje ani u jiných značek. Myslím, že má TomElefant pravdu. Motocykly jsou omezeny do 450ccm již několik let, kvůli častým nehodám.
Kategorie čtyřkolek (Quad) má asi 45 strojů, začínají číslem 250 a zřejmě nejsou součástí klasifikace motocyklů. Jde o vlastní kategorii. :gd:
zde odkaz:
http://www.dakar.com/dakar/2016/us/rider/rider-list-bikes.html


Jestli nikdo nejede s větším obsahem v kategorii která to povoluje může taky znamenat že prostě nechce a raději jede na lehčí 450.Což se ani nedivím.. :)

Dakar 2016

PříspěvekNapsal: pon 04. led 2016 17:10:43
od Tomas_7
Stage 2, Svitko 3. pozice lajk

Dakar 2016

PříspěvekNapsal: pon 04. led 2016 17:39:32
od TomElefant750
Nechci se hádat, úplně jistej si nejsem a hledat se mi to nechce, ale mám pocit že dřív mohly jezdit v nějaký kategorii jednoválce do 650 nebo 700ccm, napřed to bylo nějak omezený tuším průměrem sání a pak to zatrhli úplně a můžou jen 450.
Asi by to věděl Kocík z Touratechu, ten o Dakaru psal blog pnej informací asi předloni.
Čau, Tom

Dakar 2016

PříspěvekNapsal: pon 04. led 2016 17:58:05
od TomElefant750
Ofiko info jsem narychlo nenašel, ale našel jsem z nějaký soutěže k Dakakru 2013 tuto spávnou odpověď: "Otázka zněla: Jaký je maximální povolený výkon v kategorii motocyklů na letošním ročníku Rallye Dakar.
Správná odpověď: byl to pochopitelně maličký chyták, žádné omezení výkonu v kategorii motocyklů není, pouze je už letos jen jedna povolená třída motorů a to do 450 kubických centimetrů"
Třeba někdo z vás dohledá detailnější info, já to ale tímto považuju za vyřešený :-)
Čau, Tom

Dakar 2016

PříspěvekNapsal: pon 04. led 2016 22:05:17
od petrucio
to omezení na 450ccm přišlo před pár lety, kdy snad byl nějaký "smrťák" z důvodu vysoké rychlosti. Myslím, že i ostatní vozy nějak omezili na rychlosti....

Dakar 2016

PříspěvekNapsal: úte 05. led 2016 19:01:04
od Tomas_7
Svitko průběžně druhá pozice, 14 vteřin ztráta na první pozici, docela válec

Jinak docela slušnej i Leob, poprvé na Dakaru, po dvou etapách 5 minut náskok, je fakt jinej

Dakar 2016

PříspěvekNapsal: úte 05. led 2016 22:03:36
od petrucio
Pobavil mě článek o penalizaci některých pilotů za překročení rychlosti 30km/h ve vesnici, kdy Pabišku honil pes a musel přidat, aby ho nekous.
:D :D :D citace: "Důvodem byl jeden z toulavých psů, který si vybral Davidovu nohu jako terč svého útoku. David instinktivně přidal plyn a problém byl na světě. Ovšem Davidova noha zůstala bez újmy,"

Dakar 2016

PříspěvekNapsal: stř 06. led 2016 12:39:18
od Tomas_7
Okopčím sem jednu vysvětlivku, je tu víceméně srozumitelně popsané jak fungují ty kategorie

Zajímají vás rozdílné barvy startovních čísel?
Tady je vysvětlení...
Žluté startovní číslo mají jezdci z kategorie ELITE (Group 1 v klasifikaci na NL). To jsou osvědčení tovární piloti, vícenásobní účestníci Dakaru a zkušení závodníci vybraní přímo A.S.O.
Bílé startovní číslo s písmeny SP má kategorie Super Production (Class 2.1 podle reglementu). Tam jsou prakticky všichni kdo mají asistenci a nespadají do Group1
Bílé startovní číslo ale s písmenem M má kategorie Marathon (Class 2.2). To jsou jezdci SuperProduction ale bez asistence mechaniků, kteří si servis dělají sami. Pozor - nezaměnit s kategorií Malles Moto, která nemá samostatné označení. Ti si nejenže dělají servis sami ale nemají ani asistenční vozidla a jedou jen s tou pověstnou jednou bednou. Tam nejsou jen motorkáři ale i čtyřkolky. Malles moto má také své trofeje a finanční odměnu pro první tři (5, 3 a 1 tisíc EUR)
Bílé číslo mají taky čtyřkolky v Group3
Motorky v Malles Moto mají další omezení co se týká výměn dílů během rallye apod.

jen doplním já, že žluté číslo má například Svitko mimo tovární jezdce, SP před číslem má Klymciw, M má například Honza Veselí