Stránka 1 z 2

Problém Alp XL 700V

PříspěvekNapsal: ned 14. črc 2013 22:11:52
od Márty
Chlapi, mám takovej problém, možná jste se s tím už někdo setkal...
Dneska jsem se po delší době dokopal k tomu, že jsem vytahl provětrat Alpíka a začlo se mi dít toto:
Nastartuju, vše v pohodě, mašina drží volnoběh, jede normálně, ale jakmile se zahřála přes 80 st., tak přestla držet volnoběžné otáčky a začla chcípat. Na křižovatce, při zařazení volnoběhu, jsem ji musel držet pod plynem, abych mi to nechcípalo a já se vůbec mohl na jedničku rozjet.
Pak jsem byl nucen zastavit, nejdřív to chvíli nechtělo nastartovat, pak se startér chytl, ale když jsem se pokusil přidat plyn, tak to okamžitě chcíplo. Tak jsem Alpa dotlačil kilák domů, no pakárna, tlačte v tom horku a motohadrech přes 200 kilo těžkou mašinu.
Nechal jsem si dovést 100 oktanovej benzín a nalil ho do nádrže (první myšlenka byla ta, že by to mohl způsobovat starý benzín a ty jeho biosračky, i když jsem tam v dubnu nalil z kanistru cca 5 litru nového, tak nějaký starý, co tam zůstal přes zimu, v nádrži ještě byl)...
Po té, jsem to ještě zkusil natočit - mašina chytla, teplota motoru byla v té chvíli někde kolem 55 st. Zas to normálně běželo, ale v okamžiku, kdy se teplota dostala někam kolem 90-tky a výš, začal motor opět vynechávat a po chvíli chcípnul.
Nechal jsem ho vychladnout, pak jsem to nakopl, vrátil se s motorkou cca 16 km do garáže, tam to ještě chvíli zkoušel (teplota chladící kapaliny asi kolem 99 -103 st. /občas mi i sepnul větrák/) - tentokrát se mi to podařilo nastartovat pokaždé, ale po přidání plynu, připadně po chvíli běhu na volnoběh motor zase sám zhasl. Nechal jsem to tedy vychladnout, pak jsem vyměnil obě svíce a zkusil to znovu projet...
Výsledek - mašina jede normálně, krásně akceleruje, jde za plynem, tak jak má, ale v okamžiku, kdy se dostane na teplotu kolem 90-ti a výš, začně v nízkých otáčkách vynechávat a chcípat. Pokud ji takle teplou znovu nastartuju a nechám běžet na volnoběch, tak po chvilce začne škytat a motor chcípne, to samé i při přidání plynu (na volnoběh) => Usoudil jsem tedy, že to nějak souvisí se zahřátím motoru - nenapadá vás někoho, co by to mohlo způsobovat? Jinak kontrolky žádnou chybu nehlásí ani na displeji se žádný chybový kód neobjevuje...

Re: Problém Alp XL 700V

PříspěvekNapsal: pon 15. črc 2013 5:29:42
od Dejavu
Byl jsi s tím na diagnostice?

Problém Alp XL 700V

PříspěvekNapsal: pon 15. črc 2013 8:30:15
od Tomas_7
Jednou mi po zahřátí chcípalo malý Varadero a výsledek byl, že se zadrhnul sytič, ale opravdu nemám nejmenší tušení jak to je na sedmistovce, takže to ode mě ber spíš jako takový plácnutí do tmy :?

Problém Alp XL 700V

PříspěvekNapsal: pon 15. črc 2013 9:13:05
od Márty
Na diagnostice jsem s tím ještě nebyl, ale chystám se. I když mám obavu, že nic nenajdou. Na m.cz psali dva lidé někdo, že mají podobné problémy s Deauvilkou, což je víceméně stejný motor... a v Hondě jim prý na nic nepřišli...
Si říkám, jak mi tam někdo psal, jestli nezlobí některá z indukčních cívek, po té, co se zahřeje ale to sám asi nezjistím...
Má to najeto cca 500 kiláků po 18-ti tisícové servisce, tak je zajímavé, že by si tam žádného problému nevšimli, i když známe značkové servisy :)

Re: Problém Alp XL 700V

PříspěvekNapsal: pon 15. črc 2013 9:39:38
od Dejavu
A jezdíš origo Honda? Počuj, nechceš zajet do Ovčárů za Peťou Kauckým? Máš to kousek. Já lepšího servisáka na hondí stroje neznám...

Problém Alp XL 700V

PříspěvekNapsal: pon 15. črc 2013 9:47:17
od Márty
Jojo, chodím do Hondy v Práglu na Jarově, kde jsem to kupoval...
Do těch Ovčár to mám kousek, to je pravda, tam bych snad i dojel ;) Ještě trochu pošpekuluju a zkusím pár věcí a pokud na nic nepřijdu, budu to řešit servisem...

Problém Alp XL 700V

PříspěvekNapsal: pon 15. črc 2013 9:54:50
od Dejavu
Já bych jel rovnou k tomu Petrovi. Mrkni na http://www.mrsk.eu/ Cinkni mu.

Já afru taky tak "ladil" a jen sem marnil čas a hlavně peníze...

Problém Alp XL 700V

PříspěvekNapsal: pon 15. črc 2013 10:01:17
od Márty
Dík, mrknu na to, když tak mu brnknu a sjedu tam, třeba bude vědět...

Problém Alp XL 700V

PříspěvekNapsal: pon 15. črc 2013 16:46:42
od stráša
Tak přesně tohle mě dělá 650 tka když zapomenu sytič :hm: jak říká tomas

Problém Alp XL 700V

PříspěvekNapsal: pon 15. črc 2013 19:50:46
od Márty
No jo, kdyby měla sedmistovka sytič, tak by to byla asi první věc, co by mnee napadla :)

Problém Alp XL 700V

PříspěvekNapsal: sob 27. črc 2013 5:56:30
od Paul
Márty,jak to dopadlo?

Problém Alp XL 700V

PříspěvekNapsal: sob 27. črc 2013 8:41:10
od Márty
No, byl jsem Alpa minulý víkend protahnout trochu dál a zdá se, že s přibývajícími kilometry se to zlepšuje - což by ukazovalo na benzín, bral jsem teď nádrž 100-vky, v té nejsou ty biosr...y. Škytlo mi to vlastně jen jednou, když jsem to měl zahřáté, takže spínal větrák, ale i hodně teplé už to normálně startuje a reaguje na plyn, tak snad to bude v cajku.
Mohlo to souviset i s tou vlhkostí pod fajfkama, ale já bych spíš tipnul ten benzín a zasviněnou palivovou soustavu, jen mne trochu zaráží, že to dělalo až při téch vyšších teplotách motoru.

Problém Alp XL 700V

PříspěvekNapsal: úte 22. dub 2014 12:06:54
od Márty
Tak přátelé, o víkendu jsem se konečně dostal k tomu projet Alpíka a problém, který jsem tu popisoval, se opět objevil, nějak se mu nechtělo za Kolínem od Shellky, dokud motor nevychladl pod 50 st. Nešel nastartovat, resp. nastartovat šel, ale jakmile jsem přidal plyn, tak chcípnul (dokonce pak i při jízdě občas vypadalo, že pálí jen jeden válec.).
Projel jsem tedy včera ještě všemožná zahraniční fóra o sedmistovce a vypadá to, že, v 90% případů, je tenhle problém způsoben vadnými fajfkami.
Mám objednané nové (od NGK) - obě celkem za tři kilča (originály na partsdepot stojí dvě cca 1 300,-), tak až to přehodím, dám vědět, jestli to opravdu bylo ono.

Problém Alp XL 700V

PříspěvekNapsal: úte 22. dub 2014 17:55:50
od Kocour
a nemá náhodou 4x svíce jako 600 a 650?

Problém Alp XL 700V

PříspěvekNapsal: úte 22. dub 2014 18:19:57
od Dejavu
Cituji:

S novou tváří obdržel Transalp 700 4 místo 3 ventilů na válec, takže se zlepšilo plnění motoru a tím i jeho dynamika. Jenže 4ventilové technice musela ustoupit jedna svíčka (dříve 2 svíčky na válec), z čehož plyne, že dnešní sedmistovka jede jednoznačně víc, ale chod motoru je mnohem tvrdší, než tomu bylo dříve.

Problém Alp XL 700V

PříspěvekNapsal: úte 22. dub 2014 18:34:01
od Kocour
:omg: tak to je jiná

Problém Alp XL 700V

PříspěvekNapsal: úte 22. dub 2014 20:18:08
od Tom1k
Známému to dělalo, měl sice stavbu, ale tuším že to byli ty kabely od fajfky nebo indukční cívky...

Problém Alp XL 700V

PříspěvekNapsal: pon 28. dub 2014 11:42:10
od Márty
Takže výměna fajfek pomohla, ještě jsem to pořádně neprojel, jen asi 50 km, je tak na zkoušku, ale Alpik šlape jak hodinky, i když ho zahřeju do sepnutí větráku (103 st.) a nejeví žádne tendence k cukání, chcípaní, či jiným výpadkům - dal jsem tam fajfky NGK VD05F (cena za obě 270,- Kč) :gd:

Problém Alp XL 700V

PříspěvekNapsal: pon 28. dub 2014 12:04:13
od Tom1k
Tak alespoň, že to byla taková maličkost za pár korun :gd:

Problém Alp XL 700V

PříspěvekNapsal: pon 28. dub 2014 12:25:19
od Márty
Naštěstí, ale kdybych tam dal nové originál fajfky od Hondy, tak by mne stály cca 1 300,- To sice taky není extra moc, ale už je to podstatný cenový rozdíl ;)